*

de naam is bond, bond jas

• 532
  • gewoon een kutdag
Re: Liveconcerten..
« Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2004, 23:08:35 »
het staat daar normaal gesproken bekend om z'mn drugsbeleid of liever gezegd het gebrek aan :). Soort discoteek/cafe waar veel jongeren komen in het weekend

*

Paul Demo

• 1281
  • Shoot shoot shoot
    • Mijn site
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2004, 21:58:03 »
Ik ga 25 oktober genieten van Paul Weller in Vredenburg. En dat is het dan voor dit jaar tot nu toe.
zonder vliezen het gehoor herontdekt

*

Audiopaul

• 109
  • Muziekliefhebber
    • www.Audioreview.nl
« Reactie #17 Gepost op: 8 november 2004, 19:41:56 »
Op zondag 7 november ben ik bij het concert Mike Stern (guitar), Dennis Chambers (drums) en Richard Bona (bass) in De Boerderij te Zoetermeer en reken een mooi jazz-fusion spektakel van deze topmuzikanten!

Groet, Paul  8)

Voor geīnteresseerden staat er inmiddels een foto-impressie online op
>> Audiopaul.nl << van het concert wat gisteravond plaatsvond. Hier alvast een voorproefje .....

Mike Stern in De Boerderij - Zoetermeer (7 november 2004)

Richard Bona

Groet, Paul  8)
www.Audioreview.nl

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

*

begtjuh

• 2162
« Reactie #18 Gepost op: 3 december 2004, 14:22:24 »
het staat daar normaal gesproken bekend om z'mn drugsbeleid of liever gezegd het gebrek aan :). Soort discoteek/cafe waar veel jongeren komen in het weekend

Het valt tegenwoordig wel mee, hoor. Ik weet niet wiens verdienste dat is, maar het zou weleens de  :police: kunnen zijn. Die doen daar in de buurt regelmatig goede zaken, volgens mij. Nu nog het ernaast liggende sprinterstation wat minder luguber en het wordt nog eens echt wat....

Overigens, weer on-topic: Gisteravond Maceo Parker in het Paard te Den Haag. 3 uur strak funk/soulfeest met slechts in het midden even een momentje rust... Erg genoten, goed geluid, alleen wel een paar vervelende zwetsers moeten verzoeken om iets minder enthousiast te praten tijdens de nummers.   >:( Is er geen anti zwets  :police: ?
Sombreros are not metal

*

Japie

• 880
« Reactie #19 Gepost op: 8 december 2004, 10:34:13 »
   >:( Is er geen anti zwets  :police: ?
Ja hoor, je noemt ze mods...  ;D ;D
Niets is zo onvermijdelijk als een fout waar het tijd voor is[/color]

« Reactie #20 Gepost op: 8 december 2004, 11:40:00 »
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

Bodemjager

• 1603
  • Music was my first love
« Reactie #21 Gepost op: 18 december 2004, 19:07:26 »
http://www.solcomhouse.com/mlivcw.jpg

helaas voor mijn tijd.......
« Laatst bewerkt op: 7 april 2005, 19:13:44 door theo technics »

« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2004, 14:23:00 »
Händel's Messiah door de Bachvereniging in de Oosterpoort te Groningen.
Best leuk.
Unison Research Unico
Roksan Kandy K2 CD
Toshiba SR-355
Focal Chorus 816W
Sommer & Audioquest bekabeling

*

Bodemjager

• 1603
  • Music was my first love
« Reactie #23 Gepost op: 21 december 2004, 11:17:22 »
Merry Christmas Jesus tour

http://www.merrychristmasjesus.nl/

Vandaag om 20.00 uur in de WRZV Hallen in Zwolle
aanvang 20.00 uur kosten kaart 18,50 Euro

Dit is echt een geweldig concert, Kees Kraaijenoord,
Nina Åström (de gitarist die haar begeleid is ook erg goed!)en Gospel Boulevard
Hou je van Gospel en wil je mooie, bekende en minder bekende kerstliederen op een fantastische manier horen (a rock 'n roll, black gospel) dan moet je hier heen gaan!
(de band die speelt is echt geweldig!)

Gisteren ben ik in Zutphen geweest en het was de moeite zeker waard!

Ook al ben je geen christen, zeker de moeite waard om heen te gaan!

