Re: De "audiolamp"
« Reactie #1785 Gepost op: 6 oktober 2017, 15:00:43 »
Dan zal ie nog lang kunnen wachten denk ik: ik wacht al ruim 2 jaar.... ;)
Heeft hij het er zo druk mee dan?

*

jpio

• 4016
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #1786 Gepost op: 6 oktober 2017, 17:41:43 »
Het is wel iets wat continue aan wijzigingen, lees verbeteringen, onderhevig is. Dat kost simpelweg veel tijd.
Pioneer, Onkyo-D, Philips 104, Planars 1.5 QR, Rel T2

« Reactie #1787 Gepost op: 7 oktober 2017, 16:35:17 »
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

berret

• 2305
  • Universeel Leeghoofd en soms platzak
« Reactie #1788 Gepost op: 7 oktober 2017, 17:14:38 »

Mooi gedaan, Theo.
Is dat de fitting van de lamp die daar ligt? ;D

*

Buell

• 605
« Reactie #1789 Gepost op: 12 oktober 2017, 16:20:54 »
Vandaag de printplaat van 20x30cm voor onder de tegel geprepareerd.
Deze komt onder de tegel waar de set boven staat, nu eerst drogen, morgen of overmorgen ga ik hem proberen.
Ik laat jullie mijn bevindingen nog wel weten.

De geaarde printplaat ligt nu een tijdje onder de set tegel.
Diverse keren met en zonder aarde geprobeerd, met aarde geeft toch weer een positief effect, zonder aarde kon ik geen verschil bespeuren.
Weliswaar niet zo veel effect als de printplaat onder de lamp, maar toch.
Wederom wordt de bubble groter en wordt alles, met name stemmen, natuurlijker en beter verstaanbaar. Mijn conclusie, het bekende tegel/ lamp effect neemt toe.

De printplaat blijft  ;)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Mano streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | Rega platenspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp

« Reactie #1790 Gepost op: 12 oktober 2017, 22:51:03 »
Interessant, ik heb al jaren een plaat koper onder de hele audio set liggen. Hij is bij mij gekoppeld aan een koperen buis die in de tuin in de grond getrild is. Aparte aarde dus.
De aarde was bij mij een overblijfsel van experimenten met een Tesla spoel.
Doet wel iets. Nog meer in combinatie met de hemel ;)
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 22:55:43 door radiohead »

« Reactie #1791 Gepost op: 14 oktober 2017, 15:13:59 »
Is epoxy niet een heel vreemd materiaal ? Is pertinax dan niet beter?
En puur koper dan niet de beste keuze ?
Als het werkt zou daarnog verschil in moeten zitten
Ik kan het zelf helaas niet testen
Want ik hoor het niet

Om een schakeling mee op te bouwen is pertinax inderdaad fraaier.
Ik heb dat onder tegel en lamp niet geprobeerd, het is ook niet best meer verkrijgbaar.
Hier heeft het een andere werking en met de doorverbonden lagen is  moderne printplaat prima.
Wat bij andere toepassingen ook al bleek ; wel even de zijkanten goed bewerken.
En voor diegenen die het nog niet weten : benader de fa. Wiekens in Oude Pekela voor printplaat.
Ze hebben daar een paar ton in voorraad en leveren het via de post voor een krats.
3 stuks dubbelzijdige platen van 22 x 27 cm voor 1,85, een kilo voor 3,85.
Zaag van 1 plaat 5 cm af en die past perfect onder een lamp.
Voor onder een grote tegel leg je twee platen tegen elkaar en die soldeer je op een paar plaatsen aan onder en
bovenkant even aan elkaar.
Dat het op de begane grond minder effectief werkt is wel verklaarbaar.
Je legt daar een korte bypass aan met de bestaande aarde.
Het experiment was dan ook meer gedaan voor grotere afstanden tot de aarde en voor de man op 17 hoog werkt
het inmiddels weer zoals in zijn benedenwoning.
Die past overigens, net als een hoop anderen, wel op zijn bevindingen hier te melden.
Heel interessante materie,maar wat wordt er bedoeld met de zijkanten goed bewerken?

ook de zijkanten besnotten ;-)
fijn bedankt!, nu heb ik nog betere "meetwaarden" na het bewerken van de randen, boeiende materie blijft het.....

« Reactie #1792 Gepost op: 14 oktober 2017, 19:05:59 »
Maak die paar mm snot aan de zijkant van de print zo veel uit?
Betere meetwaardes  heeft u het over, kunt u daar meer overe vertellen?

