*

Ron

• *
  • 48
Re: Sony TC - 377
« Reactie #75 Gepost op: 2 juli 2006, 15:19:16 »
Ik denk dat dat meer te wijten is aan het niet schoonmaken van de koppen, waardoor het vuil er nogal stevig in gaat zitten.

De TC-366 die mijn vader heeft gehad daarvan waren de koppen helemaal plat, en die klonk nog goed.

Maar de TC-366 die ik van Stijn had, had heel weinig draaiuren, koppen waren nog 'rond' en die klonk voor geen meter (ssssj ssj).

Koppen zijn absoluut brandschoon en gedemagnetiseerd. Daar kan het dus niet aan liggen. Bovendien heb ik het alleen op 9.5 cm en niet op 19 cm (en ook op 4,8, maar da's niet boeiend). Ik heb daarom ook het idee dat het de bias moet zijn, omdat bij een lagere snelheid meer voormagentisatie nodig is (tenminste dat heb ik me laten vertellen).

*

Okkie26

• 2869
    • Mijn andere hobby
« Reactie #76 Gepost op: 2 juli 2006, 19:27:16 »
Ik wil je niet bezorgd maken ,maar meestal s bij een 377 (zeker op 9,5 of 4,75cmps)  Shh shh een teken van slechte koppen...

Ik schrok al.  :o

Maar deze koppen slijten toch niet ivm F&F?

Ik hoop dat "SCH" en "SJ" met de bias regelaars te kunnen oplossen.
Mijn recorder deed wel een keer "sssssst"   

Maar toen stond de bronkeuze knop verkeerd   ;D
Save a tree,  eat a beaver....

*

Dik

• 32801
  • TapeDacGyver
    • De Tapedeck Meeting
« Reactie #77 Gepost op: 2 juli 2006, 23:49:25 »
Ik denk dat dat meer te wijten is aan het niet schoonmaken van de koppen, waardoor het vuil er nogal stevig in gaat zitten.

De TC-366 die mijn vader heeft gehad daarvan waren de koppen helemaal plat, en die klonk nog goed.

Maar de TC-366 die ik van Stijn had, had heel weinig draaiuren, koppen waren nog 'rond' en die klonk voor geen meter (ssssj ssj).

Koppen zijn absoluut brandschoon en gedemagnetiseerd. Daar kan het dus niet aan liggen. Bovendien heb ik het alleen op 9.5 cm en niet op 19 cm (en ook op 4,8, maar da's niet boeiend). Ik heb daarom ook het idee dat het de bias moet zijn, omdat bij een lagere snelheid meer voormagentisatie nodig is (tenminste dat heb ik me laten vertellen).

Die snelheidsschakelaar kan ook smerig zijn, die schakelt de EQ weer mee.
Volgens geruchten bezitter van 278 Revoxen.

*

Ron

• *
  • 48
« Reactie #78 Gepost op: 3 juli 2006, 08:36:24 »

Spuit ik die eerst even door!

Die snelheidsschakelaar kan ook smerig zijn, die schakelt de EQ weer mee.

Even doorspuiten met contactspray?
« Laatst bewerkt op: 3 juli 2006, 12:23:44 door Ron »

*

Dik

• 32801
  • TapeDacGyver
    • De Tapedeck Meeting
« Reactie #79 Gepost op: 3 juli 2006, 12:47:21 »
Ja, dat kan geen kwaad
Volgens geruchten bezitter van 278 Revoxen.

*

Ron

• *
  • 48
« Reactie #80 Gepost op: 3 juli 2006, 13:22:04 »
Gaan we dat eerst eens even doen.

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #81 Gepost op: 6 september 2006, 19:27:16 »
Het service manual is gescanned, ja eindelijk. Had voor mijn vakantie dat scannen al aangevangen en was er  om 12 uur s'nachts mee gestopt nu kwam ik er vorige week achter dat ik nog 1 blz te gaan had. Dus dat had ook nog wel gekund. Maar goed het is nu in een zipfile gezet en bedraagt 15 mb. Nu komt de hamvraag hoe dit uit te leveren en als poppelepee me even mailt voor zijn adresgegevens stuur ik hem de  manual weer rertour en een cd met het zip file. ;D

Mooier kan ik het niet maken. ;D ;D ;D
Telefunken, Philips, Sony, Akai, Teac, ReVox en nog meer Philips.

*

status.eelquo

« Reactie #82 Gepost op: 6 september 2006, 19:30:54 »
Het service manual is gescanned, ja eindelijk. Had voor mijn vakantie dat scannen al aangevangen en was er om 12 uur s'nachts mee gestopt nu kwam ik er vorige week achter dat ik nog 1 blz te gaan had. Dus dat had ook nog wel gekund. Maar goed het is nu in een zipfile gezet en bedraagt 15 mb. Nu komt de hamvraag hoe dit uit te leveren en als poppelepee me even mailt voor zijn adresgegevens stuur ik hem de manual weer rertour en een cd met het zip file. ;D

Mooier kan ik het niet maken. ;D ;D ;D

Wel makkelijker. ;D

« Reactie #83 Gepost op: 15 december 2017, 19:01:52 »
Hallo beste TC-377 gebruikers  ;D

Ik ben op zoek naar fotos van de orginele verpakking van de bandrecorder.
Het mooiste zou zijn als iemand de verpakking zelf heeft en wilt verkopen!  :P
Ik heb al wat op google gezocht en kom helaas maar 2 afbeeldingen tegen van de voorkant en bovenkant.
Deze zijn ook niet al te duidelijk.
Graag zoek ik ook van de zijkanten en eventueel de onderkant als er wat op staat.
Ik wil graag de verpakking laten namaken om nostalgische redenen zodat ik het kado kan doen aan mijn oom.
Dit omdat mijn vader is overleden en zij zijn tweelingen en hebben samen deze ooit gelijk gekocht.
Het zou echt super zijn met alle hulp die ik kan krijgen.
Dus graag een reactie als je iets hebt of weet.
Mag me ook direct benaderen op 0643016897 (indien ik dit hier mag vermelden?)

Alvast bedankt!