*

Alex

• 3167
  • HiFi virus besmet sinds 1978
Pioneer radio in Grand Picasso C4
« Gepost op: 24 januari 2015, 13:16:34 »

Hi,

Weet iemand hier of een rente after-market Pioneer CD/Radio in een C4 Grand Picasso iets speciaals moet doen voor antenne-ontvangst ?
Op de originele Citoren radio is het ontvangst ok, maar via de Pioneer is het radio/antene ontvangst slecht, enkel  de sterke zenders gaan redelijk.

ik vermoed dat de antene zelf  elektronisch versterkt word, en 12v gevoed word, vraag is echter op welke bedrading (kleur draad in de citoren CAN-bus aansluiting) verwacht deze antene een ( mogelijke) +12 V. ?

ik heb nu een verloopkabel van CAN-bus naar DIN  , dus het zou moeten werken en dit werkt prima
opvallend is wel dat ik ook mijn achterdeur-speakers niet meer hoor, volgens mij zijn die er wel nl.

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

*

Alex

• 3167
  • HiFi virus besmet sinds 1978
Re:Pioneer radio in Grand Picasso C4
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2015, 21:07:43 »

Hi,

Weet iemand hier of een rente after-market Pioneer CD/Radio in een C4 Grand Picasso iets speciaals moet doen voor antenne-ontvangst ?
Op de originele Citoren radio is het ontvangst ok, maar via de Pioneer is het radio/antene ontvangst slecht, enkel  de sterke zenders gaan redelijk.

ik vermoed dat de antene zelf  elektronisch versterkt word, en 12v gevoed word, vraag is echter op welke bedrading (kleur draad in de citoren CAN-bus aansluiting) verwacht deze antene een ( mogelijke) +12 V. ?

ik heb nu een verloopkabel van CAN-bus naar DIN  , dus het zou moeten werken en dit werkt prima
opvallend is wel dat ik ook mijn achterdeur-speakers niet meer hoor, volgens mij zijn die er wel nl.

blijkt dus dat er idd een antenne-signaal-versterker in deze auto zit
en deze krijgt zijn +12V via de anttenekabel van een citroen-radio.

oplossing: plaats een zgn phantom voeding, of te wel antenne-adapter tussen pioneer radio en de antennekabel.
de +12V komt van de blauwe "antenne" draad vanuit de radio
kosten 15 euro

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D