Re: De "audiolamp"
« Reactie #2010 Gepost op: 30 november 2017, 19:03:56 »
Sommigen denken dat die lamp een soort netfilter is.
Nou zo werkt hij dus bepaald niet, maar parallel aangesloten op het stekkerblok waarop de rest van set draait is een
erg goede optie omdat er een ordenende werking vanuit gaat die zich dan verplaatst naar die componenten.
Doorbloeden noemde vd Heide dat fenomeen al.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

ezo

• 5102
  • je luistert altijd naar de zwakste schakel
« Reactie #2011 Gepost op: 30 november 2017, 19:59:59 »
Nou zo werkt hij dus bepaald niet, maar parallel aangesloten op het stekkerblok waarop de rest van set draait is een
erg goede optie omdat er een ordenende werking vanuit gaat die zich dan verplaatst naar die componenten.

Dat had je al geprobeerd ook??? Dat leek me wel wat en dan in een soort van shunt samen met me variac
Pl. Dual 701 Stylus
cd sony X505-es mod---vv vMca220 mod
ev vM 2x pa333mod ---tony gee-extremon mod
http://rateyourmusic.com/collection/ezo/visual/

« Reactie #2012 Gepost op: 30 november 2017, 23:44:53 »

Dat had je al geprobeerd ook??? Dat leek me wel wat en dan in een soort van shunt samen met me variac

Er is weinig dat er nog niet mee is uitgeprobeerd, tot leds, infraphil en gelijkstroom.
Maar wat je bedoelt met een soort shunt, samen met de variac ?
Hoe het moet : netstekker van de dimmer in het stekkerblok waarop alles is aangesloten, rekening houdend
met de poling zoals aangegeven op de netstekker.
Sluit je later een variac aan i.p.v. de dimmer, dan moet je er voor zorgen dat de gemeenschappelijke 0 aansluiting
dus de twee blauwe draden aan de 0 van het lichtnet komen.
Net als bij de dimmer.
Die dimmer is behandeld met o.a. ts en kurk en dat moet dan ook met de variac gebeuren.

*

ezo

• 5102
« Reactie #2013 Gepost op: 1 december 2017, 00:00:59 »
Kan ik dat zelf maken dan naar jou en weer terug?? Kosten mijn rekening??? Jij de tegel??
Pl. Dual 701 Stylus

« Reactie #2014 Gepost op: 1 december 2017, 10:16:58 »
Kan ik dat zelf maken dan naar jou en weer terug?? Kosten mijn rekening??? Jij de tegel??

Ik niet begrijp.
Een variac maken ?

« Reactie #2015 Gepost op: 6 december 2017, 14:05:52 »
Dit is inderdaad erg waar. Mijn vriendin droomde dat de ordening in mijn HT boven opbloeide maar dat wanneer ik de stekker van de HT apparatuur uit mijn groep haalde waar ook de audio op staat in de woonkamer, dat dan de roze (onzichtbare) bloemen in de HT afstierven en dat ze weer opnieuw tot leven kwamen zo goed als dat ging wanneer de stekker er weer in zat. Dus a.h.v. die droom maar eens de stekker laten zitten en na verloop van tijd was het boven en beneden beter. Er bleek ook een sterke wisselwerking van de twee te zijn helemaal als beneden geaard was in de tuin en als deze aarde los van het net boven op de metalen behuizing van de projector eindigde.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2017, 14:21:24 door radiohead »

*

Leobus

• 477
« Reactie #2016 Gepost op: 7 december 2017, 11:01:07 »
In het weekend hadden we vrienden op bezoek. Nu heb ik een wat schemerig hoekje in de kamer, dus ik dacht dat vul ik in met de lamp. De hele (gezellige) avond heeft die lamp staan branden. Veel gekletst en geen muziek aan. Tegen vertrektijd vraagt de vriend wat dat voor lamp is in het hoekje. Ik leg uit dat het een audiolamp is die het genieten van muziek vergroot. Maar, zeg ik, "hij kan ook wel invloed op de rust in de kamer hebben. Ik zal hem eens uit zetten". Toen had je de gezichten van de gasten en mijn vrouw moeten zien. "Hè, onze stemmen klinken ineens veel scherper en rauwer".
Nog een paar keer herhaald en het effect herhaalde zich. Hoezo, de lamp werkt als filter op het lichtnet? Hoezo audiofiel geneuzel?
Wederom geen verklaring, maar intrigerend is het weer wel.

Groet,
Leobus

*

groovy.

• 11221
  • Looking for fun and feelin.
« Reactie #2017 Gepost op: 7 december 2017, 12:56:14 »
Ik heb een kooldraadlamp in de buitenlantaarn gedraaid,daar zingen de vogels nu kerstliederen.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Elipson 1404.  Elipson 1704. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Sme 3009. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm.

*

geerd

• 5143
  • scheun ja
« Reactie #2018 Gepost op: 7 december 2017, 13:20:23 »
en is het hoog midden laag en de stage en rust beter nu dan zonder lamp groovy
les is more

*

groovy.

• 11221
« Reactie #2019 Gepost op: 7 december 2017, 13:22:31 »
Helaas,de bladeren zijn gevallen ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1.  Luxman l507s. Elipson 1404.  Elipson 1704. Rodec sm200.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d. Cassettedeck Jvc dd5. Sme 3009. Burn & Jones super 90 mk2 tonearm.

« Reactie #2020 Gepost op: 7 december 2017, 15:33:24 »
Ik heb een kooldraadlamp in de buitenlantaarn gedraaid,daar zingen de vogels nu kerstliederen.

Dit vinden de vogeltjes heerlijk :D

*

groovy.

• 11221
« Reactie #2021 Gepost op: 7 december 2017, 16:22:06 »
Heb ik het toch goed gehoord ;D

*

Rubble

• 10065
« Reactie #2022 Gepost op: 7 december 2017, 17:13:12 »
;D ;D  ;D
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright

*

ezo

• 5102
« Reactie #2023 Gepost op: 7 december 2017, 21:48:40 »
Ik heb ook lampje gekocht nog niets mee gedaan maar voor het geval ik er straks niet meer aan kan komen
Pl. Dual 701 Stylus

*

mumsoft

• 2808
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #2024 Gepost op: 7 december 2017, 23:23:52 »
Zou best eens kunnen na die ervaring van Leobus. Een lamp voor feesten en partijen, ook prima om een concert mee op te vrolijken. Bijvoorbeeld een cascade van lampen aan de rand van een podium, op 1m40 afstand van elkaar. Stadion gaat uit zijn dak, gegarandeerd. Recettes stijgen, de lamp gaat als warme broodjes over de toonbank.  ;D

En Ezo heeft het nakijken. :o
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...