*

J.B.L

• 3389
Re:Aanpassing interieur
« Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2015, 13:08:33 »
Beiden kan.

Doe maar even PM.

Eh zit de oude buis weer aan de soldeerbout? Goed om te weten  8)

« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2015, 16:32:19 »
Sow na een lange rit weer thuis, 1.5 uur heen en weer 1.5 uur terug.

Toch even een verslagje in dit topic, om geen nieuwe aan te maken  ;)

Vanmiddag een bezoek gebracht aan Sander. Natuurlijk stond de muziek via zijn Maggies al te spelen.
Na het voorstellen en mn Yammie en MF Dac gedropt te hebben, werd ik binnen gelaten en BAMMMM! 2 immense platen. Ja daar kan je niet omheen nee.....Met daartussen een mooie toren met apparatuur, geweldig!

Na een bakkie koffie aangeboden te krijgen, vloog het eerste compliment me al m'n oren; Jij bent toch van die R3's hè. Je lijkt zelfs op Jopie  :o >:( ;D
Zo de toon was gezet! Dacht meteen heb ik wel de juiste keuze gemaakt..... ;D

Maar jawel hoor, na wat gekletst te hebben, werd er natuurlijk even een muziekje gedraaid. Eerst wat Jazz, fusion en funk stijl muziek (wat ik zeer kan waarderen als drummer!) en man man wat een geluid. Naam van de band is me ontschoten, sorry daarvoor.
Alles heel transparant, open en vooral eerlijk.
In het begin wel even wennen, want dit ben ik niet gewend, maar na wat langer luisteren, pfffffff. Wat een prachtige balans, mooi strak laag (wat ik echt thuis nog moet regelen), heel open midden en fantastisch fris hoog. Echt zoals ik gehoord bij de PA installatie van vaders band. Heel indrukwekkend! Baslijnen samen met drums rollen eruit alsof 't niks kost. De piano en gitaar staan er mooi voor en zang, tsja was muzikale muziek  ;D

Sander heeft natuurlijk gezien, dat ik een glimlach had van oor tot oor  ;D
Daarna is Grace Jones op LP  :o natuurlijk voorbij gevlogen, Enya gehoord ook nog andere natuurlijk. Ook kwam Sander met een Japanse toetsenist (naam wederom ontschoten, sorry Sander ;)), maar het nummer zet in en hé dat ken ik! Even lijken op de laptop en ja hoor, onmiskenbaar Simon Philips on drums! Dat weet/hoor ik dan weer  ;D

Even toevoegen: Wat een verschil LP of digitaal. Nu is de kogel zeker door de kerk er komt een keer een platenspeler bij  ;D
Sander waarschuwde wel voor de kosten, want da kan best een dure hobby worden :D

@ Sander; Allereerst bedankt voor je gastvrijheid en koffie natuurlijk! Daarnaast super met je gesproken te hebben over muziek (luisteren en maken) en natuurlijk je vrouw en jezelf. Heel veel sterkte en super dat het zo goed gaat!! ;)
En ik hoor wel wanneer mn Yammie klaar is om jouw Maggies weer een keer te kunnen beluisteren  ;D ;)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2015, 16:36:33 »
Citaat
Na een bakkie koffie aangeboden te krijgen, vloog het eerste compliment me al m'n oren; Jij bent toch van die R3's hè. Je lijkt zelfs op Jopie  Shocked Angry Grin

;D ;D ;D

*

-.-

• 27852
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2015, 17:33:36 »
Het genoegen was geheel wederzijds, Ronny!

Ik zal me verderop deze week eens over jouw apparaten buigen. ;)

« Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2015, 17:41:31 »
Citaat
Na een bakkie koffie aangeboden te krijgen, vloog het eerste compliment me al m'n oren; Jij bent toch van die R3's hè. Je lijkt zelfs op Jopie  Shocked Angry Grin

;D ;D ;D

Het enige dat ie leest...... ;D

« Reactie #20 Gepost op: 4 mei 2015, 17:42:10 »
Het genoegen was geheel wederzijds, Ronny!

Ik zal me verderop deze week eens over jouw apparaten buigen. ;)

Thx Sander  ;)

*

BunnY

• 17916
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #21 Gepost op: 4 mei 2015, 17:44:23 »
Is het geen idee om eerst je digitale kant op orde te krijgen/zetten voor je op het analoge vliegt? Want zoals je zei, voor je analoog in de buurt komt van een degelijke digitale bron ben je wel wat euros verder...
We'll see about that !!

« Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2015, 18:03:09 »
Nou eerst de akoestiek. Kleedje op de vloer, nieuwe bank en een kanvas foto (van de kids ;)) tegen de achterwand ;D

Maar je hebt gelijk hoor.
Natuurlijk zal ik eerst mn digitale kant, wat hier toch het meest gebruikt gaat worden op orde moeten brengen.
Als de MF Dac gemaakt is ben ik, qua sound, alweer wat dichterbij hoor, dat scheelt al enorm veel tov. de Sony TV Dac.
De speler is namelijk een Samsung BR dingetje wat letterlijk wel alles slikt, maar dat is m.i. (ook qua kosten) het eerst aan vervanging toe is.
Ook wat nettere kabeltjes eraan, allemaal en, en, en.... (€'s), maar ja zoveel wensen is niks mis mee  ;D
Die platenspeler gaat er wel een keer komen hoor, maar heeft geen prio. Zoals ik al aangaf Sander waarschuwde me al voor de bijkomende kosten om het e.e.a. goed te krijgen en daar is de wederhelft op dit moment zeker niet mee eens.
Wel in de toekomst, want zij kan de keuze van surround naar stereo zelfs beter waarderen dan ik, dus zij is wel nu van het; als het er beter van wordt, zal het wel moet....... ;D

Re: Aanpassing interieur
« Reactie #23 Gepost op: 2 oktober 2015, 20:33:10 »
Nou even een update, na de opmerking om een de digitale zijde van de set aan te pakken.

Ik heb via internet deze week een Marantz NR1402 op de kop kunnen tikken, zodat een DAC niet meer nodig is, zodat alles via de receiver kan lopen. Ik wilde wel een slim line met pre out  (geen tweede grote bak) en deze is vor 75 euro niet te duur gekocht, dacht ik zo. Heeft dezelfde opbouw als de NR1602, maar mist wat features die ik niet nodig heb.

Vandaag aangesloten op de main in van de Yamaha. Wat is het weer "heerlijk"; een afstandsbediening om het volume te regelen.
Ding doet het bijzonder goed en na de audyssey correctie klinkt het een stuk ruimtelijker, maar dat kan ook niet anders, want eerst was alles via de tv aangesloten en via de hoofdtelefoonuitgang naar de Yamaha.
Nu op zoek naar een degelijke spelert, om de files af te spelen. Ook wat geïnvesteerd in degelijke kabels. Niet de duurste maar gewoon netjes. Ik hoor overigens geen verschil, maar ziet er wat gelikter uit.

Tuurlijk ook even een fotootje van hoe die erbij staat:

En m'n setje (me happy ;D):

Nu eerst een nieuwe bank. Van leer naar stof zal ook wel schelen in de akoestiek. Dan nog een kleed.
Maar nu in de tussentijd genieten van het nieuwe speelgoed. Blijft leuk!

« Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2016, 23:21:26 »
Pffff. Eindelijk mn topic gevonden ;D
we hebben onze stoffen bank en jaaaaahhhh. Dat klink net weer wat beter.
Buiten het feit dat de vrouw okk weer tevreden gesteld is.
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2017, 12:58:06 door drums97 »

« Reactie #25 Gepost op: 11 juli 2016, 07:07:01 »
mooi setje zo, als  het lekker klinkt niet te veel meer doen.