Re: Wie luistert er nog naar, geniet nog van, of verzamelt IMF luidsprekers?
« Reactie #30 Gepost op: 4 mei 2017, 08:39:32 »
En ze staan inmiddels al enige weken thuis te draaien... wat een heerlijkheid. Ben echt fan van het ruimtelijke, volle, Britse soundje...
Heb 't idee dat het hoog al wat aangenamer begint te klinken door het inspelen van de nieuwe caps. Nog verrassender is het laag. Veel meer controle, meer definitie.

Ook opvallend was dat de JBL's Ti 6k's  die ik van een vriend te leen had helemaal niet zo'n goede match blijken voor de Arcam. Het was ok, maar met de IMF's klinkt het veel levendiger en lekkerder. Hij heeft thuis een Meridian power amp en een Sphynx voorversterker die de 6k's wel fatsoenlijk kunnen aansturen en tot leven laten komen...

*

Frits

• 488
  • HiFi is emotie
« Reactie #31 Gepost op: 20 april 2019, 18:57:13 »
Ik ben nog steeds zoekende. Hoopte een paartje TLS 50 te kunnen kopen, maar dat lijkt nu niet te lukken. Helaas. Kijk nu naar een setje ALS 40 II voor in mijn luisterplekje.

Als er iemand in de buurt van Groningen de IMF (maakt niet uit welke) in gebruik heeft wil ik heel graag eens komen luisteren. Sinds de 70-er jaren al veel interesse voor de TL. Vooral de 3D opengewerkte tekeningen van hun speakers maakten op mij destijds al grote indruk, Helaas nog nooit in het echt kunnen beluisteren.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

« Reactie #32 Gepost op: 20 april 2019, 23:24:26 »
Ben nog op zoek naar iemand waar ik een keer een luistersessie mag doen van deze mooie luidsprekers (met natuurlijk een rebound in mijn mancave). Mijn eerste ervaring met deze luidsprekers was in een leuke jazz winkel in Denhaag waar deze luidsprekers de winkel voorzien van fijne Jazz klanken. Ze hangen daar aan de muur en het is niet optimaal, maar zelfs dan hoor je wat voor geweldige speakers dit zijn.

« Reactie #33 Gepost op: 24 april 2019, 16:47:06 »
Ik ben nog steeds zoekende. Hoopte een paartje TLS 50 te kunnen kopen, maar dat lijkt nu niet te lukken. Helaas. Kijk nu naar een setje ALS 40 II voor in mijn luisterplekje.

Als er iemand in de buurt van Groningen de IMF (maakt niet uit welke) in gebruik heeft wil ik heel graag eens komen luisteren. Sinds de 70-er jaren al veel interesse voor de TL. Vooral de 3D opengewerkte tekeningen van hun speakers maakten op mij destijds al grote indruk, Helaas nog nooit in het echt kunnen beluisteren.
Er is genoeg te koop, hangt een beetje af van de ruimte (zowel in huis als in je portemonnee).
Een kennis van mij verkoopt zijn RSPM MK7 speakers, voor de lieve som van 3200 Euro. Ze zijn het waard denk ik, maar je moet het er maar voor over hebben. Bovendien zijn ze nogal fors.

Zelf heb ik onlangs de ALS40-IIa op de kop getikt, en heb daarom mijn vorige IMFs in de verkoop: ALS40-II. Donkere fineersoort (ik denk rosewood). Technisch perfect: condensatoren zijn vernieuwd, en de foam randen van de midrange drivers zijn vervangen.
Voordeel van de ALS40 is dat hij niet meteen supergroot is (maar nog steeds te groot voor de boekenplank).
Qua geluid zit hij in mijn smaak tussen de TLS50 en de TLS80 in (heb ik beide gehad, dus ik ken de klank).
Bij de ALS40 is plaatsing wel heel belangrijk: zet ze rechtstreeks op een stenen vloer en je weet niet wat je meemaakt, zo'n boemerige bas. Vreselijk. Maar zet ze op voeten, ongeveer 20 cm of meer van de vloer, en net zover van de muur, en je hebt een totaal andere luidspreker!

*

Frits

• 488
  • HiFi is emotie
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2019, 20:58:26 »
De ALS zit qua geluid tussen de TLS 50 en de 80 in? Bijzonder, omdat het qua systeem zo anders is.

« Reactie #35 Gepost op: 2 mei 2019, 17:00:10 »
De ALS zit qua geluid tussen de TLS 50 en de 80 in? Bijzonder, omdat het qua systeem zo anders is.
Ben ik met je eens. Maar toch "herken" ik de sound.
De TLS50 die ik had was een "gewone", dus geen -II. De TLS80 was wel een TLS80-II.
Beide waren niet ge-recapped of ge-refoamed.
De ALS40-II die ik nu verkoop heeft wel nieuwe foamranden en nieuwe capacitors.
Qua bas haalt hij het niet bij de 80. Maar je "herkent" de typische sound.

Ik heb een setje ALS40-IIa klaar staan om aan te sluiten zodra de ALS40-II wordt opgehaald. Ik kan haast niet wachten.....

*

Frits

• 488
  • HiFi is emotie
« Reactie #36 Gepost op: 31 mei 2019, 08:08:56 »
Sinds gisteren een set ALS-40-II in mijn luisterruimte staan. Kasten en fronten zijn in mint conditie. Met stands op wieltjes. Middentoner is vervangen door een IMF 40/200 replacement. N.Jansens 2018 staat er achterop.

En het klinkt heel erg mooi.

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #37 Gepost op: 31 mei 2019, 10:09:00 »
gefelicitteerd frits!!

foto!!!  ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

Frits

• 488
  • HiFi is emotie
« Reactie #38 Gepost op: 31 mei 2019, 10:33:23 »
gefelicitteerd frits!!

foto!!!  ;)

Foto's op dit forum plaatsen vind ik lastig, moet steeds via obscure websites. Heb ik niks mee. Op het Marantz forum kon ik dit wel makkelijk doen. Anders kun je daar even kijken.

*

TANNOY

• 40610
« Reactie #39 Gepost op: 31 mei 2019, 10:51:18 »

nice!! 

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

i2Paq

• 3192
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #40 Gepost op: 31 mei 2019, 11:57:18 »
Die zijn inderdaad erg mooi!

Het paartje IMF ALS 30 op mijn werk staan ook op de nominatie vervangen te worden voor een dergelijke set.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

Frits

• 488
  • HiFi is emotie
« Reactie #41 Gepost op: 31 mei 2019, 13:49:44 »
Ze zijn door de vorige eigenaar (luidspreker liefhebber / hobbyist) voorzien van nieuwe filters, betere bedrading en vergulde speakeraansluitingen achterop. Kasten zijn geschuurd en in de olie gezet. Fronten zijn ook als nieuw. Stands zijn ook mooi en van goede hoogte.

Ik moest er voor naar Apeldoorn op en neer, maar dat is zeker de moeite waard gebleken.

Heel blij mee!

*

minplus

• 8645
  • relax, don't do it
« Reactie #42 Gepost op: 31 mei 2019, 18:22:16 »
Gefeli! Ken ze niet maar ze zien er prima uit. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right