*

Celica TA40

• 26593
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
Re: Welk merk auto rijden de forum leden
« Reactie #45075 Gepost op: 7 mei 2019, 12:08:13 »
Ik vraag me nou 1 ding af: als je die Alpine niet onder de dorpels mag belasten, hoe wissel je dan een wiel in geval van een lekke band (je mag dan immers ook geen krik onder de dorpel zetten) ???
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

Nicolas

• 18515
  • The more ambitious home installation
« Reactie #45076 Gepost op: 7 mei 2019, 12:52:00 »
Hij heeft zo'n schaarkrikje en 2 krikpunten aan de uiteinden van de dorpel. Die krikpunten zijn specifiek gevormd voor de schaarkrik; als je daar met platte stempels krikt dan vervorm je ze. En je kan ze in dat geval niet zomaar uitslijpen en vervangen, want ze zitten in de polyester dorpel verwerkt. En de rest van de dorpel is onversterkt polyester, daar mag je dus ook niet met stempels heffen.

1 2 3 4 5 6 7 8

*

Opa S.

• 8366
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #45077 Gepost op: 7 mei 2019, 13:08:17 »
Die zijn leuk voor restauratie, maar niet voor kleiner werk. Dan moet je altijd je batterij eruit halen, je carbs lopen leeg, in mijn geval loopt de benzinetank via zijn overloop leeg, de ruitensproeier loopt leeg, met een beetje pech komt de olie ook nog uit de carterontluchting... En die passen qua lengte niet in mijn korte garage, maar een kniesoor... :D

Dat ding wat de auto van onder optilt en de boel wat kantelt zou toch zo problematisch niet moeten zijn met vloeistoffen. Ok, niet met een volle tank doen, maar anders zou 't gewoon moeten lukken. En dan heb je dus alle wielen van de grond en kan je er aan werken.
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Nicolas

• 18515
« Reactie #45078 Gepost op: 7 mei 2019, 17:29:48 »
Over welk model heb je het dan specifiek?

1 2 3 4 5 6 7 8

*

minplus

• 8865
  • relax, don't do it
« Reactie #45079 Gepost op: 7 mei 2019, 18:39:53 »
Hoor ik een verbouwing aankomen?

Dat wel, maar het wordt een 2e toilet/douche aangezien 1 combi lastig is als er 8 man logeren en 2 moeten dringend poepen en 3 piesen terwijl er 1 staat te douchen. Het kan wel en je kunt natuurlijk ook in de bush doen (is met het piesen ook veel fijner dan boven een WC), maar toch...
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

minplus

• 8865
  • relax, don't do it
« Reactie #45080 Gepost op: 7 mei 2019, 18:46:58 »
Dan is zo'n zuil dus idd. ideaal.
Zou zo'n ding graag hebben, maar m'n garage is niet hoog genoeg om daarin een auto op te tillen en er dan ook nog lekker naast en onder te werken.

Zo'n oldskool zuillift heb je in 2 versies: wielen belast (dus je kan geen wiel losmaken) of op de dorpel heffend (wat niet mag bij een Alpine). Dus ook die is niet echt wat het moet zijn. Voor normale auto's heeft zo'n centrale zuillift het voordeel dat er niks in de weg zit aan de zijkant van de auto.

Mijn garagist heeft blijkbaar een 3e type met 4 horizontaal verdraaibare armen waar je ergens een verhoging op klemt. Je kunt hem dus onder bijna elk willekeurig punt onder de auto plaatsen. Schitterend ding.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Tom!

• 5483
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #45081 Gepost op: 7 mei 2019, 18:51:12 »
Ik denk dat er een soort draaispit wordt bedoeld. Dat lijkt me alleen niet zo handig voor een complete niet gedemonteerde auto, want hoe krijg je het ding erin?
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Opa S.

• 8366
  • Scheef en toch geen schaats
« Reactie #45082 Gepost op: 7 mei 2019, 19:42:09 »
Over welk model heb je het dan specifiek?

Dit ding; https://youtu.be/Sz-g75cCIOI
Proper stupidity is fascinating.

Ricky Gervais

*

Nicolas

• 18515
« Reactie #45083 Gepost op: 7 mei 2019, 19:51:45 »
Die pakt vol op de dorpels, verboden bij een Alpine omdat het hele chassis en aandrijving dan gaan hangen aan een paar stukjes polyester. Ik had ze al bekeken omdat ze compact en goedkoop zijn, maar helaas.
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2019, 20:05:55 door Nicolas »

1 2 3 4 5 6 7 8

*

Nicolas

• 18515
« Reactie #45084 Gepost op: 7 mei 2019, 20:04:26 »
Dan is zo'n zuil dus idd. ideaal.
Zou zo'n ding graag hebben, maar m'n garage is niet hoog genoeg om daarin een auto op te tillen en er dan ook nog lekker naast en onder te werken.

