FLAC bestanden naar USB-DAC, gestuurd door Android app. HOE?
« Gepost op: 24 februari 2015, 14:46:49 »
Mijn doel lijkt me simpel alleen de uitvoering is mij een raadsel.
Ik heb mijn gehele cd-collectie omgetoverd naar .FLAC nu wil ik weten wat is er nodig om vanaf een harde schijf de .FLAC bestanden aan te bieden via USB aan mijn versterker (Cambridge 351A), zonder dat ik een PC neerzet (NAS is misschien nog een overweging maar ik wil de lijnen zo kort mogelijk houden en dus niets over een netwerk sturen).
Ik wil draadloos met de .FLAC drager (harddisk) kunnen communiceren met behulp van een Android apparaat.
Dus, geen volledige PC, en ik wil ook niet de muziek op een Android afspelen, puur en alleen de FLAC bestanden op een gebruiksvriendelijke manier vanaf een Samsung telefoon of tablet aanvragen en via USB aan de DAC aanbieden.

*

André

• 7735
  • kuch,kuch......
Re:FLAC bestanden naar USB-DAC, gestuurd door Android app. HOE?
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2015, 14:49:23 »
Een streamer is dan de mooiste optie.

Maar daar zijn er nogal wat van.....

Had je al een budget in gedachten?
Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

Kringlopers zitten in een visuele cirkel.

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2015, 14:58:47 »
Hoe reageert de Cambridge op een 'kale' usb-stick met wat flac-bestanden? Kun je die dan al afspelen of is er meer intelligentie nodig? Dan ligt een streamer wel voor de hand. Dat zijn harde schijven met 'wat' intelligentie er omheen, maar met een beetje kwaaie wil kun je ze zien als pc's.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2015, 16:21:49 »
"Kale" usb stick gaat hem niet worden. Jullie slaan de spijker op zijn kop. Een media speler zal het wel moeten gaan worden, i.v.m.  de "intelligentie" die dus ontbreekt welke in een PC/laptop wel zit.

Ik ben dus een stapje verder. Media speler.
De specificaties waaraan deze dus moet gaan voldoen zijn in elk geval.
- Aan te sturen door een Android app. (op tablet of telefoon)
- USB output. (de input op de Cambridge is een USB (B) audio 1.0, 16-bit 32kHz, 44.1kHz, 48kHz )

Het is voor mijn vriendin, en ik ben al ver over haar budget heengegaan door een Cambridge versterker met Kef speakers te kopen. Ik dacht dat ik voor rond de 100 euro wel klaar moest zijn ?

Een apparaat met externe harddisk mag ook. Bovendien wil ik de TV niet hoeven aan te zetten om het apparaat aan te sturen, het aansturen en visualisatie wil ik geheel op een tablet of telefoon laten gebeuren.

« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 16:28:01 door oskar »

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2015, 16:24:58 »
gewoon een player nemen welke zoiezo de 24 bits bestanden aan kan.
en evt niet de usb input gebruiken van de cambridge.

« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2015, 16:33:37 »
De Cambridge heeft ook een mini-jack aan de voorkant waar je een extern apparaat in kunt prikken, lekker makkelijk en snel. Maar het schijnt dat de DAC van de Cambridge echt de moeite waard is en die wil ik perse gebruiken, buiten de mini-jack en cinch (tulp) aansluitingen aan de achterzijnde. Moet toch mogelijk zijn zonder PC.

Op de PC kan ik normaal aangeven dat ik een externe geluidskaart heb en dan kan ik via ASIO ofzo de boel laten omzetten D/A door de externe geluidskaart die ook via USB wordt aangestuurd, maar daar is die Laptop/PC niet voor bedoeld en voor je het weer staat de hele tv/audio hoek weer vol apparatuur. Da's nou net niet de bedoeling

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2015, 16:36:22 »
De Cambridge heeft ook een mini-jack aan de voorkant waar je een extern apparaat in kunt prikken, lekker makkelijk en snel. Maar het schijnt dat de DAC van de Cambridge echt de moeite waard is en die wil ik perse gebruiken, buiten de mini-jack en cinch (tulp) aansluitingen aan de achterzijnde. Moet toch mogelijk zijn zonder PC.

Op de PC kan ik normaal aangeven dat ik een externe geluidskaart heb en dan kan ik via ASIO ofzo de boel laten omzetten D/A door de externe geluidskaart die ook via USB wordt aangestuurd, maar daar is die Laptop/PC niet voor bedoeld en voor je het weer staat de hele tv/audio hoek weer vol apparatuur. Da's nou net niet de bedoeling
nou zo erg is die ook weer niet de moeite waard,beetje verouderd en simpel.
voldoet voor gewoon prima hoor.
maar (betere) downloads zal hij niet aankunnen.

gewoon een player met een fatsoenlijke dac aan boord en gewoon aansluiten op een ingang achterop je versterker.

« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2015, 16:40:35 »
Citaat
gewoon een player met een fatsoenlijke dac aan boord en gewoon aansluiten op een ingang achterop je versterker.

Zou wel fijn zijn als ik dat vergelijk zelf zou kunnen trekken. In een ander bericht sprak je over "raspberry-pi met een geschikte usb dac". Zou dat niet wat zijn ?

*

Be tweeter

• 9324
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2015, 16:43:08 »
Dat lijkt hier met flac ook te werken. Squeezeplug als software.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

André

• 7735
  • kuch,kuch......
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2015, 16:44:43 »
Misschien een squeezebox?
Classé cp-45 Maas edition,Perreaux reference 3400 Maas edition,Acoustic Siganture challenger,Benz ace s lo,Bluenote b5 titanium,Sonos zp90 Magna,zelfbouw speakers,Black Lion Red Sparrow dac.

« Reactie #10 Gepost op: 24 februari 2015, 16:48:27 »
Citaat
Misschien een squeezebox?
You name name it ? Maar een Squeezebox heeft geen USB output. Valt dus af.
Ik ben van de oude garde, maar @TANNOY heeft me wel nieuwsgierig gemaakt naar Soundaware streamers ipv Linn voor aan mijn Classe set met Kef Reference i.p.v. de Classe CD speler. Daar is een budget tot 1000 euro wel verantwoord.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 16:52:41 door oskar »

*

André

• 7735
  • kuch,kuch......
« Reactie #11 Gepost op: 24 februari 2015, 16:49:47 »
De Soundaware staat hier ook hoog op de test lijst. ;)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2015, 16:50:13 »
Citaat

Zou wel fijn zijn als ik dat vergelijk zelf zou kunnen trekken. In een ander bericht sprak je over "raspberry-pi met een geschikte usb dac". Zou dat niet wat zijn ?
ja die combinatie werkt erg goed met een raspberry pi.
en je hebt gewoon een goed draaiende player
en  je kan je eigen app kiezen om mee te bedienen.

« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 16:56:43 door TANNOY »

« Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2015, 17:07:31 »
[
en niet je kan je eigen app kiezen om mee te bedienen.

Wel of niet ?
Ik begrijp in elk geval dat XBMC ook tot de mogelijkheden behoort @TANNOY, dan zou ik dus een mega sd-kaart moeten hebben (of kan een harddisk ook), en dan kan ik de zooi aansturen vanaf een Samsung tablet of telefoon ?