*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re:kabeltelevisie
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2014, 11:11:38 »
De kanalen uit het analoge pakket van UPC zijn op digitale tv's en diverse Humax ontvangers zonder kaart en module digitaal te ontvangen.
De juiste startfrequentie en id volstaat.
Ze hebben dat enige tijd geleden uitgerold.

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

amp

• 3802
« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2014, 11:22:27 »
Hebben ze dan goed gedaan bij UPC. (Op 3 april 2013)
Alleen kon de man van UPC het aan de telefoon niet uitleggen aan iemand zoals ik.
De man zei: doe de kabel in de tv en je hebt haarscherp beeld.
Hij begreep niet dat ik zo niet blij werd.
Dus ik dacht: hier bij de freaks weten ze het wel.

edit:
Wat staat hier:
http://community.sony.nl/t5/televisies/alle-klanten-van-upc-krijgen-standaard-digitale-tv/td-p/693638

« Laatst bewerkt op: 4 mei 2014, 11:42:08 door amp »

*

morph

• 13229
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2014, 11:59:31 »
Bij UPC is inderdaad het standaardpakket digitaal, waarbij niets extra's nodig is aan kaartjes e.d.
Analoog is er meer te ontvangen, zoals bijvoorbeeld diverse regionale zenders.
Nederland 1, 2 en 3 zijn daarnaast ook in HD te zien, ook in het standaardpakket.
Enige nadeel is dat de zenders niet te "verplaatsen" zijn, zodat je bij het dia's kijken tussen de wel werkende netten steeds enkele op zwart ziet staan, met de melding dat die zender gecodeerd is. Of ik heb me er niet voldoende in verdiept na het aansluiten van de tv.
Overigens kan het abonnementsgeld dat per maand wordt vermeld, alleen per kwartaal afgerekend worden.

Nu Ziggo opgekocht is door UPC, en het monopolie in het grootste deel van het land (dat beide al hadden in hun afzonderlijke gebied) een feit is, zal er wel weer wat aan de prijzen en "gunsten" gaan veranderen.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2014, 12:03:36 »
Het is al een heel twijfelachtig iets dat KPN overige aanbieders toegang tot hun koper moet bieden terwijl de kabelaars hun coaxdraadje alleen mogen gebruiken.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

morph

• 13229
« Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2014, 12:20:17 »
Inderdaad.

*

art

• 8854
« Reactie #20 Gepost op: 4 mei 2014, 13:02:12 »
De kanalen uit het analoge pakket van UPC zijn op digitale tv's en diverse Humax ontvangers zonder kaart en module digitaal te ontvangen.
De juiste startfrequentie en id volstaat.
Ze hebben dat enige tijd geleden uitgerold.

Hm .....  :o   Ik moet bekennen dat mijn laatste poging (UPC, Lelystad) al weer een halfjaar geleden is.

Zal binnenkort weer 's een poging wagen.  ^-^