*

Heintje

• 1552
Re: MQA van Meridian
« Reactie #62 Gepost op: 5 november 2017, 10:27:11 »
En even voor de correcte toepassing van MQA: ik heb een Bluesound Node 2 aangesloten op een Lyngdorf 2170.
Moet ik in de Bluesound de MQA-optie nou aan of uit zetten?
(Want ik kom er niet achter of de Lyngdorf MQA-compatible is.)

*

abovemidpoint

• 634
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
« Reactie #63 Gepost op: 7 november 2017, 02:21:09 »
Voor degenen die het gemist hebben, de kritische geluiden over MQA", mijn (te kort door de bocht) samenvatting:

- Vage uitleg over algorithe, geen steekhoudende argumenten t.a.v verbetereingen in het "phase domein. Geen lossless compressie.
- Wurglicenties en beperkingen in DAC ontwerp (klacht van oa bekende DAC leveranciers en producers o.a. zijn licenties ook een     belangrijke reden dat DVD-A niet van de grond is gekomen)
- Beschuldiging dat MQA licenties wil innen van hardware leveranciers en eindebruikers door de content te beveiligen voor de softwareleveranciers. (streven naar licentie op gebruik ipv eigendom opname kopieŽn).

Uiteraard gelardeerd met vele verwijten naar de verre van onafhankelijke audio-pers.

Het enige geconstateerde voordeel is dat de compressie van HD muziekfiles wel goed werkt. De link hieronder is de conclusie van een reeks aan onderzoeken en artikelen.

http://archimago.blogspot.nl/2017/10/mqa-final-final-comment-simply-put-why.html
EAR vv Krell KSA 50, Scheu draaitafel SEAC 308 l arm Shure m97xe en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line

« Reactie #64 Gepost op: 7 maart 2018, 17:23:05 »