Re:FLAC bestanden naar USB-DAC, gestuurd door Android app. HOE?
« Reactie #30 Gepost op: 29 maart 2017, 21:20:47 »
Hoe reageert de Cambridge op een 'kale' usb-stick met wat flac-bestanden? Kun je die dan al afspelen of is er meer intelligentie nodig? Dan ligt een streamer wel voor de hand. Dat zijn harde schijven met 'wat' intelligentie er omheen, maar met een beetje kwaaie wil kun je ze zien als pc's.

Harde schijven met wat intelligentie zijn geen streamers. Streamers halen de content van een externe bron (NAS, PC, internet streamingdiensten) op via een real time IP protocol en zetten deze om in een audiosignaal. Apparaten met een harddisk die muziek daarvan afspelen zijn gewoon harddiskspelers. Zeg maar CD-spelers met i.p.v. een CD een harddisk.

*

abovemidpoint

• 625
  • Hoe lang moet je ervoor werken?
Re: FLAC bestanden naar USB-DAC, gestuurd door Android app. HOE?
« Reactie #31 Gepost op: 26 april 2017, 10:48:27 »
Ik ben er uit. Het is een fantastische oplossing.
Nieuwe audio komt er voorlopig niet in. De Cambridge 351A is nu rechtstreeks verbonden met een Synology NAS DS216J via de USB (deze hadden we nodig voor bewakings camera's en om op afstand bij bestanden te kunnen, meteen RAID1 geinstalleerd). DS Audio appje gedownload op de Android apparaten en muziek streamen, de DAC pakt de boel op. A. omdat Synology Cambridge ondersteund en B omdat je bij Synology het geluid naar USB speakers kunt sturen en dat laatste is natuurlijk ontzettend fijn. Vandaag de 2 harde schijven in de NAS gezet, muziek er op, appjes downloaden en rammelen maar.
Dit is dus de oplossing voor mijn vriendin, ik denk dat ik zelf straks toch een LINN Akurate aan mijn Classé hang, maar daar gelden denk ik terecht andere budgetten, de zwakste schakel bepaalt immers het eindresultaat.

Voordat je een (engels geprijsde) Linn koopt zou ik eerst even naar een (koreaans geprijsde) Lumin D1 luisteren. NB Kan met een Linn app.
EAR vv Krell KSA 50, Avid Diva I met een Shure 97 en een Denon 301, Lumin D1, Carvers , Sony CDP-X3000ES, B77, + Audio Innovations 500 met Monitor Audio Silver line