*

tifosi

Synthesizer muziek
« Gepost op: 13 september 2005, 21:04:34 »
Sinds ik met mijn Thorens weer naar Synthesizer muziek luister, valt mij op hoe ruimtelijk die muziek wordt weergegeven, nog net surround, dit is mij nooit opgevallen met de cd's van deze muziek, en oei wat kan het soms laag gaan brrrrr.

Mijn lp's en cd's zijn o.a.

Veel van Jean Michel Jarre, al moet ik zeggen dat het met de cd Revolutions een stuk minder werd.
Veel van Jean heb ik dubbel op lp en cd.

Kitaro, voor sommige onbekend, voor andere saai, dat laatste kan soms kloppen maar niet al zijn lp/cd's zijn saai.

Vangelis, Antartica en Best of, ik vindt die Antartica wel heel apart mooi.

Nova en Peru, eigenlijk zijn ze hetzelfde, alleen naam veranderd

Kayem, Synthesizer in combinatie met kerkorgel, heel apart mooi.

Wie meer

gr tifosi

*

Nicolas

• 18399
  • Last night a DC saved my life with a song
Re: Synthesizer muziek
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2005, 21:07:16 »
Jarre, Vangelis veel.  Mike Oldfield (heeft ook veel synth op sommige werken, hoewel de gitaar zijn hoofdinstrument blijft).  Op zoek naar Tangerine Dream om te ontdekken.  Alphaville gebruikt ook veel synths.  Synths klinken super door de Green.  Die punch die ze krijgen is zo enorm!  Soms zelfs té enorm, en dan verminder ik de bassen wat :).  Synths kunnen inderdaad heel ruimtelijk klinken.  Zeker goedgebruikte Moogs.

"Popcorn" van "Hot Butter" (het origineel) hoogtepunt van Moogmuziek!  Alles wat je hoort is Moog.

Als iemand nog een analoge of vette digitale synth heeft staan, Nicolas staat helemaal gek van die dingen al heeft hij er zelf geen enkele!
« Laatst bewerkt op: 13 september 2005, 21:09:49 door Nicolas »
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

tifosi

« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2005, 21:13:43 »
Mike Oldfield heb ik ook staan, meerdere zelfs, dus ook Tublar bells, maar ik hoe meer van synthesizer zonder zang, maar puur synthesizer.

Al moet ik zeggen dat de lp War of the worlds ook best een plaatje is.

Hot butter, sweet memories, ik heb het originele singeltje nog, zoveel covers van geweest, het origineel is toch de mooiste.

gr tifosi

*

Nicolas

• 18399
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2005, 21:23:54 »
Het origineel van Popcorn is zeker de beste.  (sorry voor het forumlid dat zelf een cover gemaakt had  :)).  Dat stringarrangement was er echt niet naast!

Oldfield gebruikt naast synths ook andere elktronische instrumenten.  POlymoog, Clavia synths, Mellotron (!), Fairlights, enorme colelctie prachtinstrumenten!  Tubular Bells 1 bevat niet al te veel synths/keyboards. Luister naar "The WInd Chimes", voor zover ik mij herinner 100% synths/keyboards.  Ook andere muziek van hem bevat veel synth, zoals bv "the songs of distant earth" dacht ik.  "The Lake" ook als ik het goed heb.  Sommige gitaren klinken zo als synths en andersom dat ik het niet meer goed weet :).

*

tito

• 9717
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2005, 21:25:05 »
Als iemand nog een analoge of vette digitale synth heeft staan, Nicolas staat helemaal gek van die dingen al heeft hij er zelf geen enkele!