Groetjes, Danny
« Laatst bewerkt op: 21 december 2004, 11:22:56 door Bodemjager »

*

Chris de Boden

• 698
  • Rotterdammer
    • www.audiovrienden.nl, mijn homepage.
« Reactie #24 Gepost op: 7 april 2005, 02:08:44 »
Ik was afgelopen zaterdagavond naar een metal concert gegaan van Judas Priest met in het voorprogramma The Scorpions in de Brabant Hallen in Den Bosch.

Ik vond The Scorpions nogal tegenvallen ondanks ze voor een voorprogramma best hard speelde.
De zanger mag wel eens wat aan zijn Engels doen. Ok Wind of Chance was geweldig.

Toen kwam Judas Priest op wat alles goed maakte, werkelijk geweldig en keihard met een stevige bass, alleen vind ik de acoustiek niet optiaal, maar wat wil je in een hal met een metalen dak.
Het mooiste moment vond ik het moment dat Rob Halford met een motor het podium op ging, ik ging dan ook helemaal los :)
Nogmaals, werkelijk geweldig.

Het publiek was ook geweldig op een paar irritantjes na waarvan ik er bijna een van op zijn smoel heb geslagen omdat tie mij een beetje asociaal opzij duwde.
Vaak zijn diegene die het meest normaal eruit zien bij dat soort gelegenheden het meest irritant.

Maar al met al een geweldig concert :)
Nieuw: "Muziek voor op de N-weg" volume 1 ;D

*

Nicolas

• 18333
  • Last night a DC saved my life with a song
« Reactie #25 Gepost op: 7 april 2005, 10:54:30 »
Vaak zijn diegene die het meest normaal eruit zien bij dat soort gelegenheden het meest irritant.

Dat merk ik dus ook zo vaak: hoe groter ze zijn, hoe langer hun haar, hoe zwarter het leer en hoe zwaarder het metaal eraan, hoe vriendelijk die mensen worden.  En als je ze op de trein tegenkomt blijken ze ook nog schitterend met kinderen om te kunnen gaan.

Nu ga ik zelf ook wel een beetje die richting uit, en ik moet zeggen dat het wel leuk is om een sluimerend vooroordeel over je de grond in de boren met je gedrag.  Dan zijn de mensen meteen dubbel zo vriendelijk.

Ook op Rock Werchter (het gaat hier tenslotte over optredens) kom ik bijna uitsluitend vriendelijke mensen tegen.  MTV heeft er ooit een reportage van gedraaid, en probeerden de "geweld"sfeer van rockconcerten te vinden door zelf wat druk te gaan doen.  Dat werkt daar dus niet.  ;D

Wat mij het meest geirriteerd heeft recent op festivals: 2 mensen die kennelijk hun leven beu waren en in de voorste 20 rijen op de grond gingen zitten tijdens Faithless: God is a DJ.  (pik eens een stampede mee...)
En een groepje iets te jonge tienertjes die tijdens datzelfde Faithless concert "oewie-oewie!" (ā la "Let's all chant") begonnen zingen.  ???

Enkele concerten waar ik behoorlijk van genoten heb:
*Admiral Freebee (ook al viel de stroom 4 keer uit :))
*Afro Celt Sound System (schitterend met meer dan 30.000 mensen op een HOUTEN vloer)
*REM en Moby (gewoon voor de reeks hits die zo mooi gebracht worden)
*Metallica, ze zijn toch echt koningen op hun gitaren
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

morph

• 12753
« Reactie #26 Gepost op: 23 april 2005, 09:28:31 »
Twee weken geleden heb ik Tom Gäbler & The Young Sinatra's gezien en gehoord. Een zanger met 9 koppige band die nummers van Sinatra spelen en zingen op een leuke wijze. Klonk lekker. Maar vooral de wijze waarop de muziek die origineel voor een (very)bigband is geschreven door de bandleden is gearrangeerd is verbluffend.

