*

fireman

• 360
  • Naim is the Name
    • My homepage
phono gedeelte gebruiken van andere amp
« Gepost op: 7 oktober 2004, 20:45:26 »
Is het mogelijk om het phono gedeelte gebruiken van andere amp.

Ik heb nl een amp waar geen phonotrap in zit. Nu weet ik misschien een mooie niet al te dure versterker waar wel een goed trap in zit. Kan ik dat dan zo bouwen dat ik alleen dat phono gedeelte van die amp gebruik. Zonder dat ik de klank over neem van die versterker.

Kan dat dan eventueel via de pré uitgangen? Of valt zon phono-trap er uit te slopen?
NAC202/NAPSC/HC2/NAP200/CDX2/XPS2/LP12/STAGELINE/ check -> eVe II

*

tito

• 9719
Re: phono gedeelte gebruiken van andere amp
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2004, 21:26:13 »
Kan dat dan eventueel via de pré uitgangen? Of valt zon phono-trap er uit te slopen?

Ja, dat kan.
Vermits tie pré-uitgangen heeft (uiteraard).  ::)
Lijkt me zelfs verstandiger/ makkelijker als dat ding eruit te slopen, want dan kun je volgens mij beter `n losse (phono) voorversterker aanschaffen.
Edit: `n Ander mogelijkheid is als tie over `n uitgang om `m aan te sluiten op evt opname-apparatuur beschikt.
« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2004, 21:34:47 door tito »

*

Viking

• 340
Re: phono gedeelte gebruiken van andere amp
« Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2004, 12:14:16 »
Als er een pre out is, kan het uiteraard, dan zit je wel met je volumecontrole. Dit is goed ivm niveau aanpassing aan andere bronnen, maar kan ook slecht zijn (bv krakend).
Als er een tape out is, gaat die buiten om de volumepot, direct op lijn niveau. In beide gevallen gebruik je de voorversterker gedeelte van de andre versterker geheel of gedeltelijk, maar niets van de eindtrap daarin.
De tape out is de "cleanste" van de twee. Als het goed is, zit het heel weinig tussen de riaa out en de tape out

Als je de de phonotrap uit wil slopen, moet je ook de voeding meenemen, eventueel een nieuwe maken, een het wordt wel meteen werk.
Luister naar de muziek, niet de apparatuur!