Sony TC - 377
« Gepost op: 14 oktober 2005, 16:57:10 »
 ;D

Vandaag gekocht voor de prijs van 10 Euro, een Sony TC - 377 in zeer mooie staat !
Ik heb nog geen tijd gehad om hem eens uitgebreid te testen. Vandaar men vraag naar jullie, wat kan ik verwachten van deze recorder, en wat niet ?
Ik heb gezien dat hij drie snelheden aankan, de laagste is iets van 4.5 ofzo hoeveel muziek is dat dan op een tape van 18 cm en gaat dit nog klinken ?
Enfin hou ik hem, of verkoop ik em door met een beetje winst ? Wat mag ik er dan ongeveer van vragen ?
Groetjes
Florreke.

Akai GX 210D ; GX 270D ; 1722L ; 1721W ; GX 630D ;  GX 4000D-BL ; 4000 DS-MKII ; Teac  A-4300; A-3440; A-2300SX ; Sony TC377 ; TC378 ; TC252 ; TC270 ; TC 630 ; Revox G36 (4T)  ; BRAUN TG 1000 ; Pioneer RT-1011L ; Philips

*

Integra

• 10367
  • Teac / Tascam freak!!!
Re: Sony TC - 377
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2005, 17:06:16 »
;D

Vandaag gekocht voor de prijs van 10 Euro, een Sony TC - 377 in zeer mooie staat !
Ik heb nog geen tijd gehad om hem eens uitgebreid te testen. Vandaar men vraag naar jullie, wat kan ik verwachten van deze recorder, en wat niet ?
Ik heb gezien dat hij drie snelheden aankan, de laagste is iets van 4.5 ofzo hoeveel muziek is dat dan op een tape van 18 cm en gaat dit nog klinken ?
Enfin hou ik hem, of verkoop ik em door met een beetje winst ? Wat mag ik er dan ongeveer van vragen ?
Groetjes
Florreke.

Leuk ding...  Hij zal wel minder klinken dan de GX-210D.
Laagste snelheid zal duidelijk minder presteren... op 4,75cm/s gaat er 2X zoveel op een tape als bij 9,5cm/s ;)

*

dreeke

• 9093
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2005, 18:00:26 »
De schuine Sony  ;D
Leuk ding maar verwacht geen wonderen. Je zal hem misschien voor 25,- Euro kunnen verkopen dus dan zou ik hem zelf liever houden.

Met een tape van 1800 ft. (LP) kan je op elke kant 3 uur opnemen bij 4,75cm/s.
Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200

*

eploeg

« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2005, 18:11:07 »
De schuine Sony  ;D
Leuk ding maar verwacht geen wonderen. Je zal hem misschien voor 25,- Euro kunnen verkopen dus dan zou ik hem zelf liever houden.

Met een tape van 1800 ft. (LP) kan je op elke kant 3 uur opnemen bij 4,75cm/s.

Moet ie er wel veel banden bij doen. 10 Euro is zo'n beetje de prijs. Zijn wel leuke dingetjes hoor. 

*

franko

• 10043
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2005, 18:17:16 »
De problemen die je kunt verwachten met de TC-377 zitten meestal in het loopwerk. Het deck heeft een aantal snaren dus die zouden uitgedroogd kunnen zijn en/of spoedig breken.
Ook is het mechaniek nogal gevoelig dat de snelheid regelt. Ik heb daar laatst in een post van Guido op gereageerd, die een vraag had over zijn TC-399. Voor de TC-377 geldt precies hetzelfde daar de loopwerken identiek zijn. Ook het rubberen tussenwieltje dat tussen de motorpulley en de capstan zit kan glazig geworden zijn en daardoor minder grip hebben op de pulley/capstan waardoor je onregelmatige snelheid krijgt.
Het geluid dat er uit die deckjes komt is zeker niet slecht!!
X-201D, GX-255BL, GX-266II, GX-280D, GX-285D, GX-286DB, GX-297D-SS, GX-365D, GX-370D, GX-620BL, GX-625BL, GX-635D, GX-747, GX-4000D-BL
A-4300SX, X-700R, TC-558, TC-640/A, TC-645, 10XD, 10X, 9041X, 9141X, 9241XD, N4520

« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2005, 23:26:17 »
Ik heb er ook nog ene staan, wilde hem bijna wegdoen, totdat ik hem testte en erachter kwam wat voor mooi warm geluid dat deck heeft. dus hij blijft fijn hier. misschien dat ik ooit de kast ga aanpassen en er een rechte 377 van maak.
NAD C521BEE / DENON AVR-1801 / B&W DM16
Musical Fidelity X-Can V3 / Sennheiser HD-650 / Sennheiser HD-425
TEAC X-2000M / X-1000
www.bandrecorders.com

« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2005, 11:24:53 »

Ik heb een stuk of 7 van deze recorders.
Wie hem geheel volgens het servicemanual afregelt heeft een prima deck, wat zeker niet onder doet voor de PHILIPS of AKAI recorders uit die tijd.
Er word vaak beweerd dat de gemiddelde AKAI beter zou klinken dat het gemiddelde SONY deck, wat toch echt niet zo is.

De prijs voor zo'n recorder mag inderdaad toch niet meer zijn dan zo'n 15 a 20 EURO, en dan het liefst nog met een stofkap, en een aantal banden.

Mijn TC 377 die hier in de huiskamer draait klinkt echt fantastich, dus verkopen? Welnee, mooi zelf houden en laten draaien.

Ik heb het servicemanual, dus...............
Recorders: AKAI 630DB/TEAC X3300/SONY TC 377
SONY TC 570/ARISTONA 9137/UHER ROYAL de LUXE/Grundig TK 141 en heeeeel veeeel
PHILIPS recorders uit de EL serie

Kijk ook eens op www.bandrecorder.be

*

eploeg

« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2005, 11:46:04 »
IK heb er nog nooit test mee gedaan, maar wel met beeld.
Ik heb een 70cm kleurenbak hier staan en die is wel eens kapot geweest.
Dan zet ik een MSX monitor van Philips neer, aan de video.
Wat een klein beeld.
na verloop van tijd begint dat te wennen.
Toen kreeg de msx ook kuren en heb ik een groene composit neergezet.
"HEt werd hem groen voro ogen" geel ging niet meer. Maar na een paar uur volkomen gewend.
Toen kwam de 70 cm weer terug. Ongelofelijk wat een ding, zo groot het kwam gewoon op je af.
Ook als ik een film bekijk kan ik daarna niet meer vertellen of ie nou in kleur was of in zw/w of ik naar de bbc had zitten kijken of niet.
Met Engelse films heb ik altijd problemen met de ondertitels, ze kloppen vaak niet met het gesproken woord. dus je luister en je leest. Dat is vooral waardeloos bij Engelse comedies als Allo Allo, goedmeuning. De Nederlands tekst wijkt dan compleet af van de Nederlandse irritant is dat.
Aldus ben ik van mening dat voor het geluid exact hetzelfde geld.
Het luisteren speelt veel meer in je hoofd af dan dat je denkt. Wat te denken van die malloten die een CD op een speakermagneet leggen en dat dan anders vinden klinken. Ze horen inderdaad verschil, dat zal ik niet betwisten. Het ligt alleen niet aan de bron, maar aan de bovenkamer.

*

status.eelquo

« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2006, 15:35:25 »
Jeugdsentiment.  :'( En ik ben nog maar net volwassen, kun je naagaan.  ;)

De TC-377 is de eerste recorder die ik ooit heb mogen aanschouwen/bedienen/weggegooid zien worden. Tot op de dag van vandaag kan ik me helder voor de geest halen hoe 'ie klonk. Het was (voor de leek die ik toen was) warempel een mooi geluid.  :)

*

dreeke

• 9093
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2006, 18:02:20 »
Mijn vader had er ook eentje, maar dan de voorloper de TC-366,  dus samen met de Revox B77 was dit de eerste die ik werkend gezien heb.