Zo'n oldskool zuillift heb je in 2 versies: wielen belast (dus je kan geen wiel losmaken) of op de dorpel heffend (wat niet mag bij een Alpine). Dus ook die is niet echt wat het moet zijn. Voor normale auto's heeft zo'n centrale zuillift het voordeel dat er niks in de weg zit aan de zijkant van de auto.

Mijn garagist heeft blijkbaar een 3e type met 4 horizontaal verdraaibare armen waar je ergens een verhoging op klemt. Je kunt hem dus onder bijna elk willekeurig punt onder de auto plaatsen. Schitterend ding.

Die 4 armen heb je op een tweepaalsbrug ook. Maar die zijn toch niet echt ontworpen voor de manier waarop een auto met centraal kokerchassis gesteund moet worden: vooraan helemaal in het midden, de steunen achter elkaar ipv naast elkaar. Aan de achterkant van de auto zou je er wel mee wegkomen als je nog een balk gebruikt want daar is een dwarsligger die over zijn volledige breedte gesteund moet worden. Er zullen wel tweepaalsbruggen zijn met genoeg bereik in de voorste armen om het voor elkaar te krijgen, maar niet allemaal en zeker niet al de kleinere modellen (ik heb enkel 230V).

Nuja, in mijn garage is een tweepaalsbrug sowieso een gedoe: weinig plafondhoogte, weinig plaats in de breedte, geen betonnen vloer...Het kan allemaal wel, maar het is niet optimaal. Mijn zelfbouwoptie is ook een gedoe om te installeren hoor, maar in gebruik zou het makkelijk moeten zijn. In mijn hoofd althans. :)

In de praktijk zijn er veel garagisten die een Alpine toch gewoon met een plankje bij de kriksteunen optillen. Dat kan, en de auto gaat er op zich niet van afzien. Maar als die kriksteunen plooien, ben je wel aardig "gejost" als je ooit langs de kant van de weg een wiel moet demonteren. Dus ik wil het op een Alpine approved manier doen. In de fabriek werkten ze trouwens met dollies die op de juiste punten steunden in het begin van de assemblagelijn, en een giga smeerput eens er wielen onder de auto stonden. Niet dat ze in de fabriek erg veel langs de onderkant van de auto moesten doen, maar die waren natuurlijk zo slim om de ophanging te monteren vooraleer de carrosserie erop gezet werd. :)

Dat gezegd zijnde, ik heb mezelf zonet het grootste model draagbare Makita afkortzaag gekocht (diameter 405mm), dus eventuele profielen op maat zagen voor de zelfbouw mag geen probleem zijn. Dat kan natuurlijk ook allemaal met de slijpschijf, maar zo'n vaste afkortzaag is toch wel wat comfortabeler als je een boel moet doen of netjes 45° wil hebben. En als ik toch niet voor de zelfbouwoptie zou gaan: ik heb de afkortzaag ook nodig voor een reparatie aan het chassis.

1 2 3 4 5 6 7 8

*

Integra

• 10370
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #45085 Gepost op: 1 juni 2019, 01:06:08 »
Ritje van 1500km achter de rug...
Blijft een ontzettend fijne wagen, die Accord Tourer!

*

TANNOY

• 40971
« Reactie #45086 Gepost op: 1 juni 2019, 12:11:48 »
zeker!

we hebben een nieuw model uit Duitsland gehaald voor mijn broer. ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets doms zeg!

*

BunnY

• 17944
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #45087 Gepost op: 3 juni 2019, 21:00:17 »
Vorig weekend nog wat foto's genomen van de Combi... Moest er toch nog gelast werden omdat Niemand een slechte herstelling in het verleden had ontdekt. Maar als we het zo zien, wordt die 'strakker' dan dat hij afgeleverd is :D

Het moet nu nog verder toegemaakt worden, maar het begin is er :)

En dan nog wat andere random foto's :)

Linkerdeur

Onderste klep

Hij begint al weer een beetje op een auto te lijken zelfs :D
We'll see about that !!

*

Nicolas

• 18515
« Reactie #45088 Gepost op: 4 juni 2019, 11:05:56 »
Komt goed.  8)

Wie heeft er hier ervaring met Dafjes? 55 of 66 coupe marathon (1100 of 1300)

-hoe zit het met de betrouwbaarheid als je er zo'n 5000 a 10000 km per jaar mee wil doen
-hoe zwaar sturen ze
-stelt de achterbank iets voor of krijg je daar echt geen kinderen in gelepeld?
-verbruik
-kunnen ze mee in hedendaags verkeer (geen snelwegen)? Remmen ze goed, en trekken ze een beetje op als je ze even op hun staart trapt?

1 2 3 4 5 6 7 8

*

Celica TA40

• 26593
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #45089 Gepost op: 4 juni 2019, 11:51:17 »
Uit ervaring weet ik dat de achterbank ruim genoeg is voor 2 volwassenen (plus 2 kinderen...)....
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos