*

Buell

• 661
Re: De "audiolamp"
« Reactie #2580 Gepost op: 12 september 2018, 23:32:51 »
👍🎶🎵Welkom in Westervoort, bij Arnhem
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp | stroom alles M-Way

*

horn

• 2072
  • hoorns en buizen
« Reactie #2581 Gepost op: 13 september 2018, 07:33:22 »
of hier in Limburg

« Reactie #2582 Gepost op: 13 september 2018, 09:38:23 »
Wat een gastvrijheid hier, leuk! :) Ik begrijp dat ik voor de aanschaf van de lamp naar Groningen moet? Dan kan ik misschien beter gelijk in Groningen komen luisteren als dat mag? Of worden ze ook per post verzonden? Wat kost zo'n lamp?

*

Leobus

• 523
« Reactie #2583 Gepost op: 13 september 2018, 10:31:48 »
Als je naar Buell in Westervoort gaat, kunnen we ook wel regelen dat ik mijn lamp daar even neerzet. Dan kan je het verschil tussen een AC gevoede lamp en een DC gevoede lamp ook horen. Moet Buell wel even een geaard stopcontact regelen. De AC lamp is ongeveer half zo duur.

Groet,
Leobus, die 3 km bij Buell vandaan woont en er vaak meeluistert. Ook vice versa trouwens.

« Reactie #2584 Gepost op: 13 september 2018, 13:14:32 »
Als je naar Buell in Westervoort gaat, kunnen we ook wel regelen dat ik mijn lamp daar even neerzet. Dan kan je het verschil tussen een AC gevoede lamp en een DC gevoede lamp ook horen. Moet Buell wel even een geaard stopcontact regelen. De AC lamp is ongeveer half zo duur.

Groet,
Leobus, die 3 km bij Buell vandaan woont en er vaak meeluistert. Ook vice versa trouwens.

Om ac gloeien te vergelijken hoef je je lamp dan niet mee te nemen naar Buell.
Hij kan simpel de lamp rechtstreeks aansluiten op de variac en dan loopt die op ac.
De gelijkrichter is dan even buiten werking.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Knosti de Platenwasser

• 2127
  • Geluid: de meest overschatte eigenschap van muziek
    • ReadScapeS
« Reactie #2585 Gepost op: 13 september 2018, 13:18:47 »
Is Delft voor jou te doen?
Dan mag je wat mij betreft gerust hier luisteren .

Dank je voor het aanbod! Is niet bepaald om de hoek (ik woon in Waalre, bij Eindhoven) maar op zich best een keer te doen met de auto.

Ik woon vlak naast Den Bosch. Je zou hier ook welkom zijn.
... on an Electrospective Odyssee.

« Reactie #2586 Gepost op: 15 september 2018, 19:18:05 »
Wat heeft trouwens een sterkere impact op de geluidsbeleving? De audiotegels of de audiolamp? Of verschilt dat van installatie tot installatie.

En wat kosten de tegels en de lamp? (Mag ook via privebericht) Dan weet ik hoe lang ik evt. nog moet gaan sparen :-)

( Ik heb al ervaring met het vdheide/gehakt gebeuren, een tweetal sets van anderen gehoord en het ook al een een poosje thuis aan de praat gehad )

*

Buell

• 661
« Reactie #2587 Gepost op: 16 september 2018, 20:10:53 »
Mijn set had eerst tegels, dat effect was toen indrukwekkend.
Later kwam de lamp erbij en werd het effect nog weer beter, om daarna nogmaals te verassen met het aanpassen naar gelijkstroom.
Dus van mij een lang verhaal maar ik heb nooit de behoefte gehad om de lamp te proberen zonder de tegels.

Heb je het ervoor over, dan zou ik zowel de tegel (s) en lamp aanschaffen. Eventueel gefarceerd in die volgorde.
Maar wellicht hebben andere wel de ervaring waar je om vroeg.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2018, 13:54:48 door Buell »
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Line Magnetic LM219ia | Audio GD R2R 7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Franco Serblin- Accordo monitoren| Suzy Wong tegels | Audio lamp | stroom alles M-Way

*

Tdo

• 10876
  • Smurf?!
« Reactie #2588 Gepost op: 17 september 2018, 20:00:50 »
Sòms kan je beter geen “early adopter” zijn; Theo heeft een (soort van) design audiolamp gemaakt..

Ik vind ‘m mooi in ieder geval!

*

groovy.

• 11650
  • Old school audio.
« Reactie #2589 Gepost op: 17 september 2018, 20:04:42 »
Leuk gedaan door de man die geen loodgieter is ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.

« Reactie #2590 Gepost op: 17 september 2018, 23:57:39 »
Leuk gedaan door de man die geen loodgieter is ;D

Ha, inderdaad. Lood gegoten met buizen.
Waarom met koperbuis ? nou, omdat het kan en het heeft ook wel wat, beetje industriële look.
Ik had nog een meter buis en wat sokjes en knietjes liggen, overgehouden van een klus.
In eerste instantie was de bedoeling om het met een ronde boog uit te voeren, maar bij gebrek aan een pijpenbuiger
moet ik wat anders verzinnen.
Het idee kwam van mijn vriendin die in een bouwmarkt een lampje zag die er wel wat op leek.
Voordeel is op deze manier wel dat de fitting nu niet langer in het blok zit en er daardoor veel meer plek is voor de
printplaat met onderdelen, die net als de lamp / fitting mooi recht boven de tegel past.
De printplaat kan in principe nu zo groot als de tegel worden, eerst maar eens met Berret brainstormen of het zinvol
is om daar wat mee te gaan doen.
Het plan om het muzieksignaal als een soort AM ( middengolf modulatie ) op de gloeidraad te moduleren spookt me
nog steeds door de kop.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

*

Niemand

• 21123
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #2591 Gepost op: 18 september 2018, 00:01:14 »
enzovoorts enzovoorts ;)
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

*

horn

• 2072
  • hoorns en buizen
« Reactie #2592 Gepost op: 18 september 2018, 07:28:52 »
Dan is het weer wisselspanning

*

Opa S.

• 7383
  • Scheef en toch geen schaats
    • Second Life Audio
« Reactie #2593 Gepost op: 18 september 2018, 07:37:03 »
Dan is het weer wisselspanning

Allebei  ;D
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__ 
               (___/  (___/  (___/

*

groovy.

• 11650
  • Old school audio.
« Reactie #2594 Gepost op: 18 september 2018, 09:23:58 »
Leuke ontwikkeling,zo zijn er vast nog meer variaties uit te vinden.
Ik heb mijn audiolampkooldraad lamp met dimmer tussen de dt's gezet,dat geeft een mooie uitstraling.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Micro-Seiki cf1. Acoustical 2800 All Balance. Lenco b51 Burn & Jones Super. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404 Jerry mod.  Cabasse Prao. Rodec sm200.

Focus on the good.