*

chansig

• 10435
Re:Nieuw project ;-) tube speaker set
« Reactie #15 Gepost op: 11 september 2013, 09:18:28 »
Grappig project...het ziet er niet uit. Maar je enthousiasme maakt een hoop goed en als ik het zo lees doet de klank de rest.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

« Reactie #17 Gepost op: 11 september 2013, 11:27:05 »
het ziet er niet uit.

Gr Hans
Ik vind ze wel cool, mijn vriendin ook die is ook cool, soms hot  :D

*

-.-

• 27852
« Reactie #18 Gepost op: 11 september 2013, 11:39:59 »
Gaaf low-budget project!  8)

Heb je no steeds die buizenversterkers zonder volumeregelaar? ;)

« Reactie #19 Gepost op: 11 september 2013, 14:26:16 »
Gaaf low-budget project!  8)

Heb je no steeds die buizenversterkers zonder volumeregelaar? ;)
NEEJ! Heb ik weggedaan, aan vrienden gegeven ;-) Calimero dus. De draaitafel heb ik weggegeven aan Integra, ook de LP's. Je zult je afvragen waarom natuurlijk, nou ik werd zomaar even het huis uitgegooid door mijn ex-vriendin, stond op straat en ben naar mijn  vriendin gereden in Rotterdam, zij was ook in scheiding en dus hetzelfde verhaal als mij, zonder huis, de Mercedes vol met Lowther,s en Buizen versterkers van Friesland naar Rotjeknor gereden. We hebben in de onderhuur in Rotterdam een huis kunnen krijgen voor een half jaar, maar dat was op 5 hoog, daar sta je dan beneden aan de trap met je accupack van 75 KG zonder lift. Nou ik heb  alles weg moeten doen omdat het het slepen niet waard was telkens ;-) We hebben nu een huisje in Drachten met ons tweetjes en nu dus langzaam de hobby weer wat aan het oppakken..schuldsanering hele teringbende..vandaar het low-budget haha ..nee hoor kan wel wat leuks kopen maar vond dit een leuke uitdaging, ik kan natuurlijk wat leuks kopen voor paar 1000,- maar daar doen we liever leukere dingen mee..

We blijven lachen en heb er wel weer schik in.
Zo kan dat dus lopen..zo heb je alles, en 1 dag later heb je helemaal NIETS meer!  ;D
« Laatst bewerkt op: 11 september 2013, 19:13:28 door terug-naar-af »

« Reactie #20 Gepost op: 11 september 2013, 15:14:49 »
Alweer een update  8)

Na lang luisteren kwam ik er achter dat de allerhoogste tonen iets minder zijn geworden door de coating (heeel klein beetje, was ook wel te verwachten), geen ramp (voor 5,- heb ik andere)..geen slis meer dus niet klagen ;-) maar had vorig jaar al een paar super tweeters gekocht bij de Kringloop voor 5,- dus die dienen nu als super tweeters boven de 12.000HZ door een 0,68 uF MKP, de breedbanders worden nog steeds niet gefilterd. De spreidingskegels laat ik nog even achterwege, dat kan altijd nog wel, eerst de juiste afstelling van de super tweeters..morgen weer een dag hoor ;-)

Ook het laag is me nog niet naar de zin, ik heb gister teveel afgewikkeld, waardoor ik nu een nieuwe spoel moet kopen, in dit geval een 6,8MH..is een gehoorsmatig gokje  :o  Dat komt dus nog wel een keer als we de hoofdprijs gewonnen hebben  ;D

Ook met de afwerking ben ik verder gegaan, de zwarte houtjes onder  de Sub en de ronde houtjes onder de BB buizen zijn nu zwart, aan de achterkanten van de buizen komen nog zwarte ringen zodat de achterkant er ongeveer het zelfde uit komt te zien als de voorkant. Zwarte verf is gemaakt van witte houtlijm van de Action (0,68 centen) en zwarte mengverf die had ik nog liggen, dat was dus een goedkoop verfje, en binnen no-time droog 10 min..

Terugnaaraf.  8)
« Laatst bewerkt op: 11 september 2013, 15:22:50 door terug-naar-af »

*

chansig

• 10435
« Reactie #21 Gepost op: 11 september 2013, 15:45:50 »
het ziet er niet uit.

Gr Hans
Ik vind ze wel cool, mijn vriendin ook die is ook cool, soms hot  :D

Ik had het beter anders kunnen schrijven: Ik vind ze niet mooi...mijn vrouw ook niet. Dus we hebben het getroffen.. ;D

Gr Hans

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #22 Gepost op: 11 september 2013, 15:54:23 »
ik vind het zeker een leuk project!

lekker modern..

de meeste forumleden lezen nog de PEP hier  ;D

*

Integra

• 10365
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #23 Gepost op: 11 september 2013, 17:24:08 »
Hé, Terug-naar-af  ;D

Leuk project man!
Die wil ik wel eens komen beluisteren/besnuffelen  ;D

« Reactie #24 Gepost op: 11 september 2013, 18:57:47 »
Hé, Terug-naar-af  ;D

Leuk project man!
Die wil ik wel eens komen beluisteren/besnuffelen  ;D

Oja dat mag wel ;-) koffie staat wel klaar..oja je drinkt geen koffie toch?..nou vooruit een glaasje cola dan  ;D