Deze week ben ik bij het Alanis Morissetteconcert in Ahoy' geweest. Tijdens het eerste nummer vreesde ik voor het geluid, dat weer eens niet leek te gaan klinken, maar dit werd voor het derde nummer hersteld. Want het kán daar best mooi, als het maar niet slechts om een luid volume gaat. Het wordt vanzelfsprekend ingeregeld op een lege zaal en als die dan vol is klinkt het anders. Je zou verwachten dat de ervaring van de geluidstechnici dit wel zou moeten kunnen ondervangen maar zo simpel blijkt het toch niet te zijn. Elke zaal is voor hen tijdens zo'n tournee natuurlijk uniek. Tijdens Alanis' vorige concert was er duidelijk erg veel aandacht aan het geluid besteed, maar toen werden er dan ook opnames gemaakt (zie "Feast on Scraps").
Daarvķķr heb ik haar eens gezien tijdens de tournee rond "Supposed Former Infatuation Junkie" en dat concertgeluid was extreme bagger tķtdat ze een paar nummers akoestisch ging doen.  Het meest verrassend was haar concert toen ze samen met Neil Young & Crazy Horse de avond deelde in Ahoy'. Goed geluid, goed concert. Neil werkte zich toen echter wel door de geluidsbarričre heen. Dat had iets minder gekund... Maar ik dwaal af.
Het concert van dinsdag was goed. Niet meer niet minder. Geen bijzonderheden, misschien een beetje duf publiek.
Ditmaal was zelfs het voorprogramma wel beluisterenswaardig: Gabriel Mann. Kende het niet maar klonk wel goed.
Iets wat redelijk uitzonderlijk is bij voorprogramma's, althans zo komt het op mij over.

edits: taalfaudjus
« Laatst bewerkt op: 23 april 2005, 10:29:44 door morph »

« Reactie #27 Gepost op: 5 mei 2005, 16:42:38 »
Bruce springsteen op 8 mei 2003 in de kuip, was ook geweldig. En niks geen geouwehoer met een voorprogramma, gewoon ruim 3 uur springsteen en de E-street band! (hij hing zelfs op z'n kop in de microfoonstandaard!)

Heb nu al zin in 16 juni, dan gaan we naar bruce in dusseldorf, dit keer helemaal solo, maar de bootlegs van de oefenconcerten beloven veel goeds!

Uncle sjohie
Heb m'n site vernieuwd --> http://www.sjohie.com

*

morph

• 12753
« Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2005, 11:18:46 »

Tori Amos, zaterdag 11 juni 2005, Rotterdam.

Goed concert, ik heb erg genoten. Ik heb tot nu toe vrijwel alle concerten van haar in Nederland gezien en deze hoorde bij de beste.
De uitvoeringen waren allemaal bijzonder gevarieerd ten opzichte van de originele versies. Logisch natuurlijk voor een creatief iemand, zo houd je het na jaar in jaar uit, dag in dag uit steeds opnieuw spelen ook interessant voor jezelf. Maar ze heeft daarnaast inmiddels ook een flinke voorraad songs waaruit ze afwisselend kan putten.

In het eerste toegift was vooral de versie van het nummer Little Amsterdam schitterend, met veel geīmproviseer waar ze zelf zichtbaar van genoot. Maar ook de uitvoering van Icicle was prachtig. Eigenlijk gold dit wel voor elk nummer. De melodieën werden gerekt en veranderd. een echt luisterconcert. Het was dan ook een zitconcert. We hadden erg goede plaatsen, midden voor het podium, rij negen. Gelukkig gingen de mensen pas bij de toegiften staan.

Tori speelde alleen, afwisselend gezeten tussen twee sets van piano en orgel.

Bij de ingang werd er niet op camera's gecontroleerd dus er werd nogal wat irritant en nutteloos geflitst. Ook "erg prettig" voor degene op het podium lijkt me... En dat noemt zich dan fan.

*

WOAMETALHEAD

• **
  • 76
  • Harder,Faster,Louder !!!!!!!!
    • WACKEN, HET HEAVY-METAL MEKKA !!!!
« Reactie #29 Gepost op: 16 juni 2005, 19:55:12 »

kaartjes zijn alvast binnen...
Mvg Tonny  >>>>>      mijn setje: http://my.hifi.nl/index.php?user=417

WACKEN OPEN AIR 2006>>> 3,4 en 5 Augustus ! oa. Children of Bodom ,Celtic Frost ,Gamma Ray ,Primal Fear ,Finntroll ,
Atheist ,Cannibal Corpse ,Emperor ,Ministry ,eva!!!
HARDER FASTER LOUDER !