*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
het grote ruimtevaarttopic
« Gepost op: 6 juli 2015, 12:57:17 »
Ik zitvandaag nog eens even naar die maancomplotfilmpjes te kijken en het is zo knullig bij elkaar geraapt en beargumenteerd.
De korrelige beelden op tv versus de mooie beelden in de capsule?
Ik zie in de capsule super8? filmcamera's die beduidend kleiner waren dan de kleurenvideocamera's van die tijd. De videocamera's van die tijd waren nog buiscamera's en de plumbicons bijvoorbeeld vertoonden bijvoorbeeld de veegeffecten die je zo duidelijk ziet op de maanopnamen. Hier meer over de overdracht van videosignaal.
Je moet je hersens volgens mij behoorlijk in de vrijloop zetten om die complottisti zomaar te geloven.
Het verder niet inhoudelijk reageren op tegenargumenten en alleen maar plaatsen van meer complotfilmpjes getuigt naar mijn smaak van weinig respect voor je forumgenoten.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

spaceaardbei

• 3064
  • fastforwards
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2015, 13:26:10 »
waar gaat dit over,
welke tegenargumenten zijn dat dan.
ik ben overtuigt als ik een aardverduistering zie vanaf de maan . ;D
geen vrijloop komen de kleppen tegen de kop als de distributie breekt.
bovendien respect moet je verdienen .

« Laatst bewerkt op: 6 juli 2015, 13:30:10 door spaceaardbei »
Technics sl-1200  TMA utopia  Yamaha A-S2100 cd Cambridge azur

*

Nicolas

• 18434
  • The more ambitious home installation
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2015, 13:33:22 »
welke tegenargumenten het zijn? Lees je ze niet eens ofzo?

Samengevat:

-brandstof: je moet Tsjolkowski gebruiken en 3D baanmechanica, zelfs geen zuivere Hohmann mechanica, en al helemaal geen 1D kinetische energieberekeningen.
-Kleine ruimte: de capsule had luchtverversing en afvalverwerking, de astronauten waren gevechtspiloten, gewoon om in kleine cockpits te zitten en veel spannender dingen mee te maken dan de coast fase van een maantrip. Er is niks onoverkomelijk aan die reis voor mensen met de juiste mindset ervoor. Hoelang verblijft men niet in krappe duikboten zonder enig venster...
-alles verbrandt als het terug uit de ruimte komt: hitteschilden. 100+spaceshuttles, zo'n 1000 astronauten, Europese en Japanse probers, Soyuz, Mercury, Gemini, Shenzou, etcetc. Te tracken vanuit je eigen tuin.

Maar zoals ik al eerder zei: je gaat er toch niet echt op in. En uit je laatste reactie begrijp ik dat geen bewijs pro ooit goed genoeg voor je is. Waarom slik je dan al die contraverhalen als zoete koek vraag ik me af.
about 0 seconds remaining

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2015, 13:39:39 »
Sterker nog: het waren deels testpiloten die de grenzen moesten bepalen van wat maximaal mogelijk was met extreme toestellen als X-15 en instabiele toestellen met backswept wings. Die schrokken niet meteen van een knalletje of schokje.

Het verbaast me dat malle Australische complotridders kennelijk wl je respect hebben verdiend.

Als je geen tegenargumenten hebt gezien begin ik iets te begrijpen van je beeldvorming in dezen.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

radiohead

• 4426
  • The progress of science is not driven by consensus
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2015, 13:45:19 »
Ik vind het wel jammer dat de enige Marxist die we in Europa hadden nu weg is. Hij had in de gaten dat kapitaal verstrekking met slavernij gepaard gaat in neo liberaal denken.
There is no profit in deceit. Honest man know that revenge does not taste sweat...(Robert Palmer).

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2015, 13:48:16 »

Heel simpel: Je beweert gewoon dat die tegenargumenten niet waar zijn, dus kunnen het geen argumenten zijn. Vervolgens knip en plak je een nog wazigere theorie om aan te tonen dat jouw gedachtespinsels de waarheid zijn.

Hoef je er zelf verder ook niet over na te denken, veel makkelijker toch?

*

geerd

• 5410
  • scheun ja
« Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2015, 13:52:27 »
het is mensen niet kwalijk te nemen dat ze sommigen verzinsels voor zoeten koek slikken .
en zijn meer bewijzen dat de maanlanding echt is als dat er bewijzen zijn dat de bijbel echt is en ook daar geloven mensen in en het is hun goed recht .
dezen zijn dan ook door denk ik een vorm van tunnel denken zelfs met de wetenschappelijke bewijzen niet van hun standpunt af te krijgen , wordt ook wel kortzichtig genoemd .
freud zij dit soort mensen kunnen wel voor zichzelf denken maar ze geloven liever een ander zijn dus niet dom maar lui
les is more

*

Nicolas

• 18434
  • The more ambitious home installation
« Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2015, 13:57:12 »
Sterker nog: het waren deels testpiloten die de grenzen moesten bepalen van wat maximaal mogelijk was met extreme toestellen als X-15 en instabiele toestellen met backswept wings. Die schrokken niet meteen van een knalletje of schokje.

Zoals gezegd, Armstrong had in de Korea oorlog al zijn jet op een vliegdekschip geland nadat hij zijn staart was kwijtgeraakt. En met het oefentuig voor de lunar lander heeft hij ook een aardige crash gemaakt. Die militaire testpiloten vinden een vlucht al "normaal" als de landing geen schietstoel inhoudt...

Vergeet ook niet dat de Apollo astronauten al eerdere ruimtevluchten gemaakt hadden. Van kortere duur, maar in veel kleinere capsules. Mercury en Gemini vluchten. En als je uren onder een B52 hangt in een X-15, kan je ook werkelijk geen kant uit. :) Part of the job, maakt hun niet uit zolang de instrumenten maar gezonde waarden aanduiden.

Steve Fossett zat toch ook erg lang in een kleine capsule onder zijn ballon? Kleine ruimtes waren echt niet de grootste hindernis om naar de maan te gaan, was het maar zo simpel. :)
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2015, 13:59:03 door Nicolas »
about 0 seconds remaining

*

mormel

• 1376
  • Levens gefreaker
« Reactie #8 Gepost op: 6 juli 2015, 14:06:04 »
Niet te geloven dat het een "argument" is dat mensen dit fysiek of mentaal niet aan zouden kunnen.
Toen de trein uitgevonden was, was men bang dat men door de snelheid (20km/u of iets) uit elkaar getrokken zou worden. Enkele dappere mensen hebben het toch geprobeerd.

Ik mag toch hopen dat we anno 2015 toch wel verder zijn. ;)

*

spaceaardbei

• 3064
  • fastforwards
« Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2015, 14:06:30 »

Samengevat:

-brandstof: je moet Tsjolkowski gebruiken en 3D baanmechanica, zelfs geen zuivere Hohmann mechanica, en al helemaal geen 1D kinetische energieberekeningen.
-Kleine ruimte: de capsule had luchtverversing en afvalverwerking, de astronauten waren gevechtspiloten, gewoon om in kleine cockpits te zitten en veel spannender dingen mee te maken dan de coast fase van een maantrip. Er is niks onoverkomelijk aan die reis voor mensen met de juiste mindset ervoor. Hoelang verblijft men niet in krappe duikboten zonder enig venster...
-alles verbrandt als het terug uit de ruimte komt: hitteschilden. 100+spaceshuttles, zo'n 1000 astronauten, Europese en Japanse probers, Soyuz, Mercury, Gemini, Shenzou, etcetc. Te tracken vanuit je eigen tuin.

Maar zoals ik al eerder zei: je gaat er toch niet echt op in. En uit je laatste reactie begrijp ik dat geen bewijs pro ooit goed genoeg voor je is. Waarom slik je dan al die contraverhalen als zoete koek vraag ik me af.
oke,doe eens voor met die berekening van je a la  Tsjolkowski.
astronautjes alle in low orbit kan je zo zien van uit je tuin(patio).

*

spaceaardbei

• 3064
  • fastforwards
« Reactie #10 Gepost op: 6 juli 2015, 14:07:17 »
Niet te geloven dat het een "argument" is dat mensen dit fysiek of mentaal niet aan zouden kunnen.
Toen de trein uitgevonden was, was men bang dat men door de snelheid (20km/u of iets) uit elkaar getrokken zou worden. Enkele dappere mensen hebben het toch geprobeerd.

Ik mag toch hopen dat we anno 2015 toch wel verder zijn. ;)
appels met peren vergelijken  ;D

*

Be tweeter

• 9396
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #11 Gepost op: 6 juli 2015, 14:10:36 »
Pierre, ik stel voor dat jij de berekening even doet op de manier die Nicolas voorstelt en aangeeft waar het niet zou kloppen. Je kunt overal wel grijnsjes bijzetten maar je bent nog op geen enkel argument ingegaan anders dan met rookgordijnen. Ik hoop dat je je daar wel bij voelt. Ik wacht verder je eerste argument af voordat ik weer op je reageer.

Documentaire Moon shot (op Youtube) geeft een mooi totaalbeeld vanaf selectie van Mercury six tot de joint mission met Apollo en Soyuz. (Stoeremannencommentaar door Deke Slayton).

Ook deze docu bestaat uiteraard volledig uit illumutileerde beelden

*

Rood

• 10409
« Reactie #12 Gepost op: 6 juli 2015, 14:12:17 »
Ik vind het wel jammer dat de enige Marxist die we in Europa hadden nu weg is. Hij had in de gaten dat kapitaal verstrekking met slavernij gepaard gaat in neo liberaal denken.

Is Rutte opgestapt ?

*

spaceaardbei

• 3064
  • fastforwards
« Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2015, 14:19:21 »
Pierre, ik stel voor dat jij de berekening even doet op de manier die Nicolas voorstelt en aangeeft waar het niet zou kloppen. Je kunt overal wel grijnsjes bijzetten maar je bent nog op geen enkel argument ingegaan anders dan met rookgordijnen. Ik hoop dat je je daar wel bij voelt. Ik wacht verder je eerste argument af voordat ik weer op je reageer.

Documentaire Moon shot (op Youtube) geeft een mooi totaalbeeld vanaf selectie van Mercury six tot de joint mission met Apollo en Soyuz. (Stoeremannencommentaar door Deke Slayton).

Ook deze docu bestaat uiteraard volledig uit illumutileerde beelden
jij draait de boel om en weet ook wel dat ik dat niet kan die berekening .
Stoeremannencommentaar \  haha door drank en sigaretten
voor mij hoef je niet te reageren hoor.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2015, 14:27:27 door spaceaardbei »

*

B. Gehakt

• 7364
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #14 Gepost op: 6 juli 2015, 14:31:43 »
Een overeenstemming is heel nabij; dat voel ik gewoon. 8)
Deskundige