Re:Philips FB 840 refoam
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2014, 10:29:49 »
Ah dat is nog niet eens zo'n slecht idee! Dus eerst voorzichtig de dustcap verwijderen en daarna een fotonegatief opmaat knippen en in een cirkel tussen de spoel en binnenkant magneet plaatsen?   

Nee, niet in een cirkel, gewoon kleine rechthoekige strookjes, desnoods twee of drie 'lagen'. Wellicht moet de stofkap vervangen worden, maar die zijn wel te vinden.

*

hypexvd

• 812
  • superfast jellyfish
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2014, 11:16:54 »
Ik heb gister de ouwe woofers proberen te herstellen.

Dustcap er afgehaald (gaat niet makkelijk) en de nieuwe foam randen weer los gepeuterd. De spoel een beetje bij getrokken en gecentreerd met fotonegatief. Randen weer vast gelijmd en ze werken weer. Echt verkoopbaar zijn ze niet, maar deze kunnen dan weer in de donorspeakers van me zelf. Heb er dan toch nog iets aan.

De donor speakers moeten nog van verse randen voorzien worden. De manier om de speakers te centreren is goed, alleen de dustcap zit met veel lijm vast. En de kans is klein dat het netjes gaat. Dus ga hier nog even overnadenken.

« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2014, 18:21:52 »
Je kunt altijd overwegen de stofkappen te vervangen door een iets groter exemplaar. Dat ziet er fraaier uit, de stofkap valt dan over de oude lijmranf heen, de totale oppervlakte van de woofer verandert nauwelijks, misschien 1%.

*

hypexvd

• 812
  • superfast jellyfish
« Reactie #18 Gepost op: 27 april 2014, 12:20:01 »
Dat zou kunnen, even kijken of audiofriends die ook heeft.
Bij het los halen gaat er ook conus mee, je zou een heel fijn scherp mesje moeten hebben.

Ze staan er nog steeds mooi te staan, ik denk dat ik het binnen kort weer oppak.

« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2014, 20:22:17 »
Tja, Vifa of Philips...

Vifa rules!

Ik ben nog altijd tevreden over de enorme vrijheid van weergave van deze box.

*

hypexvd

• 812
  • superfast jellyfish
« Reactie #20 Gepost op: 30 augustus 2014, 21:00:21 »
De vifa's zijn idd erg plezierige speakers om naar te luisteren. Ze bleven me verbazen als ik weer een nieuw goed nummer gevonden had.

Ze staan nu even aan de kant omdat ik een set ACR RP300 heb gekocht. Dit is ook een speaker die in mijn straatje past. Zuiver heel snel mid i.v.m. magnetostaten hoog fris en mooi laag.