*

i2Paq

• 2914
  • Beleving is puur persoonlijk
Spam/Oplichting via AF
« Gepost op: 16 juli 2014, 13:32:14 »
De titel klinkt dramatischer dan het is/lijkt.

Wat is het verhaal: regelmatig plaats ik oproepjes in gezocht of te koop.

Na een paar weken krijg ik daar soms reacties op via de mail via dit forum van iemand die iets te koop heeft cq. wil kopen.

De reacties zijn soms in het Engels (alarmbellen rinkelen meteen) maar soms ook in het NL.

Na een paar keer heen en weer mailen is het al snel duidelijk; oplichters.

Juist de manier van mailen/schrijven/reageren verraad dat het oplichters zijn.

Mijn vraag is of het registeren van leden gemonitord wordt omdat het alleen "leden" kunnen zijn die mij via het forum kunnen benaderen.

De oplichter die mij vandaag benaderde: flyingpalm6@gmail.com
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Satch

• 9801
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
Re:Spam/Oplichting via AF
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2014, 14:53:56 »
Dat is vervelend. Leden worden altijd geregistreerd, maar ik kan de betreffende meneer niet terugvinden in ons bestand. Hij is overigens wel bekend als spammer: als je dat e-mailadres intikt komen er diverse meldingen van meerdere fora.
Helaas zijn het niet alleen leden die je kunnen benaderen. Als je iemands (forum)naam ziet staan links van een bericht, zie je daaronder ook drie icoontjes staan: profiel, e-mail en PB. Niet-leden zien de icoontjes voor profiel en PB niet, maar kunnen wel mailen. Persoonlijke Berichten (PB) kunnen alleen van geregistreerde forumleden komen, maar dan zie je geen e-mailadres als afzender staan maar hun forumnaam.

*

i2Paq

• 2914
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2014, 15:48:36 »
Dat is vervelend. Leden worden altijd geregistreerd, maar ik kan de betreffende meneer niet terugvinden in ons bestand. Hij is overigens wel bekend als spammer: als je dat e-mailadres intikt komen er diverse meldingen van meerdere fora.
Helaas zijn het niet alleen leden die je kunnen benaderen. Als je iemands (forum)naam ziet staan links van een bericht, zie je daaronder ook drie icoontjes staan: profiel, e-mail en PB. Niet-leden zien de icoontjes voor profiel en PB niet, maar kunnen wel mailen. Persoonlijke Berichten (PB) kunnen alleen van geregistreerde forumleden komen, maar dan zie je geen e-mailadres als afzender staan maar hun forumnaam.

OK, dan komen ze op zo'n manier in mijn mail.

Misschien dat forum-deel alleen zichtbaar maken voor geregistreerde leden?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

morph

• 12740
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2014, 15:51:22 »
Je ietweepak-aaef@auwtloekpuntkom-adres is door de plaatsing van het envelopjesicoontje ook zichtbaar voor niet ingelogde audiofreakforumbezoekers.
Daar kan elke irritanto met kwade bedoelingen op scannen (oftewel, op beschikbare e-mailadressen op het net) en spam naar toe zenden.
E-mailadres niet zichtbaar zetten voor niet-leden is de oplossing hiervoor.

Bij je profiel onder
"Account-gerelateerde instellingen"

het vinkje aanzetten bij
"E-mail verbergen voor anderen?"

*

i2Paq

• 2914
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2014, 15:59:04 »
Je ietweepak-aaef@auwtloekpuntkom-adres is door de plaatsing van het envelopjesicoontje ook zichtbaar voor niet ingelogde audiofreakforumbezoekers.
Daar kan elke irritanto met kwade bedoelingen op scannen (oftewel, op beschikbare e-mailadressen op het net) en spam naar toe zenden.
E-mailadres niet zichtbaar zetten voor niet-leden is de oplossing hiervoor.

Bij je profiel onder
"Account-gerelateerde instellingen"

het vinkje aanzetten bij
"E-mail verbergen voor anderen?"

Aha, handig.

Maar dan nog kunnen ze wel via het forum reageren.

*

morph

• 12740
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2014, 16:20:03 »
Daar is PB * voor.
Maar dat is dan toch geen bezwaar? Dat kan niet van buitenaf gezien worden en je bent dan toch onder de forumleden. Als die gaan spammen dan kunnen ze er wel op worden aangesproken.

* = Wat overigens door sommigen PM genoemd wordt om verwarring te stichten...

*

i2Paq

• 2914
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2014, 16:29:23 »
Daar is PB * voor.
Maar dat is dan toch geen bezwaar? Dat kan niet van buitenaf gezien worden en je bent dan toch onder de forumleden. Als die gaan spammen dan kunnen ze er wel op worden aangesproken.

* = Wat overigens door sommigen PM genoemd wordt om verwarring te stichten...

PM = Push Message, PB is de kromme vertaling er van  ^-^

*

morph

• 12740
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2014, 16:51:27 »
PM = Push Message, PB is de kromme vertaling er van  ^-^

Da's een PV * ?

* = Personal Vocabulary / Persoonlijke Vertaling

PB / PM
Persoonlijk Bericht / Personal Message...

*

m44

• 7464
  • “If there is magic.... it is contained in water"
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2014, 20:45:20 »
no worries mate

you can rely on us english talking people to be as honest as can be
If someone claims to have free will, ask them, "free from precisely what?"

*

minplus

• 6459
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2014, 21:56:01 »
Yes we honest people are and my wife say you us can trust and she lies never.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #10 Gepost op: 3 september 2014, 16:58:30 »
ik krijg de laatste 2 dagen een reactie via mijn mail van een Galina petru als reactie op een gevraagd advert op onze site gevraagd een infinity alpha 20 tweeter
het vreemde is dat ik alleen op het forum deze vraag geplaatst heb vandaag mail met foto van de box erbij volgens mijn kom dit uit nigeria met vriendjes in nederland vraag prijs voor de 2 boxen285  us plus verzending en natuurlijk western union of monygram ik mijn mail geblokt op mijn pc
dus dit soort figuren kijken dus op forums bij gevraagd Ffffffff
gr Ewald
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

*

Niemand

• 20682
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #11 Gepost op: 3 september 2014, 18:26:28 »
Helaas is dat zo, maar gasten moeten mee kunnen lezen hier anders is de laagdrempeligheid wel weg hier  ;)
Muziek uit:

MS Bl91+Denon DL103R.
Td125MKII-Longbase+12inch arm+  Adc xlmII Imp
AstionTrew8000.

CD104SandalistischeKermiswerken
Chaos-Bocama
Tannoy Ardens
Speakerkabels door  THvW gemaakt volgens Van Der Heiden principe

NAD Dac2 usb
TV/DVD-geluid Akai AM55+Etude Rhea's

« Reactie #12 Gepost op: 4 september 2014, 15:24:19 »
je heb gelijk niemand maar je schrik er wel even van
gr.seniorfreak
beocenter9000 Arcam Alpha 7 sanyo TP 1200 beomaster 2300 harman kardon HK6650r Sonab OA12

*

Benco

• 5318
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #13 Gepost op: 4 september 2014, 15:50:55 »
Ja je moet goed opletten met die oplichters tegenwoordig  , ze zitten overal ..

als je er meer over wil weten , stuur mij 1250€ en ik licht je op in  ;D

*

Not Tubeless

• 2847
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2014, 15:51:20 »
ik krijg de laatste 2 dagen een reactie via mijn mail van een Galina petru als reactie op een gevraagd advert op onze site gevraagd een infinity alpha 20 tweeter
het vreemde is dat ik alleen op het forum deze vraag geplaatst heb vandaag mail met foto van de box erbij volgens mijn kom dit uit nigeria met vriendjes in nederland vraag prijs voor de 2 boxen285  us plus verzending en natuurlijk western union of monygram ik mijn mail geblokt op mijn pc
dus dit soort figuren kijken dus op forums bij gevraagd Ffffffff
gr Ewald

Je email adres is dan ook gewoon zichtbaar op dit forum. Wellicht een tip om dit uit te schakelen? Iedereen kan je via het forum bereiken. Het uitschakelen van je email adres doe je via je profiel.
If it got no swing, it ain't my thing...