*

Jean

• 213
Doosje van Pandora?
« Gepost op: 14 mei 2014, 08:37:07 »
Recentelijk dosie van 'dit is tv' aangeschaft.
Was sceptisch maar hoorde dat het redelijk werkte en dus voor nog geen honderd euri the magic box besteld.
Het was niet direct plug&play maar opnieuw installeren van de software gaf beeld. En ik moet bekennen dat de kwaliteit best redelijk genoemd mag worden. Een enorme hoeveelheid films kan je met deze box direct streamen, werkt ook in buitenland dus inclusief gratis reisoptie.
De allernieuwste films konden niet allen gestreamed worden maar desalniettemin een beste aanwinst. Beeldkwaliteit via de beamer zal wellicht minder zijn maar trek daar de gangbare abonnementskosten vanaf, dan geeft deze eenmalige investering gewoon veel kijkplezier.

« Laatst bewerkt op: 14 mei 2014, 08:45:42 door Jean »
http://mindfootage.nl/vintage-hifi/

Lenco L78se, Lenco L76s, Thorens 124, Dual 1229 wechsler//Akai635D //Sansui G-9000, Dussun V8i, Audioromy, Line Magnetic 219IA//KEFref.II, Kefref.III, JBL4311//Beresford caiman&bushmaster dac//Musical Fidelity MI//Sonos Magna Ultimo//sut Cinemag 3440A&Hashimoto

*

Be tweeter

• 9326
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
Re:Doosje van Pandora?
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2014, 09:25:20 »
De beeldkwaliteit is afhankelijk van het aangeboden materiaal en gewoon keurig 1080P HD.
Het schijnt sinds vorige maand wl illegaal te zijn om films te kijken op deze wijze.
Ik gebruik hem al geruime tijd als voornaamste audiobron en vind het een klein wondertje.

We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Jean

• 213
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2014, 09:40:06 »
De beeldkwaliteit is afhankelijk van het aangeboden materiaal en gewoon keurig 1080P HD.
Het schijnt sinds vorige maand wl illegaal te zijn om films te kijken op deze wijze.
Ik gebruik hem al geruime tijd als voornaamste audiobron en vind het een klein wondertje.

Downloaden is illegaal, streamen ook? Indien zo dan kijk ik uiteraard niet meer want illegaal zijn in dit land is mij te vaag.  :police:
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2014, 09:46:14 door Jean »

Lenco L78se, Lenco L76s, Thorens 124, Dual 1229 wechsler//Akai635D //Sansui G-9000, Dussun V8i, Audioromy, Line Magnetic 219IA//KEFref.II, Kefref.III, JBL4311//Beresford caiman&bushmaster dac//Musical Fidelity MI//Sonos Magna Ultimo//sut Cinemag 3440A&Hashimoto

*

Be tweeter

• 9326
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2014, 09:54:08 »
Dit wordt erover gezegd door iemand met meer verstand ervan dan ik:
Security.nl meldt het volgende
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Joske

• 5575
  • growing old is inevetable, growing up is optional.
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2014, 10:01:48 »

eens even op die site gekeken, is zo,n ding niet te mooi om waar te zijn??

hoe gaat dat met audio???

gr Jos
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

Be tweeter

• 9326
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2014, 10:43:05 »
Je bent hier geweest Jos, niet opgelet? :police:

Bij mij gaat het vanuit de Raspberry Pi naar een HDMI de-embedder die het beeld en geluid doorstuurt naar de televisie via HDMI maar het geluid ook uitkoppelt via stereo RCA en/ of optisch digitaal.

Er zijn ook opsteekprintjes voor de Pi leverbaar ( vereist enig klein soldeerwerk) waarop f een DA converter met RCA pluggen zit f een digitale uitgang.

Er zijn dedicated audiospelers voor de Pi maar ik doe het met XBMC en Yatze als bedieningsapp omdat ik ook nog wel eens wat met video doe.

Sinds vorige week trouwens Netflix via een Apple-TV er bij, daar is voorlopig ook heel wat te zien... n legaal.

*

Joske

• 5575
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2014, 10:47:01 »
Je bent hier geweest Jos, niet opgelet? :police:

Bij mij gaat het vanuit de Raspberry Pi naar een HDMI de-embedder die het beeld en geluid doorstuurt naar de televisie via HDMI maar het geluid ook uitkoppelt via stereo RCA en/ of optisch digitaal.

Er zijn ook opsteekprintjes voor de Pi leverbaar ( vereist enig klein soldeerwerk) waarop f een DA converter met RCA pluggen zit f een digitale uitgang.

Er zijn dedicated audiospelers voor de Pi maar ik doe het met XBMC en Yatze als bedieningsapp omdat ik ook nog wel eens wat met video doe.

