*

geerd

• 5500
  • scheun ja
Re: Welk merk auto rijden de forum leden
« Reactie #44205 Gepost op: 11 oktober 2018, 23:43:14 »
beste celica en ander fietsers ikzelf heb niet eens een fiets , fiets al heel lang niet meer alleen de reactie die je als duidelijke fiets liefhebber ten tonelen voert is vermakelijk .
maar pas op voor de taxi rijders hihihi als men de regels volgt heb ik er geen problemen mee ieder het zijnen .
is wel een leuk om hier de verhitte discussie nog wat op te warmen en als je dan iemand zijn groepje aanvalt krijg ja wat reacties .
in tegen stelling wat je wellicht gelooft kijk ik nooit naar een groep of wat dan ook iedereen is een mens en dat is de enige groep voor mij .
we eten allemaal poepen en pissen allemaal de een heeft 3 lagen en de andere 6 lagen plee plee papier maar we doen er het zelfde mee .
ben zelf mijn leven lang in een doosje gestopt want rood haar en dik ja dan vraag je erom .
ben wel iemand die graag kijkt hoever en waarmee dus ,en iemand die de regels heel erg belangrijk vind denk erom  :police:is er alleen omdat mensen zich niet aan de regels houden .
en dus wielren zoveel je wild maar wel volgens de regels graag

oo en banden voor je race fiets met reflector worden geleverd door vredestein continental kenda en nog div merken  meer alle wiel maten en profiel keuzes net als trappers shimano heeft diverse modellen maar ook tecora exustar m wafe en een reflector is verplicht op de openbaren weg maar ach als de zon schijnt komen ze weer we doen er wel mee leren leven

en let op he 2 mm profiel verplicht en de twi van continental is ook een mooi

let op de reflector rand die van deze band een sierraat op uw fiets maakt

les is more

*

Celica TA40

• 26590
  • Passione celeste
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #44206 Gepost op: 12 oktober 2018, 00:09:54 »
LOL, op de foto is geen reflecterende rand op de band; wat daar zo mooi blinkt, is de remrand van de velg :D :D :D .
De getoonde pedalen zijn pedalen voor toer- of trekkingfietsen of desnoods mountainbikes, niet voor racefietsen. De wielmaat van een racefiets is 622mm ETRTO/700C/28". Maximale breedte voor een raceband is 28mm.
Die gekleurde strepen op de banden zijn niet meer dan dat; reflecteren doen ze niet.
Ik weet dat de genoemde merken fietsbanden met reflectie maken; alleen zijn dat banden voor toer- en stadsfietsen, minstens 32mm breed en dus te breed voor raceframes.
Profiel is NIET verplicht voor fietsbanden (zelfs geen minimum profiel); voor auto's geldt 1,6mm, maar 2mm wordt aangeraden als minimum. Op de foto's is ook weinig of geen profiel op het loopvlak te zien :P . Wat er al aan profiel op die banden zit, is ofwel om de band interessant te laten uitzien of meer op de zijkanten, wat in de bochten meer grip zou moeten geven (?) en om bij regenval water af te voeren (onnodig, want geen aquaplaning bij een fietsband!).
Gewone racefietsbanden hebben vaak niet eens profiel; het heeft geen nut, want een racefiets heeft geen last van aquaplaning. Winterbanden, toerfietsbanden en stadsfietsbanden hebben wel iets van profiel en mountainbike-, cyclocross- en gravelbanden hebben natuurlijk profiel vanwege de ondergrond waar ze op gebruikt worden.

Hier een foto van een modern klikpedaal voor racefietsen:
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

tito

• 9761
« Reactie #44207 Gepost op: 12 oktober 2018, 00:40:52 »
Hier een foto van een modern klikpedaal voor racefietsen:

hmmm, word al moe als ik er nog maar naar kijk.

Dit is tenminste `n fatsoenlijk pedaal. 

*

a.b.

• 9133
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #44208 Gepost op: 12 oktober 2018, 08:37:35 »
;D

Geerd moet gewoon een keer een maand voor een klas gaan staan.
En dan niet binnen een dag of een week gillend wegrennen zoals vaak voorkomt.
Niet 2 of eventueel 3x2 personen per uur vervoeren die ergens graag heen willen, maar 30 personen die je kennis moet proberen bij te brengen en die daar als je het slecht brengt helemaal geen zin in hebben of te weinig kennis hebben om te snappen waar je het over hebt of zitten te stuiteren omdat ze slecht tegen zitten kunnen, of, of, of... 8)

God verhoede dat hij dergelijke uitdagingen aanneemt. Het zou goed zijn voor Geerd maar rampzalig voor zijn omgeving.

