*

a.b.

• 9538
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Welk merk auto rijden de forum leden
« Reactie #45045 Gepost op: 14 april 2019, 11:35:22 »
Ik zou het niet doen ivm garantie op de auto zelf, de verzekering die mss toch lastig doet als de nood aan de man is, en vanwege de duurzaamheid van het blok.
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

jpio

• 4590
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #45046 Gepost op: 14 april 2019, 11:46:44 »
Niet alles wat kan moet je willen en niet alles wat je wilt moet kunnen.. ;)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Benco

• 5755
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #45047 Gepost op: 14 april 2019, 12:44:55 »
In België is Remappen / Chiptuning nog steeds illegaal blijkt ...

https://www.overtreding.be/is-chiptuning-legaal/

Het risico / verantwoordelijkheid om het toch te doen lijkt me veel en veel te groot ...
Niet dat de pakkans zo groot is , maar je moet maar eens iets tegenkomen wat ernstig genoeg is deat met gaat zoeken en vinden ...
Dan trekt de verzekering zich terug en gaat het een zeer lang aanslepen,de zaak worden waardoor de gedupeerde onnodig lang op zijn/ haar vergoeding moet wachten.
Ik hoop altijd dat als ik de gedupeerde ben in een ongeval / verzekeringskwestie dat de persoon die aansprakelijk is ook met alles in orde is , en dat hoop ik niet alleen , dat eis ik eigenlijk ook ... En dan kan ik zelf moeilijk zelf in gebreke blijven vind ik.

Dat extra koppel lijkt me zo erg leuk , maar weegt lang niet op tegen de nare gevolgen dat ervan kunnen komen.

*

TANNOY

• 40463
« Reactie #45048 Gepost op: 14 april 2019, 12:56:26 »
Niet goedgekeurde, niet gehomologeerde, niet aan de overheid gemelde chiptuning is verboden.

ja dat maakt het wel wat moeilijker ...
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

TANNOY

• 40463
« Reactie #45049 Gepost op: 14 april 2019, 13:20:08 »
Ik zou het niet doen ivm garantie op de auto zelf, de verzekering die mss toch lastig doet als de nood aan de man is, en vanwege de duurzaamheid van het blok.

zeker !
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves.
On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.

*

Nicolas

• 18494
  • The more ambitious home installation
« Reactie #45050 Gepost op: 14 april 2019, 20:56:06 »
Niet goedgekeurde, niet gehomologeerde, niet aan de overheid gemelde chiptuning is verboden.

ja dat maakt het wel wat moeilijker ...

Je zou hem als alleenstaand geval moeten laten keuren, wat zo ongeveer dezelfde procedure is als zou je zelf in je garage een totaal unieke auto uitvinden en bouwen. Zelfs wanneer je pakweg een 130PK variant Audi chiptuned naar de 190PK versie zoals ze ook door Audi geleverd wordt. 100% identieke auto aan de 190PK Audi die geholomogeerd is, maar helaas pindakaas jouw chassisnummer is gehomologeerd als 130PK wagen. En dan mag je dat aan je verzekeraar, belastingdienst en desgewenst de koning melden: helaas pindakaas, gaat u maar voor de quasi onmogelijke keuring als alleenstaand geval.

Andere verhoudingen in de versnellingsbak is in BE ook verboden.  :'(
« Laatst bewerkt op: 14 april 2019, 20:58:43 door Nicolas »
about 0 seconds remaining

*

BunnY

• 17938
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #45051 Gepost op: 15 april 2019, 10:42:15 »
Het woordje 'rijden' in de titel is van toepassing. De M41 en de OD zitten er in. De OD heb ik deels gedemonteerd gekocht. Die moest dus weer in elkaar, maar er zat ook vuiligheid en vijlsel in. Dus hebben we die eerst maar gans gedemonteerd, gans proper gemaakt, alle lagers en pakkingen vervangen en terug gemonteerd. En dat heeft aardig wat voeten in de aarde gehad. Gaande van 'na vijf minuten sleutelen ontdekken dat we een lager niet hadden' tot bij volledig klaar zijn ontdekken 'dat de laatste pakking niet aanwezig is'. Hoe dan ook, het is gelukt, en ik heb voor een belachelijk lage prijs een werkende OD op mijn Volvo (M41 + OD's gaan tegenwoordig voor prijzen van rond de 2000 euro :-X )

M41 en OD

Zo ziet hij er nu uit

En hij heeft ook een achterkant natuurlijk.

Dus, hij start, de overdrive schakelt in. Nu is het benzinetank steken, elektra afwerken en plaatwerk hangen en dan is het ding klaar voor de spuiter :D Als ik het zo typ, dan lijkt ie ver af, maar ik weet uit ervaring wel beter :angel:
We'll see about that !!

*

Opa S.

• 7961
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #45052 Gepost op: 15 april 2019, 10:44:20 »
Maar er zit schot in de zaak, dus da's al heel wat!
Homo sapiens non flatulat ad mensam / with sufficient thrust ducks fly just fine.

>(.)__ <(.)__ =(.)__ 
   (___/  (___/  (___/

*

BunnY

• 17938
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #45053 Gepost op: 15 april 2019, 10:45:18 »
Er zit altijd schot in de zaak :) Maar meestal neem ik niet de moeite om foto's te nemen en het mee te delen  ;D
We'll see about that !!

*

Celica TA40

• 26591
  • Este nix pax christe nix
    • Mijn setbeschrijving (altijd achterhaald)
« Reactie #45054 Gepost op: 15 april 2019, 13:27:18 »
Ik dacht dat een wagen eerst naar de spuiter gaat en dat daarna pas de "techniek" geplaatst wordt?
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-265D, GX-230D, GX-210D, 1721W, 1710W, 1710L
Yamaha A-S301, CDX-993/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer F-550RDS, PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-X555ES, PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34
Bekabeling: AudioBS en Ixos

*

BunnY

• 17938
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #45055 Gepost op: 15 april 2019, 13:31:35 »
Dat is ook een volgorde. Maar hoeft niet de enige juiste te zijn volgens mij.

En als hij gespoten is dan wil ik ook geen krassen en deuken en dan moet alles toch voorzichtig gebeuren. En op deze manier zijn we zeker dat alles past en dat we alle bouten hebben. We hebben dus echt wel bewust voor deze volgorde gekozen
We'll see about that !!

*

Tom!

• 5385
  • Zoek baan als grafisch vormgever in Utrecht e.o.
« Reactie #45056 Gepost op: 15 april 2019, 14:14:09 »
Gefeliciteerd! Mooie vooruitgang zo!
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

*

Heintje

• 1680
« Reactie #45057 Gepost op: 15 april 2019, 17:38:21 »
En vooral die OD héél houden (dus alléén in de hoogste versnelling gebruiken) ...  :o

*

minplus

• 8521
  • relax, don't do it
« Reactie #45058 Gepost op: 15 april 2019, 17:54:39 »
Mooi wark. :)
Hoeft de binnenzijde van de carrosserie niet gespoten te worden? Of heb je dat zelf al gedaan?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

BunnY

• 17938
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #45059 Gepost op: 15 april 2019, 18:05:57 »
Die is behandeld en (wit) geschilderd. Ik ga vragen dat ze wat uitwaaieren in de carrosserie. Maar de binnenkant hoeft niet. De motorruimte heb ik zelf al geschilderd in de goede kleur groen dus daar moeten ze ook niet in bezig zijn.

Ik heb bij de OD de échte M41 versnellingsbak, dus met schakelaar waardoor die enkel in de 4e versnelling ingeschakeld kan worden. No problemo dus.

We'll see about that !!