*

jpio

• 4652
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: De "audiolamp"
« Reactie #2730 Gepost op: 11 maart 2019, 10:46:17 »
Ja precies.. andere input kan dan erg verhelderend zijn.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #2731 Gepost op: 11 maart 2019, 17:58:13 »
 :)
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2019, 19:24:30 door Flacito Rapido »
Leonard-Lodewijk-Blacky

*

minplus

• 8786
  • relax, don't do it
« Reactie #2732 Gepost op: 11 maart 2019, 19:12:43 »
Ik wil er niet opnieuw een discussie van maken, want alles is al 10 keer besproken en er is uiteindelijk een beslissing genomen om hier alle berichten te plaatsen over ervaringen met de lamp en bijdragen tot mogelijke verdere ontwikkelingen van de lamp.

Dus nogmaals een heel dringend verzoek om alles wat daar buiten valt, maar wel betrekking heeft op de lamp en alles wat ermee te maken heeft, in het daarvoor bestemde topic te plaatsen:

https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=42162.630

Het is zo verdomd vervelend om gedwongen te worden om te gaan vegen omdat mensen zich soms niet meer aan de verzoeken/regels houden en om dan weer alles een paar keer over te moeten lezen om te zien wat net wel of net niet er mee door kan. Waarbij je ongetwijfeld ook fouten maakt.

Misschien een idee dat sommigen hier zelf nog eens naar gaan kijken en mogelijk zelf een bericht verwijderen en het in het andere, je weet wel, daarvoor bestemde topic plaatsen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Niemand

• 21226
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #2733 Gepost op: 11 maart 2019, 20:30:56 »
Mijn ervaring is al lang zo dat ik niet (meer) zoek naar verbetering in geluid of afbeelding .
Hier is het imo zoals het moet/kan /mag zijn .
Het is puur muzikaal en een perfekt (imo) ruimtelijk en zeer ontspannende beleving van muziek .
En ja ik weet het ,pas geleden zijn mijn speakers veranderd (zie topic over de bouw van nieuwe kasten door Peter GRF2 ,in het board speakers modificatie etc,) Dit kwam omdat ook de kwaliteit qua aanzicht van de (nu voormalige Ardens) verbeterd kon worden .
Dit wilde ik alleen, mits de kwaliteit van de weergave het zelfde of beter zou uitpakken .
Dat laatste was het geval in behoorlijke mate zelfs en ook het rendement ging flink omhoog.
Bij mij thuis staat de audiolamp altijd aan 24/7.
Er is voor mij geen reden om die lamp uit te doen ,maar dat is meer om de lamp op dezelfde stand doorlopend te laten branden,nou ja heel zacht (overdag onzichtbaar)gloeiend.
Het bevalt me prima en dus laat ik het zo .
Of ik moet een seintje krijgen van een van de heren ,dat er weer een nieuwe ontwikkeling is voor een proefkonijn ,waar ik me dan wel weer voor laat gebruiken denk ik zo .
Ik wacht gewoon af hoe het verder gaat met dit avontuur .
Berret en THvW ,jullie worden bedankt mede voor alle werk wat jullie verzet hebben .
Om in de trant van Henri vd Heiden zo door te gaan ,of zijn we daar al ver voorbij?
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.

Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret

Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)

Chaos-Bocama224bThvW

CD104-ThvW-Berret

Speakerdraad-ThvW

At8000-Sander

Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

Benco

• 5846
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #2734 Gepost op: 11 maart 2019, 20:41:37 »
Mooi verslag en topic relevant

*

Tannoysuperprestige

• 236
  • Ordening in de Chaos!
« Reactie #2735 Gepost op: 15 maart 2019, 22:38:47 »
Mijn ervaring is al lang zo dat ik niet (meer) zoek naar verbetering in geluid of afbeelding .
Hier is het imo zoals het moet/kan /mag zijn .
Het is puur muzikaal en een perfekt (imo) ruimtelijk en zeer ontspannende beleving van muziek .
En ja ik weet het ,pas geleden zijn mijn speakers veranderd (zie topic over de bouw van nieuwe kasten door Peter GRF2 ,in het board speakers modificatie etc,) Dit kwam omdat ook de kwaliteit qua aanzicht van de (nu voormalige Ardens) verbeterd kon worden .
Dit wilde ik alleen, mits de kwaliteit van de weergave het zelfde of beter zou uitpakken .
Dat laatste was het geval in behoorlijke mate zelfs en ook het rendement ging flink omhoog.
Bij mij thuis staat de audiolamp altijd aan 24/7.
Er is voor mij geen reden om die lamp uit te doen ,maar dat is meer om de lamp op dezelfde stand doorlopend te laten branden,nou ja heel zacht (overdag onzichtbaar)gloeiend.
Het bevalt me prima en dus laat ik het zo .
Of ik moet een seintje krijgen van een van de heren ,dat er weer een nieuwe ontwikkeling is voor een proefkonijn ,waar ik me dan wel weer voor laat gebruiken denk ik zo .
Ik wacht gewoon af hoe het verder gaat met dit avontuur .
Berret en THvW ,jullie worden bedankt mede voor alle werk wat jullie verzet hebben .
Om in de trant van Henri vd Heiden zo door te gaan ,of zijn we daar al ver voorbij?

Bijzonder herkenbaar! De genoemde ruimtelijkheid en rust zijn wmb de meest passende kernwoorden.
温故知新 Elke dag leren we opnieuw, als bouwsteen op reeds verkregen kennis.