*

minplus

• 6723
  • relax, don't do it
Re: Wie luistert er nog naar, geniet nog van, of verzamelt IMF luidsprekers?
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2017, 18:04:30 »
Welkom!
Fijn dat de opknapbeurt zoveel effect heeft gehad.
Is er veel verschil qua klank tussen de oude Arcam en de nieuwere AVR 400?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2017, 21:30:00 »
Zal ik tzt laten weten - over n paar weken!

Eerst schuren en in de olie!

« Laatst bewerkt op: 23 maart 2017, 21:33:44 door planetnoone »

« Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2017, 14:11:20 »
Ik heb een tijd terug de eer gehad om i2Paq zijn tls80's over te mogen nemen en daar luister ik met erg veel plezier naar :)! Deze worden versterkt door een door Jerry gemodificeerde Yamaha M60 (eveneens van i2Paq over mogen nemen). Binnenkort komt er een Luxman 5c50 voorversterker bij maar die staat nog bij Jerry ter reparatie/revisie. Van wat ik aan speakers gehoord heb vind ik de tls80 wel een van de mooiere!

*

Bongo

• **
  • 62
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2017, 18:22:04 »
Eind jaren '70 heb ik een paar TLS50 gehad (ter vervanging van B&W DM2a). De TLS50's hebben begin jaren '80 plaats gemaakt voor Elipson 1303's......

*

Roots

• 1532
  • I am Krelled
« Reactie #19 Gepost op: 24 maart 2017, 18:32:07 »
Prachtig hoe die kasten gefineerd zijn.

Schuur er maar niet doorheen Planetnoone, dat zou zonde zijn:-)
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SACD 555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #20 Gepost op: 24 maart 2017, 19:47:39 »
Hallo allemaal,

Speciaal geregistreerd om mijn ervaring met IMF te delen. Ik heb de IMF TLS 50's (Mark 0??) uit +/- 1976. Ik heb ze aangesloten op een moderne Arcam AVR 400 die indien gewenst ook volledig analoog te schakelen is voor stereo weergave. KIJK! Dat begon er op te lijken. Warm, rustig, open, ruimtelijk... Alles waar ik van hou. En zeker icm een moderne versterker tegenwoordig geen vanzelfsprekendheid meer.

Helaas wel erg weinig presence en hoog, daardoor wat aan de wollige kant. Uiteindelijk besloten om bij Falcon Audio in the UK een revisieset caps te kopen voor de MkI. Ik wist namelijk zeker dat ik geen MkII heb. Bleek dat mijn paar toch anders zijn dan de MkI en ik uiteindelijk een custom setje opgestuurd kreeg. Het duurde even, maar ik heb ze er nu eindelijk inzitten.

WAT een verschil! Ze klinken onwaarschijnlijk veel mooier nu, zonder aan karakter of warmte in te boeten (al moet ik ze nog wel even inspelen)
Ik heb ze alleen nog maar gehoord over een oude Arcam 7r, omdat ik de kasten ook nog wel schuren en opnieuw wil olin (ipv lakken) dus ik ben benieuwd wat er straks gebeurt met de AVR 400.

Geweldige speakers, geweldig merk! En heel blij dat ze weer 40 jaar kunnen ;)

groeten, Bas

Ik had de IMF TLS-50 in 1979 nieuw gekocht voor zo'n F 2000,- GULDEN schat ik. Was een heel bedrag in die tijd. Ik vond de bas niet zo strak klinken, maar misschien te lange kabels eraan vermoed ik. Transmissielijn h :P. Ik kwam ze een paar jaar geleden nog tegen bij een kennis, die ze nog steeds heeft volgens mij :)

*

Frits

• 339
  • Muziek is emotie
« Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2017, 20:08:48 »
Nooit gehad, maar destijds (70-er jaren) wel verliefd op.  :P

Zou wel willen ruilen met mijn Sixes om na zoveel jaren toch eens met een mooi paartje te kunnen spelen.
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.

*

i2Paq

• 2958
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2017, 09:35:18 »
Ik heb een tijd terug de eer gehad om i2Paq zijn tls80's over te mogen nemen en daar luister ik met erg veel plezier naar :)! Deze worden versterkt door een door Jerry gemodificeerde Yamaha M60 (eveneens van i2Paq over mogen nemen). Binnenkort komt er een Luxman 5c50 voorversterker bij maar die staat nog bij Jerry ter reparatie/revisie. Van wat ik aan speakers gehoord heb vind ik de tls80 wel een van de mooiere!

Ha! Dat is inderdaad een leuke anekdote, vooral toen je de TLS80 kwam halen en je vriendin (geloof ik) nog van niets wist  ^-^

Om dan vervolgens een paar maanden later de vraag te krijgen of je ook de M60 kon overnemen.
De brutaliteit!  >:(

;D

Blij dat ze nog steeds bevallen.

Als ik ooit weer tegen een set TLS80 aanloop.......
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Rood

• 10303
« Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2017, 10:29:07 »
Zal ik tzt laten weten - over n paar weken!

Eerst schuren en in de olie!

Staat de linkse in de olie na het schuren ? Mooie tekening .

« Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2017, 12:39:41 »
Links is inderdaad geolied. Rechts inmiddels ook! Volgend weekend haal ik ze weer in huis... Mogen ze aan de Arcam met wat dikkere kabels.

*

Rood

• 10303
« Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2017, 16:10:18 »
Welke olie heb je gebruikt ? Mijn IMF's zien er niet heel slecht uit maar die olie maakt het een stuk mooier .

« Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2017, 16:20:08 »
Gewoon gekookte lijnolie. Ik vind het heel mooi, veel meer diepte dan met een laklaag. En het droogt mooi mat op...

*

Rood

• 10303
« Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2017, 16:32:57 »
Bedankt voor de tip .

« Reactie #28 Gepost op: 29 maart 2017, 10:39:51 »

Ha! Dat is inderdaad een leuke anekdote, vooral toen je de TLS80 kwam halen en je vriendin (geloof ik) nog van niets wist  ^-^

Om dan vervolgens een paar maanden later de vraag te krijgen of je ook de M60 kon overnemen.
De brutaliteit!  >:(

;D

Blij dat ze nog steeds bevallen.

Als ik ooit weer tegen een set TLS80 aanloop.......

Haha, de kofferbak ging thuis open en het enige wat ik hoorde was een diepe zucht. Gelukkig is ze er nu redelijk aan gewend. Als ik ze ooit eens weg doe dan zal ik aan je denken Norman.

*

minplus

• 6723
  • relax, don't do it
« Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2017, 11:58:51 »
Welke olie heb je gebruikt ? Mijn IMF's zien er niet heel slecht uit maar die olie maakt het een stuk mooier .

Kijk hier ook nog even naar de (gekookte) Tungolie.
http://www.meubelrestauratieshop.nl/contents/nl/d2_meubelolie_02.html
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right