*

TANNOY

• 39604
Re:FLAC bestanden naar USB-DAC, gestuurd door Android app. HOE?
« Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2015, 17:09:10 »
[
en niet je kan je eigen app kiezen om mee te bedienen.

Wel of niet ?
Ik begrijp in elk geval dat XBMC ook tot de mogelijkheden behoort @TANNOY, dan zou ik dus een mega sd-kaart moeten hebben (of kan een harddisk ook), en dan kan ik de zooi aansturen vanaf een Samsung tablet of telefoon ?
wel!
ik maakte een tikfout,ik had het al gecorrigeerd  ;)
nee ja  ;D je kan dan gewoon een nas inzetten..de raspberry is gewoon een computer,alleen een kleintje.
en dan de zooi aansturen via smartphone of tablet.

maar let op,niet elke dac kan er op.
zie mijn posting.

« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2015, 17:40:19 »

zie mijn posting.

Dank je wel, je hebt me enorm geholpen, ik zag dat ze een lijst bijhouden met DACs die zijn getest door forumleden. Als het werkt zal ik hem ook aanmelden. Ik zag dat de DACs van Cambridge er wel tussenzitten maar niet die van de 351a, ik neem aan dat daar een goedkope in hangt. Mocht ik een ander device aantreffen of als de Raspberry het wordt laat ik het weten.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2015, 18:22:03 »

zie mijn posting.

Dank je wel, je hebt me enorm geholpen, ik zag dat ze een lijst bijhouden met DACs die zijn getest door forumleden. Als het werkt zal ik hem ook aanmelden. Ik zag dat de DACs van Cambridge er wel tussenzitten maar niet die van de 351a, ik neem aan dat daar een goedkope in hangt. Mocht ik een ander device aantreffen of als de Raspberry het wordt laat ik het weten.
;)
succes!!

*

Bloom

• 529
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #18 Gepost op: 24 februari 2015, 18:22:29 »
Mijn oplossing is zelfbouw. Voor de duidelijkheid wil ik toch even opmerken dat elke streamer in feite ook een computer is.
Ik gebruik een mini-Linux met mpd als afspeelsoftware. Die kan ik met Android bedienen via de gratis MPDroid app. Mijn zelfbouwstreamer is via usb aangesloten op mijn DAC en dat werkt probleemloos en bloedsnel.
Bouwbeschrijving: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=79026.msg863252

« Reactie #19 Gepost op: 24 februari 2015, 19:06:33 »
Mijn oplossing is zelfbouw. Voor de duidelijkheid wil ik toch even opmerken dat elke streamer in feite ook een computer is.
Ik gebruik een mini-Linux met mpd als afspeelsoftware. Die kan ik met Android bedienen via de gratis MPDroid app. Mijn zelfbouwstreamer is via usb aangesloten op mijn DAC en dat werkt probleemloos en bloedsnel.

Hi Bloom, dat is geen oplossing binnen het budget. Voor dat geld zou ik iets meer betalen en een passende  streamer van Cambridge kopen. Nu ben ik toevallig al 30 jaar IT-er, maar daarnaast ben ik audiofiel, en audiofielen zijn doorgaans geen IT-ers. Mijn vriendin en ik willen van muziek genieten en geen systeembeheerder spelen, als iets niet werkt, kastje uitzetten en weer aanzetten, werkt het dan niet, dan uit het raam gooien.
Ik denk dat ik tot ik een goeie oplossing heb even doorzoek en tot die tijd een laptop met ASIO output inzet, en jawel hoe triest ook, me met die rotzooi van Microsoft moet behelpen, maar 't is even niet anders.

http://newarchive.cambridgeaudio.com/products/stream-magic-6-v2-upsampling-network-music-player-pre-amplifier

*

mumsoft

• 2790
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2015, 22:00:41 »
Ik ben ook al 30 jaar IT-er, eh, nee, was. En groot gelijk heb je, je wilt thuis niet ook al die zooi van je werk. Het is wel handig al je er wat verstand van hebt, dat scheelt echt enorm op den duur. Dan gooi je je spullen niet zo snel het raam uit...
Omdat je met een beperkt budget zit, dacht ik al gelijk aan mijn Conrad mediaplayertje van nog geen 80 euro, maar daar zit geen display bij, en, belangrijker, die speelt niet gapless af. En dat is wel iets om op te letten bij die goedkope dingetjes.
Mijn Olive kostte net geen 2000 euro, de tweede via marktplaats iets van 700 euro, en ik nam er een over voor 350 euro. Ik bedoel, naarmate de jaren verstrijken kun je ze goedkoper op de kop tikken. DAC eraan en gaan met die banaan.
Nu hoeft er geen display op te zitten, want met een app op je tablet, of met iets op je pc om het ding te bedienen heb je ook al een display voor je neus.
Een laptop is ook een prima start. En als je er Linux op zet heb je niks meer met MS te maken.

Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

-.-

• 27852
« Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2015, 22:04:01 »
Simpel lappie of zelfs een desktop met Daphile (linux based) werkt als een speer.
Lappie heeft vaak al BT aan boord en desktop prik je een BT-dongle in, klaar.

Heb zo een systeempje voor de buurman opgebouwd en zelf een oud notebookje met Daphile en externe schijf.

*

rob768

• 170
« Reactie #22 Gepost op: 26 februari 2015, 14:11:19 »

Hi Bloom, dat is geen oplossing binnen het budget. Voor dat geld zou ik iets meer betalen en een passende  streamer van Cambridge kopen. Nu ben ik toevallig al 30 jaar IT-er, maar daarnaast ben ik audiofiel, en audiofielen zijn doorgaans geen IT-ers. Mijn vriendin en ik willen van muziek genieten en geen systeembeheerder spelen, als iets niet werkt, kastje uitzetten en weer aanzetten, werkt het dan niet, dan uit het raam gooien.
Ik denk dat ik tot ik een goeie oplossing heb even doorzoek en tot die tijd een laptop met ASIO output inzet, en jawel hoe triest ook, me met die rotzooi van Microsoft moet behelpen, maar 't is even niet anders.

http://newarchive.cambridgeaudio.com/products/stream-magic-6-v2-upsampling-network-music-player-pre-amplifier

Was er niet pas een forumlid met deze speler in de te koop sectie?

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2015, 14:14:41 »
die olive dingen zijn niet te verkopen,hebben echt een miskleun gemaakt met de software toendertijd.

:(

*

mumsoft

• 2790
« Reactie #24 Gepost op: 26 februari 2015, 16:11:56 »
Gelukkig maar. Aan mij kun je ze wel kwijt. Als het tenminste niks chiquers is dan een Olive4.  ;D
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #25 Gepost op: 26 februari 2015, 16:18:23 »
Gelukkig maar. Aan mij kun je ze wel kwijt. Als het tenminste niks chiquers is dan een Olive4.  ;D
;D

*

Bloom

• 529
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #26 Gepost op: 26 februari 2015, 18:31:18 »
Hi Bloom, dat is geen oplossing binnen het budget. Voor dat geld zou ik iets meer betalen en een passende  streamer van Cambridge kopen.
Ik koos voor dat nettopje van Giada voor inderdaad 200 euro, maar je kunt probleemloos hetzelfde doen met dezelfde software en als hardware zo'n kubusje van nog geen 50 euro.
Wie denkt dat hij verschil kan horen tussen superdeluxe kant-en-klaarstreamer versus mijn zelfbouwspul, is welkom om dat eens te komen uitproberen. Mijn voorspelling: géén verschil hoorbaar!

*

mumsoft

• 2790
« Reactie #27 Gepost op: 26 februari 2015, 23:41:35 »
Hi Bloom, je woont voor mij te ver weg en daarbij, toe ik een keer per auto met mijn 2e Olive bij een freak langsging was het ding vreselijk van slag.
Dus daar waag ik mij niet meer aan.
Dus ik houd het maar bij denken.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

a.b.

• 8094
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2015, 10:01:37 »
Hi Bloom, dat is geen oplossing binnen het budget. Voor dat geld zou ik iets meer betalen en een passende  streamer van Cambridge kopen.
Ik koos voor dat nettopje van Giada voor inderdaad 200 euro, maar je kunt probleemloos hetzelfde doen met dezelfde software en als hardware zo'n kubusje van nog geen 50 euro.
Wie denkt dat hij verschil kan horen tussen superdeluxe kant-en-klaarstreamer versus mijn zelfbouwspul, is welkom om dat eens te komen uitproberen. Mijn voorspelling: géén verschil hoorbaar!

Eventuele verschillen hoor je het beste in je eigen huis op je eigen set, die situatie ken je het best.
Adults with imaginary friends are just really old children

Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

Re: FLAC bestanden naar USB-DAC, gestuurd door Android app. HOE?
« Reactie #29 Gepost op: 29 maart 2017, 17:26:12 »
Ik ben er uit. Het is een fantastische oplossing.
Nieuwe audio komt er voorlopig niet in. De Cambridge 351A is nu rechtstreeks verbonden met een Synology NAS DS216J via de USB (deze hadden we nodig voor bewakings camera's en om op afstand bij bestanden te kunnen, meteen RAID1 geinstalleerd). DS Audio appje gedownload op de Android apparaten en muziek streamen, de DAC pakt de boel op. A. omdat Synology Cambridge ondersteund en B omdat je bij Synology het geluid naar USB speakers kunt sturen en dat laatste is natuurlijk ontzettend fijn. Vandaag de 2 harde schijven in de NAS gezet, muziek er op, appjes downloaden en rammelen maar.
Dit is dus de oplossing voor mijn vriendin, ik denk dat ik zelf straks toch een LINN Akurate aan mijn Classé hang, maar daar gelden denk ik terecht andere budgetten, de zwakste schakel bepaalt immers het eindresultaat.