*

HuubF

• 496
« Reactie #1793 Gepost op: 15 oktober 2017, 10:18:15 »
Hoi ben al een tijdje niet meer geweest hier... vraagje. Ik heb al een half jaartje een audiolamp en ben er, in combinatie met 2 tegels, tevreden over. De lamp stond op een krukje iets voor de speakers, iets rechts van het midden. Na succesvol zeuren van mijn vriendin (ze vindt hem spuuglelijk) heb ik hem op de grond gezet, iets ruimer voor de speakers maar iets rechts van de rechter speaker. Niet meer tussen de speakers. Achter de bank dus nu onzichtbaar. Na 1 dag luisteren lijkt het bekende effect in ieder geval niet minder te zijn geworden. Wat zijn op dit moment de weetjes mbt de plaatsing van de lamp?
Intel NUC, JRiver/Fidilizer, Chord Hugo, Roksan Caspian M2, Guru QM10 two, Cisco Settopbox, Vertere, Nirvana en HocusPocus kabels, Tegels, Suzy Wong Corks, Audiolamp.

*

horn

• 2048
  • hoorns en buizen
« Reactie #1794 Gepost op: 15 oktober 2017, 11:14:08 »
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar
Bij mij staat hij helemaal aan de zijkant NIET tussen de speakers
Toen ik de lamp pas had gebruikte ik ze tussen de speakers maar volgens mij maakt het niet uit waar hij staat.
Ik merk geen verschil wel als de lamp uit of aan staat

*

Buell

• 605
« Reactie #1795 Gepost op: 15 oktober 2017, 20:34:28 »
Bij mij staat de lamp iets rechts en op een meter voor de rechter luidspreker.

Ook heeft hij in de vensterbank links gestaan een meter voor en 80cm links van de luidspreker, maar wel tussen de luidsprekers en de luisterplek.  Op het zelfde tafeltje als waarop hij nu staat in het midden tussen de luidsprekers en luisterplek gaf in mijn oren het zelfde effect, vandaar gekozen voor de nu praktische plek.

Achter de luisterplek werkte hier minder goed.

Ook de hoogte had hier effect, het beste resultaat is hier met de bovenkant van de lamp op ongeveer 70cm. Hij staat op een tafeltje van +/-40 cm en onder de lamp heb ik houtenblokjes van 4 cm.
Dit laatste heb ik samen met Leobus getest, met blokjes (lucht) onder de tegel was het effect sterker.

Daarnaast nog de besnotte printplaat, deze werkte het beste gemonteerd tegen de onderkant van de lamp aan.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2017, 20:38:05 door Buell »
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Mano streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | Rega platenspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp

*

HuubF

• 496
« Reactie #1796 Gepost op: 15 oktober 2017, 22:35:20 »
Bedankt, heb hem nu wat hoger geplaatst en dat lijkt beter te klinken.
Intel NUC, JRiver/Fidilizer, Chord Hugo, Roksan Caspian M2, Guru QM10 two, Cisco Settopbox, Vertere, Nirvana en HocusPocus kabels, Tegels, Suzy Wong Corks, Audiolamp.

« Reactie #1797 Gepost op: 15 oktober 2017, 22:46:33 »
Maak die paar mm snot aan de zijkant van de print zo veel uit?
Betere meetwaardes  heeft u het over, kunt u daar meer overe vertellen?

"Meetwaardes": het met pendel of biotensor meten van bepaalde waarden.(zoek op google maar naar Boviswaarden)
zo meet ik b.v. het ordeningspercentage van het geluidsbeeld en ook de Boviswaarde (d.m.v. zg.pendelkaarten die een
schaalverdeling hebben;0-100% ordening  of 0-100.000 Bovis bijvoorbeeld)na elke verandering aan de apparatuur.
Het besnotten van de randen van de printplaten bracht weer een meetbare verbetering teweeg, het waarnemen van deze  verandering
is echter een subjectieve ervaring en afhankelijk van de gevoeligheid van de waarnemer.
Geluid kan levender/schoner/echter etc. klinken, het bekende van der Heide geluid.

« Reactie #1798 Gepost op: 16 oktober 2017, 06:41:14 »
Welke eenheid meet je met een pendel eigenlijk?

« Reactie #1799 Gepost op: 16 oktober 2017, 19:31:14 »
lijkt beter te klinken.
Lijkt het alleen maar zo of is ook zo?