*

seoman

• 1044
  • No Comment
Toch nog kunnen vinden dit was mijn eerste  ;D

Groeten Simon

"Is it freedom to choose what is not a choice?
Or is it freedom to silence what is not a voice?"

*

morph

• 13858
Mijn allereerste in 1978 van eigen spaargeld gekochte versterker heb en gebruik ik nog, een National Panasonic SU-2400.
Ook de tegelijk aangeschafte Technics luidsprekers (SB-90) en platenspeler (SL-23) doen nog altijd dienst.

Na de beslissing andere luidsprekers te nemen is die SU-2400 vervangen door de toen net uitgekomen en wat zwaardere Denon PMA-860.
Vervolgens kwam een paar jaar later Marantz met de PM-82 en ik vond een processor-ingang (zodat er gekeken en geluisterd kon worden naar videobanden met dolby-surround) en afstandsbediening een mooie aanvulling, terwijl het totaalgeluid er op een zeer fraaie wijze op vooruit bleek te gaan. Zodat ik die toen gekocht heb en de Denon heb weggegeven.
Kortom, in veertig jaar veel luisterplezier met drie versterkers.

Die van mij een Pioneer SA-506. Het was destijds een afdankertje van iemand die net een "stereotoren" had gekocht en die ik dankbaar in ontvangst nam.

Ookal luister ik tegenwoordig alles met een wireless noise-cancelling headset i.c.m. mijn telefoon met Spotify, krijg ik van die SA-506 toch altijd nog een nostalgisch warm gevoel. En ookal gebruik ik hem nauwelijks meer, wegdoen kan ik 'm niet en af en toe wordt ik gevraagd om op een feestje wat muziek aan te zetten; dan kom ik eraan met dat mooie apparaat en een paar speakers en zet dan 't liefst "de muziek van toen" zo hard mogelijk :)

Helaas heeft die afgelopen weekend bij zo'n dergelijke happening links de geest gegeven. Zodoende kom ik ook op dit forum, aangezien ik in een andere topic hiervoor om hulp heb gevraagd.

Afbeelding is niet van mezelf, maar heb ik van Google Images.

*

bmwpiet

• *
  • 49
  • een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Eerste versterker was zelfbouw, op school gemaakt. Zelf ge-eloxeerd aluminium frontje. Print zelf geplakt en met ijzerchloride aan de gang.
Leuk.
Philips HDTV , Denon receiver, Blue-ray speler,  Subwoofer JVC SPWA 140 Watt. Amino settopbox. Magnat Super Needles 45 Hz-30 Khz.

Mijn eerste versterker/receiver is degene die ik nu nog steeds dagelijks gebruik.
Een NAD 7020e Stereo receiver. 2 jaar geleden gekocht bij een kennis voor 15 euro's met  'bookshelf speakers' (KEF C15's) erbij.
Oprecht, de beste 15 euro van mijn leven. Voor mij dan, mijn buren vinden het wat minder  ;D

Re: Wat was jouw 1e VERSTERKER/receiver (en heb je deze nog?)welke volgde(n) en NU?
« Reactie #95 Gepost op: 8 september 2018, 15:51:39 »
Mijn eerste versterker was een Sony TA-212
De tuner was een Sony ST-212 AL.
Heb ik nog steeds in bezit.
Eerste platenspeler was een Lenco.
Weet niet meer welk model. Heb ik niet meer.
It is costly wisdom that is bought by experience

Re: Wat was jouw 1e VERSTERKER/receiver (en heb je deze nog?)welke volgde(n) en NU?
« Reactie #96 Gepost op: 19 september 2018, 00:57:10 »
Eerste receiver: Kenwood KR-5150. vervolgens Pioneer SA-9100, daarna Yamaha CA-2010 (heb ik nog), daarop Yamaha CX-1000 plus Luxman M-03 (heb ik beide ook nog), nu Yamaha A-S2000
« Laatst bewerkt op: 19 september 2018, 00:59:05 door neckfox »
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb

*

Bloom

• 618
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #97 Gepost op: 19 september 2018, 01:34:08 »
Mijn allereerste versterker was een (achteraf gezien) behoorlijk crappy zelfbouw iets toen in een jaar of 12 oud was en die heb ik niet meer. Mijn eerste aangekochte versterker was een Akai AM22 en die heb ik ook niet meer. Daarna een hele rits versterkers (en luidsprekers) om uiteindelijk uit te komen bij waar ik nu mee speel: een Marantz AV8002 voorversterker en (onder meer) een Musical Fidelity P270.2 eindversterker.

*

Frits

• 421
  • HiFi is emotie
« Reactie #98 Gepost op: 19 september 2018, 08:34:28 »
Ik heb nu een Denon 2010ae in de set beneden staan.
Oude(re) spullen van Scott, Denon, Hepta en Rel.

*

Benco

• 5645
  • Music was my 1st love and it will be my last !
Re:Wat was jouw 1e VERSTERKER/receiver (en heb je deze nog?)welke volgde(n) en NU?
« Reactie #99 Gepost op: 19 september 2018, 10:47:06 »
Mijn eerste versterker was een LEAK Delta 30. Was toen 16 of 17 jaar. Werd voor mij uitgezocht door mijn vader en de audioverkoper. Vond het zelf toen eigenlijk niets, wat oubollig. Had ik toen maar geweten wat ik in handen had. Toen ik ging studeren meteen ingeruild voor een stoere (maar goedkope), zwarte Onkyo versterker.

Bij de weg, ik zag 'm net staan bij de kringloop! E. 150,--. Zag er goed uit, wel was één van de indruk-knopjes weg.

ik heb er zo een stuk of 4 in de kast staan , moeten wel een beurt krijgen , wat logisch is na bijna 50 jaar

*

chansig

• 10731
« Reactie #100 Gepost op: 19 september 2018, 15:56:24 »

18 jaar, krantenwijk en geen idee. Er waren toentertijd 3 torens van Pioneer en dit was er 1 van. Goedkoper, duurder, duurst. Kan me niet helemaal meer terughalen welke ik nu uiteindelijk heb gekocht. Maar zo blij/trots als een aap met 7 lullen. Hier heb ik toen Jamo speakers bij gekocht. En uiteindelijk ook nog een KEF setje toen ik in Rotterdam ging wonen en voor het eerst met serieuze apparatuur in aanraking kwam.

Eerste stappen in een audio zaak was dus ook in Rotterdam bij Snijders. Daar mijn vervolg stappen gezet met een Arcam set.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

« Reactie #101 Gepost op: 20 september 2018, 19:11:24 »
Mijn  eerste amp was een Sony TA-212 met bijpassende tuner
« Laatst bewerkt op: 20 september 2018, 19:42:30 door elehmann »
It is costly wisdom that is bought by experience