*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
Re: Liveconcerten..
« Reactie #915 Gepost op: 9 oktober 2017, 17:04:17 »
Gisteren naar Lamb in Paradiso geweest.
Ze speelden twee sets, het eerste deel was een integrale versie* van hun debuutalbum dat 21 jaar geleden verscheen. Het tweede deel was een mooie keuze uit sindsdien gemaakte muziek.
De delen werden gescheiden door een kort en leuk praatje van Andy Barlow over het tot stand komen van de band en haar muziek.
Fraai concert met heerlijke sfeer, zoals altijd bij hen.

* = Alleen de hidden track van het debuutalbum is erbij ingeschoten, maar dat is dan natuurlijk ook "slechts" een reprise en het origineel was al prachtig in het eerste setdeel uitgevoerd.

Daar was ik zoals je weet graag bij geweest. 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Jeronimo

• 7047
« Reactie #916 Gepost op: 10 oktober 2017, 10:17:01 »
6 oktober jl. samen met ShaggieNL naar de uitvoering van Nik Bärtsch Mobile in het concertgebouw geweest: https://www.concertgebouw.nl/concerten/nik-b-rtsch-s-mobile/06-10-2017/musician=Nik+B%C3%A4rtsch%E2%80%99s+Mobile/gezocht-op=Nik?gclid=CNr026HS49YCFdORGwodiIwEBg
Prachtig concert in een top zaal. Na afloop samen met ShaggieNL handtekeningen van de bandleden verzameld. Ikzelf had daartoe mij vinylalbum van "Continuum" meegenomen. Tnx Shaggie ook voor een zeer memorabele avond. !!  :)
En omdat je natuurlijk zoveel kan zeggen, of voorwenden:  ;)

Minimal music.
Was vast leuk.
Minimal music, richting jazz. De strijkers hebben ze thuisgelaten. Op de plaat komen die tot hun recht, maar bij eerdere live optredens was dat een punt van kritiek (ietwat te zoetig enzo). Ik heb zaterdag jl. een aantal  clips van het optreden in het Concertgebouw gegoogled, ik kan die nu niet meer (terug)vinden. Jammer. Het was echt een zeer goed concert. Zo een waar je iedere mede-muziekliefhebber mee naar toe zou willen hebben genomen.   
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 10:28:06 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

ShaggyNL

• 1211
  • Rhythmisaconstantbeat
    • Flickr foto pagina
« Reactie #917 Gepost op: 10 oktober 2017, 10:21:57 »
Jeroen, dat was zeker memorabel. Het blijft ook altijd boeiende muziek. Altijd spannend, altijd ritmisch, vaak een vette groove... en als je het toch even kwijt bent komt het uiteindelijk altijd weer op z'n pootjes terecht. Wat mij betreft doen we het nog eens over, danwel met andere artiesten.

Oh, en mooie vis. Hij is groot genoeg om in te scannen, te isoleren van de rest en op groot formaat af te drukken voor aan de muur.

En minimal-music durf ik het niet te noemen. Als Nik het heeft over hun muziek, komt hij met de categorieën:
- Groove music
- Rhythmic music
- Time music
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 10:24:56 door ShaggyNL »
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Audio Physic | Yamamoto Soundcraft

*

Jeronimo

• 7047
« Reactie #918 Gepost op: 10 oktober 2017, 10:34:01 »
Ik zat ook het label minimal music te overdenken in dit geval. Een element daarvan wordt ook door Mobile toegepast, het uitspinnen van een bepaalde muzikale frases, alleen het is daarbij toch veel meer. Zit tussen minimal music en jazz in, met nadruk op een groove. Of zoiets. 
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

begtjuh

• 2177
    • Aardblij
« Reactie #919 Gepost op: 14 oktober 2017, 20:49:33 »
Gisteravond Leftfield in Paradiso  8)

Volgens mij hadden ze een opstelling met 4 subwoofers  :angel:
Sombreros are not metal

*

Rubble

• 10378
« Reactie #920 Gepost op: 17 oktober 2017, 07:35:58 »
Gisteravond Leftfield in Paradiso  8)

Volgens mij hadden ze een opstelling met 4 subwoofers  :angel:
Allemaal aan de linkerkant zeker?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

begtjuh

• 2177
    • Aardblij
« Reactie #921 Gepost op: 17 oktober 2017, 16:56:53 »
In dat geval deed de autosuggestie goed zijn werk. Het leek uit allerlei hoeken en gaten te komen  :o
Sombreros are not metal

*

begtjuh

• 2177
    • Aardblij
« Reactie #922 Gepost op: 10 november 2017, 14:13:16 »
Afgelopen woensdag naar Millionaire geweest in t Paard. Goed hard en goed en hard...  :)

Ik zie dat The Godfathers en Camel daar eerdaags ook optreden... Begint qua programmering beetje te concurreren met de Boerderij...  :o
Sombreros are not metal

*

Jo(ram)

• 462
  • the milkman of human kindness
« Reactie #923 Gepost op: 27 november 2017, 16:41:52 »
Anderhalve week terug naar een super-live-optreden geweest van de Waterboys.  De nieuwe plaat is matig... Maar wat zijn die mannen live wereldklasse...
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

« Reactie #924 Gepost op: 19 december 2017, 11:08:12 »
Gisteravond een heerlijke avond mogen beleven met K's Choice in de Oosterpoort in Groningen. Wat zijn die live goed zeg, abnormaal.

*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
« Reactie #925 Gepost op: 19 december 2017, 14:52:15 »
Ik moet het programma van de Oosterpoort toch wat beter bijhouden..

« Reactie #926 Gepost op: 19 december 2017, 16:14:06 »
Ik moet het programma van de Oosterpoort toch wat beter bijhouden..

;D ;D ;D
Was voor mij de eerste keer in de Oosterpoort. Komende vrijdag de Nits.  ;) Helaas kan ik niet.

in Maart een paar dagen naar Amsterdam, onder andere voor Blue October in 'de Melkweg' op 7 Maart.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2017, 16:34:27 door graafie »

*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
« Reactie #927 Gepost op: 19 december 2017, 17:57:15 »
Denk dat ik vrijdag ook niet kan.

*

begtjuh

• 2177
    • Aardblij
« Reactie #928 Gepost op: 20 december 2017, 08:43:22 »
Voor orgelvreters: 13 februari Rhoda Scott in t Paard in Duh Haag.  8)
Sombreros are not metal

*

begtjuh

• 2177
    • Aardblij
« Reactie #929 Gepost op: 25 februari 2018, 18:06:55 »
Was cool.

Net Grandmaster Flash aan t werk gezien.   8)

Morgen naar Elbow.

Drukdrukdruk  :angel:
Sombreros are not metal