*

kurt

• 592
Re:Wie gebruikt Audirvana ism. Mac
« Reactie #15 Gepost op: 8 december 2014, 20:43:48 »
Ik heb intussen de trial van Amarra hifi kunnen beoordelen op geluidskwaliteit. Dit tegen Audirvana +.

Het weergave verschil tov. het loopwerk -dat ik als beste ervaar- is met Amarra kleiner dan met Audirvana.
Meer zelfs, zo goed als niet hoorbaar volgens de eerste bevindingen.
Waaruit ik momenteel kan besluiten dat Amarra het (hier) beter doet.

Het overschakelen van Amarra (mac mini) naar loopwerk doe ik op de dac, dit met beiden hetzelfde nummer. Hierdoor zijn eventuele verschillen onmiddellijk hoorbaar. Het geluidsvolume zit onderling mooi gelijk. Handig dus.
Met Ammara geen verschil vind ik.

Blijkbaar moet ik wel nog een instelling aanpassen, daar het tussen de tracs door lopen telkens zo'n 10 sec. wachten is op het volgende nummer.
Met Audirvana is dit niet het geval en gaat dit onmiddellijk.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2014, 21:33:47 door kurt »

*

analogman

• 389
  • Muziekliefhebber/ingenieur/audiofiel
« Reactie #16 Gepost op: 9 december 2014, 09:25:51 »
Ik heb intussen de trial van Amarra hifi kunnen beoordelen op geluidskwaliteit. Dit tegen Audirvana +.

Het weergave verschil tov. het loopwerk -dat ik als beste ervaar- is met Amarra kleiner dan met Audirvana.
Meer zelfs, zo goed als niet hoorbaar volgens de eerste bevindingen.
Waaruit ik momenteel kan besluiten dat Amarra het (hier) beter doet.

Het overschakelen van Amarra (mac mini) naar loopwerk doe ik op de dac, dit met beiden hetzelfde nummer. Hierdoor zijn eventuele verschillen onmiddellijk hoorbaar. Het geluidsvolume zit onderling mooi gelijk. Handig dus.
Met Ammara geen verschil vind ik.

Blijkbaar moet ik wel nog een instelling aanpassen, daar het tussen de tracs door lopen telkens zo'n 10 sec. wachten is op het volgende nummer.
Met Audirvana is dit niet het geval en gaat dit onmiddellijk.

Ah, goed om te horen dat het met Amarra zoveel beter werkt. Interessant dat software zo'n groot verschil maakt! Het zou bijna gapless moeten spelen, bij mij zit er hoogstens 1 sec tussen de tracks (Mac Mini mid 2011, 8GB RAM) Heb je alle instellingen al gecheckt? http://www.sonicstudio.com/amarra/howtobuildaserver.php
Wat wellicht ook scheelt: ik heb een extra 1TB HDD ingebouwd waar alle muziek op staat...

Als je volledig gapless wilt spelen kun je in Amarra een playlist maken.

*

kurt

• 592
« Reactie #17 Gepost op: 9 december 2014, 19:17:58 »
Bedankt voor de link, ze raden er ook het gebruik van een ssd-opslag aan ipv. de HDD.

*

analogman

• 389
  • Muziekliefhebber/ingenieur/audiofiel
« Reactie #18 Gepost op: 9 december 2014, 23:10:34 »
Bedankt voor de link, ze raden er ook het gebruik van een ssd-opslag aan ipv. de HDD.

SSD is veel duurder. Het is sneller met uitlezen maar ik weet niet of dat ook hoorbaar is. Een 1 TB harddisk heb je voor 6 tientjes, een 1TB SSD kost honderden euros.

*

cyrano

• 257
  • INFO voor muziekmakers
« Reactie #19 Gepost op: 10 december 2014, 03:37:24 »
Dat is zeker niet hoorbaar. Als het OS in orde is, zou zelfs een HD van 20 jaar geleden snel genoeg moeten zijn. Maar waarschijnlijk niet groot genoeg met zo'n 20 MB ;-)

Wellicht raden ze een SSD aan omdat die wel absoluut stil zijn. Geen bewegende delen meer.

Maar wie een grote bibliotheek heeft, kan beter wat geld uitgeven aan een behoorlijk gedempte kast en een stille, klassieke HD. Ik heb maar zo'n 80 GB aan muziek momenteel dus dat zou nog gaan met een 120 GB SSD. En die kost maar zo'n 70 euro meer. Maar veel muziekliefhebbers hier schijnen nog veel grotere bibliotheken te hebben. En sommigen willen er misschien ook film opzetten en dan is 1 TB al klein. Een 1 TB SSD kost al gauw rond de 500 euro...

*

kurt

• 592
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2014, 20:29:47 »
Na alweer enkele tijd geluisterd te hebben naar de (aiff) muziek bibliotheek via Amarra valt het toch wel op dat deze player zeer goed is.
Ik heb het dus enkel over de audio weergave ervan. De klankbalans bvb. die ik bij Audirvana iets minder vond, zit met Amarra zeer goed, waardoor luistermoeheid weinig kans maakt.
Dit is alweer een stap in de goede richting.
Gr. Kurt.
« Laatst bewerkt op: 11 december 2014, 17:27:17 door kurt »

*

kurt

• 592
« Reactie #21 Gepost op: 11 december 2014, 21:55:45 »
Een groot nadeel van ssd. is dat bij defect ervan alle gegevens onherroepelijk weg zijn...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #22 Gepost op: 11 december 2014, 22:35:22 »
Een groot nadeel van ssd. is dat bij defect ervan alle gegevens onherroepelijk weg zijn...
zet je toch ff een kopietje op gewoon een schijf?! ;D

*

kurt

• 592
« Reactie #23 Gepost op: 12 december 2014, 03:19:33 »
Natuurlijk Tannoy, ik moet weldra trouwens een extra schijf gaan kopen.
De Hdd. van de Mac mini staat bijna vol, een 500 gb, muziek in aiff.
Die 500gb wil ik met de nieuwe Amarra software volledig herbeluisteren, de bekende drang dus na een
geslaagde upgrade.
Verder onderwierp ik ook de Mac aan het optimizer programa waar ze bij Sonicstudio op aansturen.

*

Ernst

• 105
Re: Wie gebruikt Audirvana ism. Mac
« Reactie #24 Gepost op: 6 februari 2018, 08:42:39 »
Ik gebruik Audirvana+ icm een MacBook Pro en Metrum Acoustics mini Quad DAC, verbonden met QED Performance optische kabel. Bijzonder tevreden over deze combinatie.