Re: bearwil overleden
« Reactie #90 Gepost op: 29 november 2015, 18:57:47 »
Heb Bearwil nooit gesproken , maar veel post van hem gezien aangezien we het zelfde merk een warm hart toedragen , ik vroeg me al af waarom ik geen nieuwe luxman post van hem zag , nu begrijp ik dat   :-\ , rust zacht
Luxman L10 - Luxman T12 - Luxman T110 - Luxman T34
Luxman L31 - Luxman T88V - Luxman K5 - Luxman T300
Luxman G120 - Nakamichi LX 3
Accuphase T107 - Dual 731Q - musical fidelity x-dac / x-psu
Rotel RCD 1072 - Philips CD 100 - Philips CD 202 - Philips CD 303 - Philips DCC 300 - Teac MD-H500I

« Reactie #91 Gepost op: 30 november 2015, 12:03:28 »
Ja, sinds Bearwil er niet meer is post ik een stuk minder, heeft zijn voor - en nadelen, maar minder gezellig is het wel.
Huidige opstelling: Vintage
For Nerds:
SuzyWong-JerryQuad 303-Luxman5C50(Pre)-Luxman5G12(EQ)-Philips TvW CD104-Aura Tuner-SanderKT88 Phonopre-Luxman PD-272/Micro-Acoustics 2002/530mp-Micro Seiki DD33/Dynavector Karat RubyMC-KEF107RR-KEF X300A

*

Wim72

• 1989
« Reactie #92 Gepost op: 30 november 2015, 19:11:03 »
Ik vindt het maar een saaie bedoening , nieuwe mensen kregen van Bearwil altijd advies en anders wel een reactie.
Nu blijven reacties van nieuwe mensen soms zelfs onbeantwoord... Jammer:(

*

KT88

• 27941
  • Emeritus Technicus
« Reactie #93 Gepost op: 30 november 2015, 19:55:54 »
Ik reageer alleen als ik iets zinvols kan bijdragen (nouja, meestal dan).
Dat zijn vaak de technische onderwerpen.
Electronische problemen.

Als ik iets niet weet, reageer ik ook niet.
Behalve in het GC natuurlijk.
Audiodidact

*

morph

• 14475
« Reactie #94 Gepost op: 30 november 2015, 20:38:05 »

Wat weerhoud je van antwoorden?

« Reactie #95 Gepost op: 1 december 2015, 01:53:51 »
Sinds het forum vernieuwd is weet ik de knoppen niet meer goed te vinden. Vroeger had je onderaan de forumstartpagina een link naar toon de laatste berichten, of zoiets. die zie ik niet meer zo snel en maakt spontaan posten en reageren een stuk moeilijker....
Huidige opstelling: Vintage
For Nerds:
SuzyWong-JerryQuad 303-Luxman5C50(Pre)-Luxman5G12(EQ)-Philips TvW CD104-Aura Tuner-SanderKT88 Phonopre-Luxman PD-272/Micro-Acoustics 2002/530mp-Micro Seiki DD33/Dynavector Karat RubyMC-KEF107RR-KEF X300A

*

Opa S.

• 8282
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #96 Gepost op: 1 december 2015, 08:52:20 »
Die staat nu bovenaan; "Recente berichten" en daaruit kies je "Ongelezen berichten" voor berichten waar jij al op gereageerd had en "Alle ongelezen berichten" voor berichten die nieuw zijn.

Veel plezier met deze nieuwe kennis gewenst!

:)
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Wim72

• 1989
« Reactie #97 Gepost op: 2 december 2015, 02:49:00 »

Dit is geen verwijt aan het forum hoor maar gewoon een constatering dat er gewoon af en toe iets niet beantwoord wordt het meeste wel trouwens , sinds Bearwil is heen gegaan is dit gewoon minder geworden.

Waarom ik niet altijd antwoord geef:
Ten eerste is mijn technische kennis zeer slecht dat beperkt zich tot een zekering vervangen en een installatie aansluiten en aanzetten dus op technische topics reageren voegt weinig tot niks toe behalve af en toe wat onzin.
Ten tweede ben ik niet elke dag online op dit forum dus mis ik veel en heb ook geen tijd om alle topics door te lezen.
Ten derde.
Bearwil had een brede kennis van muziek , platenspelers en elementen in het algemeen en ook een brede intresse in het betere hifi gebeuren Luxman liefhebber ja die had ook vaak gewoon wat zinnigs te melden.
Mijn muziekkennis is beperkt en kennis van hifi ook en daarom ga ik ook niet op elk topic reageren , wel op sommige om een beetje op internet speuren naar iets leuks en of het in het budget past van nieuwe mensen.

*

Wim72

• 1989
« Reactie #98 Gepost op: 2 december 2015, 02:52:19 »
"Ik vindt het maar een saaie bedoening" Deze opmerking is mischien wat sterk overdreven maar het is wel minder gezellig geworden...

*

morph

• 14475
« Reactie #99 Gepost op: 2 december 2015, 08:54:41 »

Dit is geen verwijt aan het forum hoor maar gewoon een constatering dat er gewoon af en toe iets niet beantwoord wordt het meeste wel trouwens , sinds Bearwil is heen gegaan is dit gewoon minder geworden.

