*

horn

• 2072
  • hoorns en buizen
Re: Verguld koperdraad
« Reactie #240 Gepost op: 28 november 2016, 17:47:56 »
Ik gebruik hier de Duelund DCA 16GA al een maand of 2
naar volle tevredenheid.

*

jpio

• 4367
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #241 Gepost op: 28 november 2016, 17:50:13 »
De koper/goud vergulde draden werken hier prima als interlink.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Roots

• 1850
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #242 Gepost op: 28 november 2016, 17:57:45 »
Ik natuurlijk meteen googlen op Duelund DCA 16GA:-))

Kwam ik deze site tegen..Mooie draaitafel ook.

http://jeffsplace.me/wordpress/?p=9862&cpage=1
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

*

Leobus

• 519
« Reactie #243 Gepost op: 28 november 2016, 18:46:18 »
Ik natuurlijk meteen googlen op Duelund DCA 16GA:-))

Kwam ik deze site tegen..Mooie draaitafel ook.

http://jeffsplace.me/wordpress/?p=9862&cpage=1

Die kwam ik dus ook tegen.😀

*

horn

• 2072
  • hoorns en buizen
« Reactie #244 Gepost op: 28 november 2016, 21:28:27 »
naar volle tevredenheid.
oja dit is speakerdraad
Ze komen binnenkort met dunnere die als interlink te gebruiken is
maar men gebruikt de 16 a.w.g ook al als interlink maar dat vind ik zelf niet zo geweldig

*

Leobus

• 519
« Reactie #245 Gepost op: 28 november 2016, 22:56:59 »
naar volle tevredenheid.
oja dit is speakerdraad
maar men gebruikt de 16 a.w.g ook al als interlink maar dat vind ik zelf niet zo geweldig

Hallo,

Kloppen jouw bevindingen een beetje met die van "Jeff"? Natuurlijkheid en een mooi midden?
Er wordt ook ergens beweerd dat deze kabels vooral op hoog rendement systemen erg goed klinken.
Die heb ik niet. Jij wel, dacht ik. Zou dat verhaal kunnen kloppen?

Groet,

Leobus

*

horn

• 2072
  • hoorns en buizen
« Reactie #246 Gepost op: 29 november 2016, 00:43:24 »
naar volle tevredenheid.
oja dit is speakerdraad

Hallo,

Kloppen jouw bevindingen een beetje met die van "Jeff"? Natuurlijkheid en een mooi midden?
Er wordt ook ergens beweerd dat deze kabels vooral op hoog rendement systemen erg goed klinken.
Die heb ik niet. Jij wel, dacht ik. Zou dat verhaal kunnen kloppen?

Groet,

Leobus
het is een mooie kabel ja eigenlijk heel onopvallend geen "wauw" wat hoor ik nu allemaal kabel.
maar heel natuurlijk van klank, makkelijk, vloeiend , mooi met stemmen  en hout en koper klanken.

*

Leobus

• 519
« Reactie #247 Gepost op: 6 december 2016, 11:27:29 »
Gisteren besloten het experiment te wagen en dus 500 gr vertinde koperdraad besteld. 0,25 mm doorsnede.
Ik ben van plan dat. 40x samen te nemen en in katoen te stoppen. Met die 40x kom ik op hetzelfde oppervlak als met de 4 x 0,8mm koper goud draden. 2mm kwadraad.
Het worden luidsprekerkabels.
Ik houd nog over om evt ook interlinks te maken.
Wordt vervolgd.

Groet,

Leobus

« Reactie #248 Gepost op: 6 december 2016, 11:52:18 »
interessant. Ik blijf je volgen. Waarom heb je gekozen voor 0,25 mm dikte?
Oh, ik zie het al. De Duelund kabel heeft ook die dikte, maar dan 26 strand. Voor de niet DIY: Deze kabel is te koop bij Audiofreaks voor 10 euro per mono-meter.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2016, 12:12:06 door audiovorden »

*

silverstreak

• 638
  • keep on moving
« Reactie #249 Gepost op: 9 december 2016, 12:46:14 »
Heb ook een setje interlinks gemaakt van de Duelund DCA 16AG kabel.(via Audiotweaks.nl)   Heb vele interlinks gemaakt met o.a. ook de koper/goud uitvoering. De Duelund klinkt nog net even voller en met waanzinnig natuurlijke stemweergave.  Blijft voorlopig wel even hangen.
In alles zit muziek, als men er maar oren naar heeft.