Lekker bellen blazen en laag dat tie gaat.
Maar hij blijft wel hier staan.   ;D

*

tifosi

« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2005, 21:30:09 »
Gelukkig kan ik geen noot lezen of spelen ;), man wat een mooi apparaat.

gr tifosi

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2005, 21:45:30 »
Ik heb:
veel van Jarre
veel van Vangelis
Walter/Wendy Carlos
Tangerine Dream
allerlei platen waarvan ik de naam van de artiesten niet uit mijn hoofd ken

Ik moet toegeven dat het op een platenspeler heel mooi kan klinken; ik draai veel op mijn Project met Yamaha MC-9 element, en de laatste tijd ook wel veel op de Thorens met de Denon DL160. Mooi ruimtelijk, vol geluid. Ik probeer echter de draaiuren van de Denon te beperken, want ik ben nog steeds niet zeker van de instellingen qua naalddruk... we plannen al wanneer we naar Sneek kunnen; mijn vriendin wil er wel een dagje uit van maken. Sneek lijkt haar wel een aardige plaats met een mooie omgeving :).
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

tifosi

« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2005, 21:48:08 »
Ik ga morgen (even) naar Sneek om de Thorens te laten tunen, en geheid dat die nog mooier gaat klnken, al zal ik er met mijn instelling niet ver vanaf zitten.

gr tifosi

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2005, 21:50:59 »
"Even" naar Sneek is vanuit Vaals een understatement ;) ;D.
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34

*

Nicolas

• 18399
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2005, 22:02:32 »

Lekker bellen blazen en laag dat tie gaat.
Maar hij blijft wel hier staan.   ;D

Woooooooooooow!! Analoge Korg!! Jij hebt vast ook voldoende banaanstekkerdraadjes liggen  ;D.  Kwijlerdekwijlerdekwijl.  Qua instrumenten is zoiets dus mijn droom! Dat en goed gitaar kunnen spelen :). En een vocoder :).  En een Sherman Filterbank :).  Ik hoop dat je er lekker veel op speelt?  Wat een synth man!!  Mijn Yamaha is wel een FM preset synth, maar dat is echt niks niet te vergelijken.  Die Korg, dat is het echte werk.  En dan ECHT het echte werk!  3 LFO's verondertel ik, dus moddervet?  Wat is het typenummer?
« Laatst bewerkt op: 13 september 2005, 22:04:32 door Nicolas »

*

Celica TA40

• 26589
  • Passione celeste
« Reactie #10 Gepost op: 13 september 2005, 22:44:03 »
Kalm, Nicolas, kalm... ;D

*

Nicolas

• 18399
« Reactie #11 Gepost op: 13 september 2005, 22:58:41 »
ik overleef het hoor, maar internet viel er van uit  ;D Even de router moeten resetten.

Maar toch: man wat een synthesizer!

*

rdridder

• 4174
    • Informatie over Hoorn
« Reactie #12 Gepost op: 13 september 2005, 23:00:11 »
Ik heb deze

*

Nicolas

• 18399
« Reactie #13 Gepost op: 13 september 2005, 23:03:13 »
Daarachter op die foto zie je trouwens de Korg van hierboven :D.

Manman, wat een droominstrumenten hebben jullie!!

Voor mij moet een synth "dik" kunnen klinken (maar ook ijle strijkers kunnen) en draaiknoppen hebben.  UItgebreide analoge dus, en anders Clavia Nord digitale synths.

*

muziekfreak

« Reactie #14 Gepost op: 13 september 2005, 23:05:14 »
Tangerine dream EXIT
Tangerine dream Logos
Ad visser buddah geloof ik dat die heet
The orb orblivion [ook op vinyl verkrijgbaar wat nieuwere groep van deze tijd]
Van Kenwood is ereen test cd...oude testcd waar een nummer opstaat is ongehoord mooi net een gitaar alleen synthesizers gebruikt. Zal eens opzoeken dat nummer.

OFFTOPIC

Helaas kan ik geen noot lezen..ik weet ongeveer wat het kan wat ik op de pics zie tis idd  :o
« Laatst bewerkt op: 13 september 2005, 23:07:17 door Muziekfreak »