*

.

• 7828
Canalis Audio
« Gepost op: 10 december 2013, 22:37:05 »

Bamboe,... fraai !  8)

http://www.canalisaudio.com/Canalis/Loudspeaker_Gallery.html

Canalis is the latest endeavor from Spiral Groove founder Allen Perkins, working in conjunction with renowned loudspeaker designer Joachim Gerhard. Canalis offers four ultimate-performance loudspeakers including the Anima and Anima CS two-way compact monitors, the convention-breaking Cambria and the flagship floorstanding Allegra 2.0, along with the Anima Stand and Strange Attractors loudspeaker feet. Canalis loudspeakers are manufactured entirely in the US.

Schijnt een bijzonder fraaie monitor te zijn.

*

TANNOY

• 40767
Re:Canalis Audio
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2013, 22:39:18 »
Joachim gerhard is een hele goede designer.
heb wat contact met hem.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

.

• 7828
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2013, 22:48:59 »
Een vrij populaire monitor in de studio en mastering gemeenschap momenteel, ik kwam ze net voor het eerst tegen eigenlijk.

Ik vind de looks bijzonder fraai, lijkt wel of ze hebben afgekeken bij mij ;D

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2013, 07:25:08 »
beiden errug mooi
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

chansig

• 10961
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2013, 10:26:20 »
Inderdaad beide erg mooi. De laatste heb ik ook mogen beluisteren en die klinkt ook mooi. Lang geleden dus misschien nodig ik mezelf wel weer uit ?

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

thanatos

• 1817
  • Cum non tum age
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2013, 10:37:01 »
Bovenstaande monitor is een mooi exemplaar. De betreffende units worden niet voor niks al ruim 10 jaar in diverse verschillende opstellingen/uitvoeringen gebruikt  ;)
DIY Tannoy 15" DMT II - Schiit Yggdrasil A2- Mac Mini i7 - Audio Research lampjes

*

.

• 7828
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2013, 10:44:38 »
Inderdaad beide erg mooi. De laatste heb ik ook mogen beluisteren en die klinkt ook mooi. Lang geleden dus misschien nodig ik mezelf wel weer uit ?

Gr Hans

Klinkt goed, kom anders met Baardmannetje mee, dat lukte vorige week niet en staat ook nog open.

*

GR

• 249
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2013, 10:47:48 »

Werd vroeger vanuit duitsland gemaakt onder de naam Sonics. Werd toen geimporteerd door Fritzz audio, lees Hanze Hifi uit Zwolle. Zij hebben ook nog wel het eea staan volgens mij. Laatste jaren een beetje de klad gekomen in het ontwerpen en leveren. Maar het speakerontwerp is gewoon heel goed.

Klinken neutraal, open en snel. Met name de kleine monitorspeakers vond ik wel erg mooi. De grote staanders heb ik niet gehoord.

Weet niet hoe het nu met de levering zit in NL. Misschien dat ze daar bij Hanze wat over kunnen zeggen.

*

chansig

• 10961
« Reactie #8 Gepost op: 11 december 2013, 10:51:20 »

Gr Hans

Klinkt goed, kom anders met Baardmannetje mee, dat lukte vorige week niet en staat ook nog open.

Baardmans en ik gaan zaterdag naar A.B. We moeten ook nog op bezoek (ja moeten) bij Andre. Dus wij (Baardmans en moi) gaan zaterdag tijdens de rit richting het Rotterdamse maar eens een planning maken voor 2014.

Gr Hans

*

.

• 7828
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2013, 11:17:49 »
Lijkt mij een plan  ;)

*

groovy.

• 11880
  • Old school audio.
« Reactie #10 Gepost op: 11 december 2013, 14:25:14 »

Gr Hans

Baardmans en ik gaan zaterdag naar A.B. We moeten ook nog op bezoek (ja moeten) bij Andre. Dus wij (Baardmans en moi) gaan zaterdag tijdens de rit richting het Rotterdamse maar eens een planning maken voor 2014.

Gr Hans
Ik ook,word druk bij a.b.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Micro-Seiki cf1.  Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 6550. Composed dv1 dt.

In to each life some rain must fall.

*

chansig

• 10961
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2013, 15:37:43 »
Leuk toch....hoe drukker hoe beter.

Gr Hans

*

groovy.

• 11880
  • Old school audio.
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2013, 15:40:29 »
Leuk toch....hoe drukker hoe beter.

Gr Hans
Yes ;)
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Micro-Seiki cf1.  Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 6550. Composed dv1 dt.

In to each life some rain must fall.