*

Tjeb aKa Fleur

• 1263
  • Por mis Santos cojones!
Re:Open baffle met Markaudio CHR 70 en 15 inch laag
« Reactie #30 Gepost op: 31 december 2014, 14:48:00 »
Je houd toch van me?

« Reactie #31 Gepost op: 31 december 2014, 14:49:47 »
Ja, maar er zijn grenzen. En die moet je aangeven, heb ik van mijn moeder geleerd.

*

richard

• 3757
« Reactie #32 Gepost op: 1 januari 2015, 13:24:47 »
Eerst maar eens drivers bestellen. Is er nog voorkeur voor de Eminence of Daytons op basis van de specs? Mijn gevoel zegt dat een wat soepelere ophanging en langere slag fijner is in een OB?
Zo groot mogelijk, een lage Fs en een Q die de 0,7 benaderd.
Genoeg is beter.

*

Rubble

• 10361
« Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2015, 17:58:05 »
Ik heb de knoop doorgehakt. Het zijn de Dayton 15 inch DCS380-4 geworden. Ik heb zojuist 2 stuks besteld.

Zodra ze binnen zijn ga ik eerst maar eens berken multiplex plankjes bestellen en de boel vervolgens monteren en apart aansturen met mijn eindversterkers. Kijken wat het doet. Later zal er een DSP aan te pas gaan komen. En hopelijk hebben we tegen die tijd een ander huis met wat meer ruimte om te klussen.

http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=11399

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Rubble

• 10361
« Reactie #34 Gepost op: 7 oktober 2015, 16:56:44 »
Ik heb de knoop doorgehakt. Het zijn de Dayton 15 inch DCS380-4 geworden. Ik heb zojuist 2 stuks besteld.

Zodra ze binnen zijn ga ik eerst maar eens berken multiplex plankjes bestellen en de boel vervolgens monteren en apart aansturen met mijn eindversterkers. Kijken wat het doet. Later zal er een DSP aan te pas gaan komen. En hopelijk hebben we tegen die tijd een ander huis met wat meer ruimte om te klussen.

http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=11399
Zo, bijna een jaar nadat ik de bestelling van de Daytons uiteindelijk toch geannuleerd heb zit er weer een klein beetje schot in. Wat in het vat zit verzuurt niet zullen we maar zeggen. Ik kwam op Marktplaats een setje 15 inch woofers tegen van Treo.

Amerikaans merk wat je niet veel zit hiero. Op papier voldoen ze goed aan de adviezen die ik her en der in dit forum (maar ook dankzij goede tips uit het topic van Dynky) heb gekregen. Een Qts van bijna 0,6, een flinke Xmax (22 mm) en een lage Fs (22 Hz).   

Ik heb ook nog een paar leuke Philips 7 inch breedbanders op het oog.

Specificaties (ik heb de 15 inch 4 Ohm versie):
http://www.treoonline.com/infosheets/tsi_subwoofers.pdf

« Laatst bewerkt op: 7 oktober 2015, 16:59:44 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Re: Open baffle met Markaudio CHR 70 en 15 inch laag
« Reactie #35 Gepost op: 7 oktober 2015, 17:12:31 »
Lekker wapperen!

Althans als je ze in een kistje stopt...

:P

*

Rubble

• 10361
« Reactie #36 Gepost op: 7 oktober 2015, 17:33:43 »
Lekker wapperen!

Althans als je ze in een kistje stopt...

:P
Ik heb geen flauw idee wat er gaat gebeuren. Ik ga het gewoon proberen. Het wordt in ieder geval een zeer goedkoop projectje. Wordt het niks, kost het (bijna) niks.  ;D

Rodney Dangerfield

*

groovy.

• 11400
  • Looking for fun and feelin.
« Reactie #37 Gepost op: 7 oktober 2015, 18:59:40 »
Leuk.
Misschien word je wel positief verrast als het klaar is.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Yamaha M2. Elipson 1404 Jerry mod.  Elipson  Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
 Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Sme 3009. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm.

Kennis is niet hetzelfde als wijsheid

*

Not Tubeless

• 2936
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #38 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:29:42 »
Ja! Doen! Oh, dat was je al van plan  ;D

Goed bezig Rubble! Lekker weer klussen!
If it got no swing, it ain't my thing...

*

Rubble

• 10361
« Reactie #39 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:34:41 »
Dat klussen zal wel weer en tijdje op zich laten wachten. Hoofd staat er nu niet zo naar. Maar je kan de spullen maar vast in huis hebben he.  ;D

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2936
« Reactie #40 Gepost op: 7 oktober 2015, 20:39:49 »
Alles op z'n tijd...

*

Rubble

• 10361
« Reactie #41 Gepost op: 8 oktober 2015, 16:18:25 »
En vandaag de Philips breedbandertjes opgehaald, AD 7063/M4S. Ze zijn 7 inch, 4 Ohm en op papier gaan ze van 60-18.000 Hz, maar dat zal wel in een kastje zijn. In een OB weet ik niet wat er gebeurt. Idee is dat ze iets groter zijn dan mijn Mark Audio's en hopelijk iets lager te crossen zijn dan 300Hz, waardoor ik in eerste instantie kan werken met mijn 2 eindversterkers waarvan de ene een low pass filter heeft tot 150 Hz en de andere zowel low als high pass filter.

Maar vermoedelijk is die 150 Hz te laag en zal ik alsnog een DSP gaan gebruiken. De Behringer DCX 2496 lijkt dan de meest geschikte kandidaat aangezien we nu alleen nog maar 2 Chromebooks in huis hebben en een Mini DSP daarmee niet werkt.

ECM 8000 meetmicrofoon erbij en ik kom niet meer van zolder af.  :D
Nou ja, plannen genoeg, nu de uitvoering nog.

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2936
« Reactie #42 Gepost op: 8 oktober 2015, 19:50:42 »
Henig an!

*

Rubble

• 10361

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2936
« Reactie #44 Gepost op: 8 oktober 2015, 20:32:42 »
Da's Twents. (mijn 'Moeder' taal)

Het betekent: rustig aan!