*

cyrano

• 257
  • INFO voor muziekmakers
Re:Doosje van Pandora?
« Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2014, 22:06:14 »
Ik bedoelde dus coaxiaal i.p.v. optisch gebruikt kan worden. Het zou fijn zijn als je de klok van een externe DAC zou kunnen gebruiken.
Het is gewoon een digitale uitgang uiteindelijk eej.

huh?

Beide kan. Zit ook op sommige USB kaartjes Ún op de Wolfson opbouw kaart.

En je kan de klok van een optische digitale verbinding net zo goed vervangen door een andere. Maar waarom zou je dat willen? Eens je meer dan twee devices moet klokken, kan een externe klok helpen. Met maar 2 devices is er geen winst te halen...

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2014, 10:35:42 »
Ik bedoel de klok van de externe DAC te kunnen gebruiken (Quad CD-P 99 in mijn geval), maar ik weet niet eens hoe dat werkt en of het uberhaupt gaat (dat is het deel waar ik me nog in moet lezen). Dat was een typisch geval van de klok en de klepel opmerking, mijn excuses.

Feit blijft dat coaxiaal beter klinkt dan optisch en dat verschil is niet minimaal.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2014, 11:42:37 »
Feiten zijn iets beter gestaafd dan die persoonlijke uitlating ;)
Een klok van een DAC kan in sommige gevallen de speler/ bitleverancier besturen, dan heeft het zin. De DAC zou ook voldoende buffer kunnen hebben om een track met voldoende speelruimte voor te lezen en dan met zijn eigen klok uit te lezen maar dan krijg je vertraging in het afspelen.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2014, 13:43:13 »
Sorry dat hier een topic tijdelijk kaap, misschien goed voor een nieuw topic? :

Wat heb je dan uiteindelijk nodig om vanaf een PC de klok extern te maken (de delay is geen probleem als het slechts om muziek gaat)?

PC (al dan niet met geluidskaart) -> DAC -> voorversterker -> eindeversterker.

Dat lijkt me de route, maar die eerste 2 moeten aan bepaalde voorwaarde voldoen dus... de PC moet hier speciale software en/of hardware voor hebben en de DAC moet 2 kanten op kunnen communiceren (dat laatste gaat al niet met optisch of coaxiaal)?

*

offie

• 662
    • Persoonlijke DIY webpagina
« Reactie #19 Gepost op: 21 juli 2014, 22:34:43 »
Hoe je het draait of keert...uiteindelijk ga je analoog naar je luidsprekers.
http://users.telenet.be/offie
DC-coupled B1 buffer "Nelson Pass" (diy) | Lenco L76s - Audio Technica AT91 - Shure M44-7 | Le Pacific Phono pre (diy) | B&W DCM7 | 100Wrms@8ohm eindbakje in klasse A....(diy)

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #20 Gepost op: 22 juli 2014, 20:50:56 »
Als ik alleen maar LP's zou draaien zou ik deze vragen ook niet hebben, Offie. ;)