*

TANNOY

• 39604
Re:Marantz reparateur gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2015, 16:28:15 »
Be tweeter,ik ben eens een beetje aan t rondkijken naar een cd speler,die marantz 80 schijnt erg goed te zijn,mede door een speciale chip en loopwerk,is dit nu zo,of gewoon verkooppraatjes :( ,of zou je me ook andere merken aanraden :)?

prima ding.
maar zo zijn er nog wel meer prima apparaten.
sony es of qs serie
Denon heeft een paar prima cd spelers
philips
marantz
teac

om maar wat bekenden te noemen

« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2015, 17:01:29 »
Bedankt Tannoy,ik heb momenteel een Nakamichi cd4,en op de plank staat nog een Nak.OMS 5 E,waarbij de laser bijgesteld moet worden.
Dat is al een keer gebeurd,maar als ik de handel had gelooft dan had hij al in de vuilnisbak gelegen,toen zei men mij dat de laser opwas,en,omdat transtec niet meer bestond,er ook geen nieuwe laser besteld kon worden,dat vond ik wel erg dol.
En als ik hier leest,kunnen bij diverse typen cd-spelers lasers van andere spelers ingebouwd worden.
Daarom vraag ik jullie,welke laser zou ik kunnen gebruiken in een Nakamichi OMS-5-E?
LS:Translator Reference-Stylus one.
DT.:Thorens 115mkII-Thorens 125.
Cass.d.:Nakamichi BX-300E.
DCC:Philips 950.
CD:Nakamichi OMS-5E,Nakamichi CD-5,Philips CD-931
Amp.: Luxman 383-voor/eindversterker,Synn-AP900..
Hoofdtel.:AKG,Stax,Senheiser 650-555

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2015, 17:41:40 »
Bedankt Tannoy,ik heb momenteel een Nakamichi cd4,en op de plank staat nog een Nak.OMS 5 E,waarbij de laser bijgesteld moet worden.
Dat is al een keer gebeurd,maar als ik de handel had gelooft dan had hij al in de vuilnisbak gelegen,toen zei men mij dat de laser opwas,en,omdat transtec niet meer bestond,er ook geen nieuwe laser besteld kon worden,dat vond ik wel erg dol.
En als ik hier leest,kunnen bij diverse typen cd-spelers lasers van andere spelers ingebouwd worden.
Daarom vraag ik jullie,welke laser zou ik kunnen gebruiken in een Nakamichi OMS-5-E?

Volgens mij is dat een hele lastige, zowel voor het vinden van een vervanger als het inregelen van de originele.
Wellicht weet KT er meer van.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

Not Tubeless

• 2871
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2015, 17:51:24 »
'New' Transited, up & running in Krimpen a/d IJssel: http://www.transtec.nl
If it got no swing, it ain't my thing...

*

Not Tubeless

• 2871
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2015, 17:55:09 »
En na wat klikken kom je dan hier terecht: http://www.eskonline.nl

Vroeger stond er ook nog Nakamichi reparatie bij, dat kan ik nu helaas niet terugvinden. Maar je kunt altijd even bellen en vragen natuurlijk! En zeker ook even de reactie van KT88 afwachten. Zo'n OMS 5 is een pracht machine!
If it got no swing, it ain't my thing...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2015, 18:06:24 »

Volgens mij is dat een hele lastige, zowel voor het vinden van een vervanger als het inregelen van de originele.
Wellicht weet KT er meer van.
in principe kan ik aan veel lasers komen.
Sommige zijn inderdaad niet leverbaar.
Laatste redmiddel kan zijn nieuwe laser in oude implenteren.
Maar das geen garantie dat het in 1x lukt.

Vaak kan hij gesteld worden, maar kan ook zomaar zijn dat het de tijd oprekken is,omdat de laser inderdaad behoorlijk minder is geworden

*

thalys

• 8156
  • Carpe Diem
« Reactie #21 Gepost op: 8 september 2015, 11:23:54 »
Lasers zelf gaan toch erg lang mee? Ik had wel eens gelezen van plm 80.000 uur, en dan nog is tie niet "op".
JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-F7 OCC
Onkyo C-7030
AKAI GX-69 & GX-52
DENON PRA 1200 & Hitachi HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference, Magnat Zero 2
AKG K550

*

spaceaardbei

• 3064
  • fastforwards
Technics sl-1200  Cerwin Vega XLS-215  Yamaha A-S2100 cd Cambridge azur

*

JanP

• 169
Re: Marantz reparateur gezocht
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2017, 16:50:31 »
Ik heb hier een hele mooie Marantz PM-8000 inc. ab's staan met lekkage onder aan de elco's. Iemand belangstelling om deze te repareren cq over te nemen?
27e en 30e (01-2017) rij ik weer van zld naar Utrecht en Amsterdam. dan zou ik de versterker af willen geven. 

*

Frits

• 340
  • Muziek is emotie
Re: Marantz reparateur gezocht
« Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2017, 22:10:44 »
Even kijken op het Marantz NL forum. Daar zijn 3 experts die je vast kunnen helpen.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2017, 22:18:22 door Frits »
Oude(re) spullen van Denon, Hepta en Rel.