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #44209 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:18:18 »
spreek vandaag iemand die handelt in fiets banden en ook voor wielrenners zal hem eens vragen hoe het zit .

en soms liever een klas van 30 dan 8 geestelijk gehandicapte in een busje om nog maar te zwijgen van de grote bussen [wat ik niet meer doe ]  50 scholieren en dan nog op de weg letten ook .
weet wel dat je als je voor de klas staat dat geen makkie is maar geloof mij maar dat is maar even paar uurtjes met een dik inkomen veel vrij warm droog koffie bij de hand
les is more

*

Tom!

• 5260
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #44210 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:26:28 »
De reflectoren op de getoonde pedalen ken ik. Die houden het met veel geluk een fietstocht of vier uit.

Zullen we het hier overigens weer over auto's gaan hebben? Er wordt al gefietst in andere discussies.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Benco

• 5679
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #44211 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:44:32 »
Ligt het aan mij of zijn fietsen en gekibbel over beroepsomstantigheden , het al dan niet verkrijgbaar zijn van fietsreflectoren met een zeker uithoudingsvermogen niet echt ontopic  ?
Ik vraag het maar even :-)

*

Heintje

• 1523
« Reactie #44212 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:09:55 »
Okee, over auto's dan maar weer.

Waarom zit die slijtage indicator op de wand van de band?

;D

*

Tom!

• 5260
« Reactie #44213 Gepost op: 12 oktober 2018, 13:38:58 »
Voor de driftende fietsers onder ons.
--- E. Schönberger

*

MYRYAD

• 102
« Reactie #44214 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:48:54 »
Wij rijden dus een Opel. En helaas één met de M32 versnellingsbak. Ook gebruikt door Renault, Fiat, Saab.
In de eerste serie zijn deze bakken van GM geleverd met conische lagers. En niet met de goede voorspanning gemonteerd. En dus sneuvelen deze bakken bij bosjes! Elk revisie bedrijf kent ze. Een dure klus bij de dealer. Gelukkig zijn er goedkopere bedrijven, die monteren betere lagers, vergroten enkele oliekanalen. En zetten ze onder de juiste voorspanning. Helaas gaat onze Meriva er ook aan geloven, volgende week een complete revisie van deze 6 bak.  Lees op veel fora dat oa Opel helemaal niet in is voor coulance ivm inferieur product. Helaas.

*

Tom!

• 5260
« Reactie #44215 Gepost op: 12 oktober 2018, 16:01:43 »
Je bent niet de enige inderdaad, en je bent ook niet de enige die zelf mag betalen om een slecht product te herstellen. De Chinese mentaliteit van 'what you see is what you get and screw the rest' lijkt overal te worden ingevoerd.
--- E. Schönberger

*

Niemand

• 21079
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #44216 Gepost op: 13 oktober 2018, 08:48:30 »
Nou dat is alweer een minpunt voor Opel ,eerst de standaard koppakking bij 250000km bij alle 1.3 en 1.6 motoren evenals bij de Deawoo (tegenwoordig opgewaardeerd naar Chevroslet) series met die klote dingen .
Om het maar niet over roest te hebben in het verleden met Opels.
Astra vooral .
Tegenwoordig valt dat wel mee ,maar helaas nu dit dan .
Duitse auto's?
Neen dank u .
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

MYRYAD

• 102
« Reactie #44217 Gepost op: 13 oktober 2018, 15:56:19 »
Jaren Franse auto's, Citroën, gereden.
Toen we een VW kochten zou dat een veel betere keus zijn. Doch de golf had meer elektrische problemen dan de C5. Daarna gekloot met kapotte  drukgroep. Na stevige discussie toch vergoed. En toen keam de sjoemel gedoe. Na nieuwe software op de 1.6 tdi, reed hij niet meer zo lekker, verbruikte meer, en zo. En nu dus de Opel. Meeste reparaties gehad met de duitse auto's.
Maar elk merk heeft zo zijn dingen helaas.

*

geerd

• 5500
  • scheun ja
« Reactie #44218 Gepost op: 13 oktober 2018, 17:22:03 »
is ook wel bekent dat de duitsers hun auto's wat meer herstel nodig hebben dan de japaners
 en merken als hyundai en kia oa weinig reparatie nodig hebben .
audi is weer no 1 met de meeste stukken in de aandrijflijn opel vw en b&w volgen op de voet mercedes is een van de beteren duitse merken en staat niet in de top
les is more

*

Tom!

• 5260
« Reactie #44219 Gepost op: 13 oktober 2018, 18:02:11 »
Ik heb toch genoeg Mercedes-ellende gezien toen ik bij het autobedrijf werkte. Zijn zeker geen goede auto's.
--- E. Schönberger