Deze TC-366 is aardig versleten en heeft ook een behoorlijk grote bandencollectie opgenomen en afgespeeld, vorig jaar wilde mijn vader hem niet meer terug dus heb ik hem aan Guido gegeven.
Weggooien dus niet  ;D

Toen die wegging was er 1 snaar gebroken en de play knop bleef niet goed staan. Dit laatste had 'ie al zo lang ik me kan herinneren.
Verder wat krasjes en een losse spoelschotel (ook al zolang ik me kan herinneren) maar hij werkte nog wel!  8)
Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2006, 19:48:48 »
Ik heb laatst nog een TC 377 opgelapt. Ik wist nieteens dat ik um had zat bij een partij en was er gratis bij geflikkerd. De spoelschotelas was krom, gezien de beschadiging van de frontplaat was het deck een keer slecht terecht gekomen. Na twee dagen van "richten" heb is de spoeldrager weer in het fatsoen gekregen, daarna heerlijk genoten van dit deckje echt een snoepje. Ik heb hem omgedraaid in de kast zodat ik hem liggend kon gebruiken. En dat gezeur over die 2 snaartjes snel vergeten. Zittten robuuste ronde snaren in. Het Deck met Brunox hier en daar wat ingespoten en hij draaid weer zo stil als wat.

Zo'n deckje krijgt van mij een ere plaats tussen de grote SONY decks die ik heb.

De TC-377 fijn bij je houden, knuffelen en optijd van een verse tape voorzien. Natuurlijk niet op 4,75 cm/sec gaan opnemen daar doe je jezelf en het deck te kort.

Fijn 1 motorig deck dat ook nog mooi strak spoelt. Only SONY.

Als Poppelepee mij het service manual nog eens wil doen toekomen zou ik daar erg blij mee zijn.

Ik heb ook de TC-378 die vind ik persoonlijk nog net even mooier maar wat schetst mijn verbazing zie kan niet liggend worden gebruikt. De achterzijde van de kast is niet voorzien van rubber voetjes  >:(

Zo mag wel duidelijk zijn dat ik een schuine bak wel kan waarderen, nu de rest nog. :D

Telefunken, Philips, Sony, Akai, Teac, ReVox en nog meer Philips.

*

status.eelquo

« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2006, 20:06:15 »
Nou je het zegt, de Philips Broodtrommel series hebben WEL rubber op de achterkant, maar wanneer hij ligt is 'ie niet praktisch meer te gebruiken.  :-\

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2006, 20:28:33 »
Nou je het zegt, de Philips Broodtrommel series hebben WEL rubber op de achterkant, maar wanneer hij ligt is 'ie niet praktisch meer te gebruiken. :-\

Dat is net zo eng als dat Vanessa op haar rug ligt ;D

« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2006, 21:11:38 »

Wie hem geheel volgens het servicemanual afregelt heeft een prima deck, wat zeker niet onder doet voor de PHILIPS of AKAI recorders uit die tijd.
Er word vaak beweerd dat de gemiddelde AKAI beter zou klinken dat het gemiddelde SONY deck, wat toch echt niet zo is.

De prijs voor zo'n recorder mag inderdaad toch niet meer zijn dan zo'n 15 a 20 EURO, en dan het liefst nog met een stofkap, en een aantal banden.

Mijn TC 377 die hier in de huiskamer draait klinkt echt fantastich, dus verkopen? Welnee, mooi zelf houden en laten draaien.

Hé poppelepee,

Ik heb hier ook nog een oude TC 377 die ik recent uit de kast gehaald heb om te verzorgen. Blijkt dat er een mechanisch probleem is: de "play" vergrendeling doet het niet meer, oftewel hij springt direct weer terug naar stop.
Je zegt dat de servicemanual hebt.... Ook digitaal....... Dat zou klasse zijn.

MVG van Searcher

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2006, 21:21:08 »

Hé poppelepee,

Ik heb hier ook nog een oude TC 377 die ik recent uit de kast gehaald heb om te verzorgen. Blijkt dat er een mechanisch probleem is: de "play" vergrendeling doet het niet meer, oftewel hij springt direct weer terug naar stop.
Je zegt dat de servicemanual hebt.... Ook digitaal....... Dat zou klasse zijn.

MVG van Searcher

Zou mij niks verbazen als het te maken heeft met de automatische afslag. het mechanisme dat naast de wiskop  door de tape naar achteren wordt gehouden.

Als de tape weg is komt dat  naar voren en springt het deck op stop.

Zou daar eerst eens naar kijken. :D