UPDATE  8)
Ik ben aan de gang geweest met de blaffer, zachte vulling in de conus, rubber op de uithoek van de conus gelijmd en heb er maar even een vlakke blaas waffer van gemaakt  ;D

NIET TE GELOVEN, dat laag gaat steeds dieper en gecontroleerd zonder ook maar even moeite te hebben met knoert hard spelen op een CD van Bruno Pronsato (dat gaat heel erg mooi en super diep laag), er veranderd werkelijk helemaal niets aan vervorming!..wat weer een vooruitgang!  De overgang door dit rubber is wat lager komen te liggen en sluit nu naadloos aan op het laag van de BB's, dus ik hoef geen MH spoel meer te kopen van 20,-

De Sub staat nu op zijn kant (woofer omhoog), omdat het laag dan nog net even iets beter tot zijn recht komt.. iets droger!

Stukje van de kringloop (1,- centjes :-)

Van de week weer verder, ik moet nog even met een uFje aan de gang om het super hoog beter aan te sluiten. Maar eerst even weer wat centjes sparen voor de MKP haha..

Er volgt wel weer een update.

Groenn, Terugnaaraf.

P.s. De hoorntjes van de BBders ga ik aan de voorkant nog beplakken met zwarte schuimvilt, voor een betere demping.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2013, 21:23:53 door terug-naar-af »

« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2013, 17:25:32 »
Update  ;D

Het project spreidingskegels......

Ik ben toch met de spreidingskegels aan de slag gegaan, kon het niet laten, dus opzoek naar iets geschikts bij de Praxis..ff kwartiertje rondneuzen, en welja de kegels gevonden. Hoef ze niet eens te plakken op de magneet, nee ijzer gebruiken plakt vanzelf op de magneet..hoe handig wil je het hebben. De kegels zelf zijn van zacht rubber (siliconen of zo iets) .

De spreekspoeldragers heb ik ook behandeld met mijn coating, nergens geen slis meer, behalve als dat in de opname zelf zit. Ik weer super blij :D

(3,76 centjes;-) en 10 min werk!

Straks het verhaal geluid  :D
« Laatst bewerkt op: 12 september 2013, 17:57:12 door terug-naar-af »

*

chansig

• 10435
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2013, 17:58:04 »
Leuk om te lezen allemaal.

Gr Hans

*

Niemand

• 20687
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2013, 18:24:46 »
ik vind het zeker een leuk project!

lekker modern..

de meeste forumleden lezen nog de PEP hier  ;D
dat werd niet voor niks later de Eppo ;D ;D

« Reactie #28 Gepost op: 12 september 2013, 20:08:48 »
DON!

Het project High end maken is geslaagd, het is klaar en meer dan 200% tevreden.

Het geluid IS High end!..adembenemend wat daar uitkomt, is met geen pen te beschrijven, werkelijk waar te krankzinnig voor woorden. Het laag is heel mooi diep, strak, droog en beheerst, hoe hard ik hem ook zet, de Sub geeft geen enkele krimp!

Het midden (de BB's) is supersnel, wat wil je ook met 5,5 CM effectieve doorsnede, 250HZ voor zulke kleine luidsprekers is qua snelheid niet te evenaren, zelfs mijn oude Lowther's waar ik toen meer dan 3000,- Euro in had gestoken (zelfbouw) spelen deze luidsprekers er finaal uit, Lowther is nergens meer...

Het hoog boven de 12.000 HZ is heel erg mooi., ik moet dus nog even met een Philips  MKC in de weer, is geen moeite, maar ik moet er echt even om zoeken ze zijn zeldzaam.

Het complete plaatje is wat ik van geluid verwacht, plaatsingsgedrag, instrumentenscheiding, rechts links voor achter..alles is aanwezig zonder ook maar 1 moment van vervorming te laten horen. Met mijn oude Lowther's had ik behuizing van 4CM massief eikenhout, en zelfs dat danste gewoon mee als je weet waar je op moet letten. De buizen zijn daarom ook veel beter dan vierkante kasten, de zijpanelen met een vlakke plaat danst naar binnen en naar buiten op hun eigen resonantie frequentie..zelfs 15 cm beton heeft zijn eigen klank karakter, waarom vierkante kasten zijn uitgevonden als behuizing is mij een raadsel..

Ik ben blij blij blij  ;D ook mijn vriendin vind deze luidsprekers veel en veel mooier klinken dan de Lowthers EX3 met zilver spoel die er eerst stonden.

Foto'ssss...

Er volgen morgen nog meer foto's ff geen zin in nu.

;D
 ;D
 ;D

« Laatst bewerkt op: 12 september 2013, 20:28:48 door terug-naar-af »

*

IMF prof mon MK III

• 1167
  • Quadjesss
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2013, 21:18:54 »
Zeer leuk project!!  8) En zo zie je maar weer dat het allemaal niet veel hoeft te kosten om te kunnen genieten. Voor de grap zou ik de Lowthers nog wel eens terug plaatsen, en dat luisteren of het project echt wel beter klinkt dat de Lowthers  :) Niet om lullig te doen hoor, zeker niet. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik iets veel beter vond klinken, totdat ik het andere weer terug plaatste.

Succes  :)
QUAD 'the closest approach to the original sound'