Welke kabels zijn dit? Merk?
« Gepost op: 18 december 2014, 10:06:51 »
Heeft iemand enig idee van waar deze kabels komen. Ze zien er hoogwaardig uit, maar eerlijk gezegd ben ik een leek op dit gebied.

*

TANNOY

• 39604
Re:Welke kabels zijn dit? Merk?
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2014, 10:11:16 »
dat is zelfgemaakt

« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2014, 10:21:55 »
Okee  ^-^

Ik vraag dit omdat deze kabels te koop staat op marktplaats.

Erg langzaam ga ik beginnen met een semi-hifi setje bij elkaar te sparen. Zeg maar iets beter geluid dan een 40 jaar oude versterker en wat oude speakertjes.

Het leek mij een goed plan om te beginnen bij de bron, in mijn geval optische kabel vanuit macbook.
Daarna komt dan de versterker, ik heb nu een Jamo vr-693.
In mijn opzicht komen hierna dan de speaker kabels. Nu zijn er kabels tussen de 1 en 1000 euro de meter. En ik ben zo aan het kijken om eens te beginnen met een budget van 50 euro.
Enig idee of deze kabels dat waard zijn?? trouwens 2 kabels van 4 meter.
« Laatst bewerkt op: 18 december 2014, 10:30:02 door sneezie »

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2014, 10:29:58 »
Voor kwaliteitsverbeteringen zou ik persoonlijk de kabels op het laatste plan zetten.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2014, 10:59:59 »
ik zou beginnen met de luidsprekers.

*

Petrus

• 512
  • muziek om stilte te creëren...
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2014, 11:11:10 »
Okee  ^-^

Zeg maar iets beter geluid dan een 40 jaar oude versterker en wat oude speakertjes.

moet zeggen dat mijn versterkertje van iets meer dan 40 jaar oud het beter doet dan de gemiddelde nieuwe meuk die verkrijgbaar is
De speelset op dit moment:
Sugden A21 (volledig geserviced, Jeroen)
Göerler Fm 14 als nieuw(Tube-jack);
BNS 200
Dual 1019 (geserviced)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2014, 11:31:22 »
Okee  ^-^

Zeg maar iets beter geluid dan een 40 jaar oude versterker en wat oude speakertjes.

moet zeggen dat mijn versterkertje van iets meer dan 40 jaar oud het beter doet dan de gemiddelde nieuwe meuk die verkrijgbaar is
heb je dat dubbelblindgetest ? :angel:

« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2014, 11:41:18 »
Okee  ^-^

Ten opzichte van mijn oude sansui 6060 is de de jamo avr-693 een wereld van verschil haha.

*

Petrus

• 512
« Reactie #8 Gepost op: 18 december 2014, 11:48:47 »
Okee  ^-^

daar heb ik mijn vriendin voor ;) en vele versterkers die de revue gepasseerd zijn in de loop der jaren.. maargoed, ook het gehoor van een blinde en van mijzelf is anders dan dat van een ander ;)
BNS 200
Dual 1019 (geserviced)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2014, 12:01:25 »
Okee  ^-^

daar heb ik mijn vriendin voor ;) en vele versterkers die de revue gepasseerd zijn in de loop der jaren.. maargoed, ook het gehoor van een blinde en van mijzelf is anders dan dat van een ander ;)
aah de vrouw met de gouden oortjes,daar zijn er hier meer van op het forum

maar je praat over meuk,maar omdat er velen versterkers de revue zijn gepasseerd en die volgens JOUW oortjes niet voldoen is het meuk  ???

*

Petrus

• 512
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2014, 12:11:30 »
[oftopicmode] de gemiddelde versterker is tegenwoordig niet wat het vroeger was. en dan heb ik het over de betaalbare klasse bij een dito electronica zaak.
maar, zoals je zelf al opmerkt, mijn oren ;)

en ja, gelukkig heb ik de beschikking over een vriendin met zeer beperkt zicht waarvan de oortjes het vele malen beter doen. dit heeft echt z`n voordelen.(alhoewel er soms flinke discussies ontstaan over dingen die ik niet hoor en zij wel ::)  ) [/oftopicmode]
BNS 200
Dual 1019 (geserviced)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #11 Gepost op: 18 december 2014, 12:34:20 »
[oftopicmode] de gemiddelde versterker is tegenwoordig niet wat het vroeger was. en dan heb ik het over de betaalbare klasse bij een dito electronica zaak.
maar, zoals je zelf al opmerkt, mijn oren ;)

en ja, gelukkig heb ik de beschikking over een vriendin met zeer beperkt zicht waarvan de oortjes het vele malen beter doen. dit heeft echt z`n voordelen.(alhoewel er soms flinke discussies ontstaan over dingen die ik niet hoor en zij wel ::)  ) [/oftopicmode]

nou vfroeger was er ook genoeg meuk..
alleen wat nu word gezien als gemiddeld en oud was dat qua prijs vroeger niet.
dan nog andere tijden..

maar een er zijn gemiddelde versterkers die fantastisch presteren,en jawel ook beter als de gemiddelde oude versterker.

maar jouw vriendin kan over mooie oren beschikken,maar ze zal ten alle tijden op haar eigen smaak selecteren en is geen uitkomst of deze nou wel of niet beter is in zijn algeheel.

*

-.-

• 27852
« Reactie #12 Gepost op: 18 december 2014, 16:03:23 »
Ik zou van die kabeltjes snel die ouwe pluggen afschroeven en er solide soldeer-exemplaren opzetten.
Of vorkjes, als dat je voorkeur heeft.

« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2014, 10:59:09 »

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2014, 11:02:52 »
Ik denk dat je daar groot gelijk in hebt. Even de link naar Conrad sturen?
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)