Waarom ik niet altijd antwoord geef:
Ten eerste is mijn technische kennis zeer slecht dat beperkt zich tot een zekering vervangen en een installatie aansluiten en aanzetten dus op technische topics reageren voegt weinig tot niks toe behalve af en toe wat onzin.
Ten tweede ben ik niet elke dag online op dit forum dus mis ik veel en heb ook geen tijd om alle topics door te lezen.
Ten derde.
Bearwil had een brede kennis van muziek , platenspelers en elementen in het algemeen en ook een brede intresse in het betere hifi gebeuren Luxman liefhebber ja die had ook vaak gewoon wat zinnigs te melden.
Mijn muziekkennis is beperkt en kennis van hifi ook en daarom ga ik ook niet op elk topic reageren , wel op sommige om een beetje op internet speuren naar iets leuks en of het in het budget past van nieuwe mensen.

Ik denk dat je het door jou geconstateerde gebrek aan antwoorden pragmatischer zou kunnen aanpakken om het weer naar wens te krijgen.
Niet iedereen is voortdurend alle topics aan het volgen. Zoveel tijd heeft een mens niet.
Als je iets tegenkomt waarvan je denkt: "H, interessant, maar helaas heb ik daar geen antwoord op." Dan kun je nog steeds reageren op de vraag, de wens, het verzoek. Zodat er mogelijk al een kleine discussie ontstaat.
Doordat je er op reageert komt het misschien vanaf zo'n moment onder de aandacht van iemand die wel gerichter kan helpen.

Zelf kijk ik bij openen van het forum altijd naar de "Recente Berichten". Als ik in de eerste pagina's geen onderwerp zie waaraan ik iets zinnigs kan toevoegen stop ik daarmee. Dan ga ik direct naar mijn favoriete topics.
Hierdoor kan ik (met mijn gebrekkige technische kennis) net een vraag van een ander missen over een onderwerp waar ik toevalig wel iets van weet. Als intussen een ander erop gereageerd zou hebben was het misschien wel gelijk bij mijn bezoek aan het forum opgevallen.

Voor het creren van gezelligheid is het trouwens ook niet zo verstandig om alleen een afwachtende houding aan te nemen.
« Laatst bewerkt op: 2 december 2015, 08:56:35 door morph »

« Reactie #100 Gepost op: 17 december 2015, 20:03:53 »
Goedenavond Allemaal;

voor het eerst dak ik HIER: "over andere delen van Audiofreaks.nl" zit en even wilde gaan lezen wat hier allemaal "gezegd" en getypt wordt.........................

Lees meteen dit akelige bericht!

Meteen ff een domper op mijn stemming, maar, al is het al begin dit jaar gebeurd, wil ik toch nog even mijn "oprechte deelneming" betuigen en kan alleen maar zeggen: R.I.P. Bearwil.
(hoop dat je bovenin de hemel tch nog kunt genieten van prachtige klanken en dat je op ons neerkijkend evengoed zo af en toe een glimlach op je gezicht kunt toveren, en kunt genieten om ons "gestuntel" ??).

Nak CR7
AudioTechnica AT-H7.Akai 630DB/GX-32. IMF-TLS80IIa/CM-3a/SuperCompII. Leak Sandwich Marantz PM-94/PM-80II/Nakamichi CR7/LX-5/700Tri-Tracer. Philips N-4520/GA-209+GP-412/270 Thorens 160Super SME3009III+vdHul MC-10.Sansui AU-719. Sony SL HF-950/PS-6750+Denon DL-301/55ES. Tandberg TC-310mkII

*

i2Paq

• 3208
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #101 Gepost op: 2 februari 2016, 15:55:50 »
En zo zijn we weer een jaar verder.

Van de meesten heeft het overlijden nooit zo'n indruk op mij gemaakt als deze
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

groovy.

• 11914
  • Old school audio.
« Reactie #102 Gepost op: 2 februari 2016, 16:49:02 »
Ja dat was schrikken,maar Wilma duikt ook nog steeds in mijn gedachten op.
Buiten het forum ben ik en mijn vrouw ook enkele goede veels te vroeg overleden kennissen verloren.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 5650. Composed dv1 dt. Emt 938.

In to each life some rain must fall.

*

ernst56

• 587
  • Vintage Hifi, beter dan die digitale rommel...
« Reactie #103 Gepost op: 2 februari 2016, 18:28:49 »
En zeker niet te vergeten "JOSKE", die mis ik ook nog steeds... :'(

Gr,
Ernst
Marantz 2330B, Marantz 3250B, Marantz 170DC, Dual CV1700, Dual CV1500RC, Dual 701, Dual 1229, Garrard Z2000b, Elipson 1303, Revox B77, Pickering XLZ 7500 MkII, Stanton 881S, Empire EDR-9 en nog van alles wat...;-)

*

chansig

• 10991
« Reactie #104 Gepost op: 2 februari 2016, 20:42:17 »
Ja dat was schrikken,maar Wilma duikt ook nog steeds in mijn gedachten op.
Buiten het forum ben ik en mijn vrouw ook enkele goede veels te vroeg overleden kennissen verloren.

De vlinder welke uitgedeeld werd tijdens de begrafenis rijd nog iedere dag met me mee..

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers