*

Knosti de Platenwasser

• 2016
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
Re: De "audiolamp"
« Reactie #1530 Gepost op: 30 mei 2017, 21:36:29 »
Enthalpie en Entropie is niet zo moeilijk allemaal in technische zin en idd eea is heel mooi verwoord!
Mooi geschreven Knosti !
Mooi geschreven Knosti !
Mooi geschreven Knosti !!
Mooi geschreven Knosti !!
Knap stukje tekst Knosti. Petje af voor zowel de duiding als de vergelijkingen.   
@ Knosti.

Ook heel mooi! zo lees je ineens interessante materie i.p.v bagger en evangelie.
Ga vooral zo door.

Zonder goede vragen geen mooie antwoorden   8)  Knosti, bedankt. Best verhelderend.
Tot mijn verbazing is mijn oorspronkelijke vraag op een citaat in het antwoord na, weggemodereerd. Dat vind ik jammer en houdt me momenteel tegen om een nieuwe vraag te stellen. Want die heb ik wel.

:)
Ja, ook mijn eerste reactie die aanleiding was voor jou om die vragen te stellen is weggebezemd, net als die (volgens mij dan) mooie foto van een audiolamp.
Die laatste kon ik wel terughalen, maar de eerste reactie is voor altijd verdwenen. Naar ik meen zonder dat daar een onvertogen woord in stond, maar helemaal zeker weet ik dat tegenwoordig ook niet meer... Maakt ook niet meer uit.
... on an Electrospective Odyssee.

*

Tdo

• 10534
  • Smurf?!
« Reactie #1531 Gepost op: 30 mei 2017, 21:41:29 »
Berichten zijn door mijn gewaardeerde collega niet verwijderd maar verplaatst naar het ontrafelingdraadje. Geen idee of ze weer teruggeplaatst kunnen worden, ik weet 't niet iig. Ik informeer wel even..

*

Steven

• 352
  • Musical Fidelity... Zegt genoeg dacht ik.
« Reactie #1532 Gepost op: 30 mei 2017, 21:46:24 »
De vraag van a.b. aan Knosti, staat op pagina 19, in het ontrafeling topic, ook de mooie foto van je lamp staat in dat topic Knosti...
Alles wat hier is opgeschoond is daar vanaf pagina 15 geplaatst, dus er is niks verloren gegaan...
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2017, 21:57:34 door Steven »
Isotek Orion 4-way > Mac mini 2011 > BitPerfect > Musical Fidelity V-Link 192 > Musical Fidelity M1Dac >
 Musical Fidelity M3i > Monitor Audio Gold GR 10

Neutrale zone, en af en toe, een stapje daar buiten.

*

Knosti de Platenwasser

• 2016
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #1533 Gepost op: 30 mei 2017, 22:13:06 »
De vraag van a.b. aan Knosti, staat op pagina 19, in het ontrafeling topic, ook de mooie foto van je lamp staat in dat topic Knosti...
Alles wat hier is opgeschoond is daar vanaf pagina 15 geplaatst, dus er is niks verloren gegaan...

Okee, duidelijk!
Dan weet a.b. het desgewenst ook te vinden  nu. :)
... on an Electrospective Odyssee.

*

Steven

• 352
« Reactie #1534 Gepost op: 30 mei 2017, 22:26:23 »

Okee, duidelijk!

Yep, en als het door de mods niet terug te plaatsen is, is het een kwestie van wat eigen knip en plak werk, om het weer hier te krijgen...
Isotek Orion 4-way > Mac mini 2011 > BitPerfect > Musical Fidelity V-Link 192 > Musical Fidelity M1Dac >

*

Tdo

• 10534
  • Smurf?!
« Reactie #1535 Gepost op: 30 mei 2017, 23:11:39 »

Okee, duidelijk!

Yep, en als het door de mods niet terug te plaatsen is, is het een kwestie van wat eigen knip en plak werk, om het weer hier te krijgen...

Dank u  ^-^

*

Steven

• 352
« Reactie #1536 Gepost op: 30 mei 2017, 23:58:31 »

Okee, duidelijk!

Dank u  ^-^

Geen dank hoor Tdo, de rest is aan theo denk ik...
Arme man, gisteren 5 hele pagina's weg gemikt, mot ie straks weer door diezelfde 5 pagina's heen spitten om een paar posts terug te zoeken, en jawel...dan ook nog es hier weer terug plaatsen...
Sterkte ventje  ;D

*

robx

• 248
« Reactie #1537 Gepost op: 31 mei 2017, 18:44:29 »
ach als die terug-plak-klus gedaan wordt tijdens vreugdevolle-muziek-met-lamp-aan is het toch niet erg ?

« Reactie #1538 Gepost op: 2 juni 2017, 16:19:12 »
Nieuw model audiolamp  8)

*

geerd

• 4882
  • scheun ja
« Reactie #1539 Gepost op: 2 juni 2017, 16:29:46 »
die zijn leuk zeg
scheu premier mk II
Dynavector dv 501, dv karat 17 d3, , ASR mini basis .
 Seac we 308 Sheu glider 1 project tube amp
Micromega Variodac
Denmay m4 monoblokjes
Avance Kingserie 5
Micromega T dac en T drive
Denmay power sub
Denmay interlinks
Taralab luidspreker kabels

*

luxman

• 1075
  • Indy
« Reactie #1540 Gepost op: 2 juni 2017, 17:24:38 »
Nieuw model audiolamp  8)

Als je deze bij de hifiapparatuur  zet word  je er muisstil van   :)
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2017, 17:26:16 door luxman »
Pioneer A 7. amplifier
NAD D3020. Hibryde Digital amp.
Onkyo. DX. 7555  cd player
Pro-ject. Debut Carbon.
Sony PS 2250 .

Fostex FE206 E Fullrange .
Visonik Convection 1
Wharfdale Glendale 3 XP

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #1541 Gepost op: 12 juni 2017, 21:48:54 »
Vanmiddag wat lopen 'prutsen'. Er zat een stekkerblokje met schakelaartje tussen de lamp en het stopcontact, maar dat leek mij beter van pas op de woonkamer van mijn man in het verzorgingstehuis, waar nog een ouwerwetse driewegstekker steeds uit het nieuwerwetse stopcontact viel als je er even naar wees.

En op de vloer thuis wilde ik liever een passender kleur dan zwart.

Er zijn geen andere eisen dan de lamp van stroom te voorzien, en ik kwam in een zak met snoeren en stekkers en andere elektra nog een mooi koperkleurig snoertje tegen. Net lang genoeg. Dimmer open, snoertje eraan geschroefd, gelet op de fase natuurlijk.
Daaraan een knipschakelaartje, en daar weer het oorspronkelijke zwarte snoer aan.

Nietswaardig gepruts, maar wel bevredigend.  8)
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

« Reactie #1542 Gepost op: 17 juni 2017, 13:03:37 »
Leest het nou ook anders in het schijnsel van zo'n lamp? Dat het verhaal anders binnenkomt ofzo?

*

mumsoft

• 2762
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #1543 Gepost op: 17 juni 2017, 17:48:10 »
Je bederft je ogen ermee, zou mijn moeder zeggen.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

« Reactie #1544 Gepost op: 5 juli 2017, 14:46:38 »
Puur voor de grap heb ik mijn i1pro lichtmeter waarmee ik tv's ed kan kalibreren eens gebruikt om de kleuren van de audiolamp te meten. De audiolamp heb ik bij deze meting zo ver mogelijk omlaag gedraaid dus zo rood mogelijk de kleurentemperatuur is ongeveer 1500 Kelvin. Dat betekent dat de draad ongeveer 1500-273 = 1227 graad Celcius is. Dit alleen ter lering en vermaak natuurlijk.

Je ziet dat die gele punt op een zwarte gebogen lijn ligt in het plaatje. Die lijn geeft de kleuren van zwarte lichamen die de bijbehorende temperatuur hebben. Zogenaamd black body radiation. De zon is in het middag uur zo'n 5500K en de zonsondergang ligt op zo'n 1700K dus die audiolamp is een soort zonsondergang :D Op volle sterkte lag de lamp rond de 4400K. Ook ter info.

Ik ben nog bezig om de optimale temperatuur uit te vogelen zodat we de lamp wetenschappelijk kunnen kalibreren.

IMG_0522 by Radio Head, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2017, 14:48:29 door radiohead »