*

Tannoysuperprestige

• 225
  • Geordende Chaos
« Reactie #250 Gepost op: 11 december 2016, 14:27:56 »
Heb ook een setje interlinks gemaakt van de Duelund DCA 16AG kabel.(via Audiotweaks.nl)   Heb vele interlinks gemaakt met o.a. ook de koper/goud uitvoering. De Duelund klinkt nog net even voller en met waanzinnig natuurlijke stemweergave.  Blijft voorlopig wel even hangen.

Wow! Super interessant! Indien jij dit schrijft dan weet ik dat ik ook in de actie moet komen! Mooi dat de Duelund het ook zo goed doet als interlink. Hoe kijk je tegen de dunnere Duelund kabel aan? We weten dat de  dikte van de aders erg bepalend is voor de klank. Ben benieuwd naar je mening.

Ik ga binnenkort mijn Duelund luidspreker kabels maar eens aansluiten. Moet daar ff moed voor verzamelen. Ze moeten eigenlijk per direct 'geordend' worden. Maar eens babbelen met Van Wermerskerken. Jullie zijn beiden ook 10x handiger dan mij. Van Wermeskerken moet ze (als hij dat wil) maar voor mij op lengte maken en dan ook direct ordenen. Ik verwacht er veel van. Jeff Day en jij zijn beiden bijzonder enthousiast! En......wat hebben we al een kilometers kabels beluisterd in de afgelopen 25-30 jaar!.......Pfffff.....zucht.... De door Van Wermeskerken gemaakte koperen/goud kabels bevallen mij nog immer erg goed. Totdusver de fijnste kabel ever (Telos en de Tannoy kabel zijn blijvend ook erg fijn!).Maar.....ik mag mij niet afsluiten voor de Duelund kabel! En dat ga ik dan ook niet doen. Binnenkort actie!

Voor de liefhebber die deze kabels ook wil bestellen/kopen. Je kunt dat doen via: www.audiotweaks.nl
Iedere dag een stapje beter, dan wordt het vanzelf fantastisch!

*

Leobus

• 519
« Reactie #251 Gepost op: 13 december 2016, 17:32:14 »
De vertinde koperdraadjes zijn vandaag binnen gekomen.
Morgen maar eens beginnen met de boel in elkaar te zetten. Nog wel even katoen halen bij de Praxis.
En Berret benaderen of er nog een keer snot beschikbaar is. ;) Hopelijk vindt hij dat niet te vervelend.
Lijkt me leuk om het eindresultaat een keer met de Duelund kabels te vergelijken. Hoewel de twee nu bekende eigenaren daarvan wel op maximale afstand van mij wonen.

Groet,

Leobus

*

jpio

• 4367
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #252 Gepost op: 13 december 2016, 18:16:54 »
Zijn die cat 5 of 6 oid computerkabels ook geen vertind koperdaad?
Die heb ik in het verleden weleens gebruikt en waren idd niet verkeerd alleen werd dat destijds behoorlijk naar het rijk der fabelen verwezen... ;)
« Laatst bewerkt op: 13 december 2016, 18:19:22 door jpio »
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

hrcc

• 643
« Reactie #253 Gepost op: 13 december 2016, 18:51:02 »
Die heb ik ook wel eens geknutseld,bij mij had het laag er nogal onder te lijden.
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

Leobus

• 519
« Reactie #254 Gepost op: 14 december 2016, 15:57:31 »
Zo,
De geleiders zijn samengevoegd (40x) en in de katoenen mantels geschoven.
Dat laatste had nog even wat voeten in aarde omdat ik nieuwe mantel, cq touw, bij de Praxis had gehaald. Bleek dat de samenstelling van het katoenen touw zomaar was veranderd. Veel minder kern, maar wel meer en veel vastere katoenen ommanteling. Daar kreeg ik mijn geleiders met geen mogelijkheid ingeschoven. Aan het etiket was niks veranderd! Terug naar de Praxis en het verhaal voorgelegd. Daar kom men niks aan doen, maar misschien hing er nog een oudere batch in de schap. En ja hoor... Er hing er nog één; die had een duidelijk waarneembare, iets lichtere kleur. Ik mocht hem ter plekke open maken en kijken of het wel de goede was. En dat was het... Pff. Gratis mogen omruilen hoewel ik al een deel van de kern ontdaan had. Netjes!
Dus zelfbouwers, pas op met de katoenen mantels van de Praxis. In ieder geval geldt dit voor de middelste maat van de drie beschikbare katoenen touwen. Neem even een oud stukje mee en vergelijk de kleur.
Morgen verder!

Groet,

Leobus