Sinds vorige week trouwens Netflix via een Apple-TV er bij, daar is voorlopig ook heel wat te zien... n legaal.
en jij denkt dat ik dit snap?????????????/

je weet toch hoe oud ik ben?? ::) ::)

Edit typo:

ik  heb zo'n TEAC wap ding met een SSD schijfje eraan, dat voldoet wel prima , maar het pairen gaat soms (te vaak) fout,... vandaar mijn v raag
Open Baffles + Tangband drivers + mini dsp, breedbanders / Quad 303, Woofers / Quad 405, Technicsdeck AU 676 ,Denon DP1700 +ortofon vms30, + Lehmann Black cube SE, quad 66 + scepter + AB, Beogram 4002 + MMC 20EN, Sennheiser HD 580 + Cute amp + voeding, Denon DCD 1550AR Tuner kenwood

*

Jean

• 213
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2014, 11:13:11 »
Dit wordt erover gezegd door iemand met meer verstand ervan dan ik:
Security.nl meldt het volgende

Dat is helder. Dank voor deze corrigerende tik.

*

Be tweeter

• 9326
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2014, 11:21:18 »
Zo was het niet bedoeld maar ik heb mezelf ook de vraag gesteld. De mogelijkheden zijn ook zo fantastisch zonder dat je hackende activiteiten moet ontplooien.
Installeren, de juiste app kiezen, film kiezen en spelen maar. Je voelt je dan niet echt een inbreker.

Sorry Jos, ik had je wat geriatrischer moeten benaderen maar je gedraagt je hier meestal als een jonge kerel dus ik hield er geen rekening mee. ;)

*

Joske

• 5575
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2014, 11:54:19 »
Zo was het niet bedoeld maar ik heb mezelf ook de vraag gesteld. De mogelijkheden zijn ook zo fantastisch zonder dat je hackende activiteiten moet ontplooien.
Installeren, de juiste app kiezen, film kiezen en spelen maar. Je voelt je dan niet echt een inbreker.

Sorry Jos, ik had je wat geriatrischer moeten benaderen maar je gedraagt je hier meestal als een jonge kerel dus ik hield er geen rekening mee. ;)
ahahaha

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2014, 12:10:16 »
Dus het is inmiddels wel mogelijk om een "coax uit" te creren op de pi? Toch maar weer eens in die materie duiken. Mijn HTPC raakt uit de tijd (hoewel ik wel heel er te spreken ben over de @Julia geluidskaart).

*

cyrano

• 257
  • INFO voor muziekmakers
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2014, 00:05:52 »
Coax (antenne) uit is moeilijk. Ik heb 't nog niet zien doen. De RPi heeft wel composite video op een RCA stekker. Bruikbaar als je geen HDMI scherm hebt, maar lagere resolutie.

Je moet de RPI vooral zien via HDMI, zeker voor beeld, maar ook voor geluid. Dat is zeer goed door de zware Broadcomm GPU. De processor hoeft geen decoding te doen, dat doet de GPU.

De ingebouwde PWM DAC voor de 3,5 mm jack is niet gefilterd (n RC filtertje) en 10 bit effectief. Niet echt Hifi. Goed genoeg voor stemweergave en geluid. En dat hoor je 't meeste door typische PWM storingen bij heel laag volume. Altijd op 100% is dus de boodschap.

Voor wie met geluid en film aan de slag wil, is XBMC aan te raden. Dat draait goed en is volledig voorbereid voor alles via HDMI. Plug and play.

Audio op de RPi is een beetje een tegenvaller. Eenvoudige DACjes van ebay werken vaak wel, maar alles boven 2 kanalen aan 16 bit, 44,1 KHz is een beetje moeilijk. De zwakke USB implementatie is daar de hoofdreden van. En dan maakt Linux vaak ook nog een boeltje van drivers voor audio interfaces.

Er is nu ook een opzet print met een goede Wolfson DAC 2in/2uit via spi, maar die heeft een afwijkend systeem (kernel) nodig. Ik had gehoopt dat die drivers snel in de main distro zouden raken, maar daar is geen teken van tot nu toe.

Er was ook een kaart op komst met 8 in, 8 uit, maar die plannen lijken opgeborgen. De spi bus van de RPi is daar vermoedelijk niet snel genoeg voor.

*

Be tweeter

• 9326
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2014, 00:10:31 »
Voor zover ik heb gelezen ondersteunt o.a Raspbmc die opzetprintjes, Openelec doet dat niet.

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2014, 09:44:51 »
Ik bedoelde dus coaxiaal i.p.v. optisch gebruikt kan worden. Het zou fijn zijn als je de klok van een externe DAC zou kunnen gebruiken.
Het is gewoon een digitale uitgang uiteindelijk eej.

*

Be tweeter

• 9326
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2014, 09:57:30 »
 ??? Wat verschilt coaxiaal met Toslink qua klokgebeuren?