*

Plyon

• *
  • 17
    • DSS heren 4 honkbal
Deze moet gezien worden: Oldboy
« Gepost op: 22 oktober 2005, 16:55:53 »
Alweer twee jaar oud inmiddels, prijzen alom (o.a. op Cannes),  maar erg onbekend in nederland is Oldboy. http://www.imdb.com/title/tt0364569/

Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar vind dat deze Koreaanse film meer bekendheid moet krijgen in nederland. Ik heb gemerkt in mijn omgeving dat op het moment dat ik "koreaans" zeg mensen afhaken, maar dit is een erg westers ingestelde film, en dus echt geen moeite voor ons om te volgen (aanzienlijk makkelijker dan bijvoorbeeld "Hero" of "Crouching tiger hidden dragon").

Onze vriend Quentin Tarantino heeft Oldboy ooit eens uitgeroepen tot beste film in Cannes, en heeft Kill Bill zelfs eigenschappen meegegeven.
Kill Bill is dan ook meteen de beste vergelijking, aangezien de ultieme wraak het hoofdpunt is van beide films.
Oldboy is alleen nog net wat heftiger, pijnlijker, en de wraak is nog net wat zoeter!

Ik moet vooral niet teveel gaan zeggen, anders ga ik *spoilers* maken.

Ik lees net dat de film ook door Hollywood wordt overgedaan, wacht daar niet op, het kan namelijk niet beter worden. Dit is met gemak de beste film die ik ooit heb gezien.

Ga die film vinden, en ga hem zien!

gtz.

p.s. laat me ff weten wat je ervan vond, en de mensen hier!
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2005, 16:57:48 door Plyon »
Voor het beste honkbalteam
DSS Heren 4 honkbal

Voor de beste kok op locatie
TIJS Kok op locatie

Voor de beste stemactrice
Stemactrice / Stemacteur Sanne Cool

*

Jahe

• **
  • 51
Re: Deze moet gezien worden: Oldboy