*

Abupa

• 300
Beyerdynamic T1
« Gepost op: 28 juli 2015, 12:57:34 »
Ik heb een nieuwe tv aangeschaft, en wil nu naar goed geluid zoeken. Ik dacht aan een receiver met twee simpele luidsprekers. Nu denk ik echter aan een hoofdtelefoon. Zo heb ik zeer goed geluid, maar wel minder comfort. Ook kan ik de hoofdtelefoon mijn hele leven lang behouden. Daarom wil ik een zeer goede hoofdtelefoon, zodat ik nooit de neiging ga krijgen om up te graden. Ben ik zeer gevoelig voor..

Ik kijk films en speel videospellen. Als ik een hoofdtelefoon heb, zal ik zo nu en dan muziek luisteren. In het begin veel, maar na een tijdje maar 10% van het gebruik. Ik dacht aan de Beyerdynamic T1. Ik denk dat deze het beste bij mij past. Ik had voorheen de Sennheiser hd700. Ik vond echter de piek in het hoog te scherp: ik wil een neutrale hoofdtelefoon. En zeker het beste geluid!  ;D Comfort is ook belangrijk. Als ik videospellen speel, soms meerdere uren, wil ik geen warme oren krijgen en de hoofdtelefoon echt voelen.
(Ik had de sennheiser verkocht omdat ik hem alleen voor mijn pc gebruikte. Ik luisterde niet zoveel muziek, had niet zulke goede bronnen, en de versterker zorgde ervoor dat er iets meer geluid uit de linkerkant kwam; werd ik gek van. Nu heb ik dus wel een goede bron: ps4.

Mijn grotere vraag is welke versterker ik moeten nemen. Ik heb ten eerste een dac nodig: mijn ps4 heeft een optische uitgang voor het geluid. Verder zit ik zo'n 3 meter van de tv. Ik kan ervoor kiezen om de versterker naast mij te plaatsen, zodat ik het volume kan bedienen. Ik moet dan echter een dikkere kabel over de kale grond laten lopen. Dit vind ik niet mooi en niet praktisch.. Ik neem dan het liefst een langere hoofdtelefoon kabel. Ik moet echter het geluid kunnen aanpassen vanaf mijn zitplaats. Ik heb dus een afstandsbediening nodig. Dit kan neem ik aan via de hoofdtelefoonversterken, of de dac. Ik geloof dat er meer dac's zijn die dit kunnen (arcam irdac bv). Ik zet dan de versterker op 60% volume bv, en gebruik dan de dac om het volume aan te passen. Dit beinvloed het geluid niet nadelig?
Een goede versterker waar ook een dac inzit zou wel handig zijn, maar niet essentieel.

Ik wil ook een usb aansluiting hebben op de dac. Mijn pc staat niet naast mijn tv. Ik koop dan een langere usb kabel om hem zo nu en dan aan te sluiten op mijn pc.

Wat is een goede combo? Ik wil wel iets dat de bas goed weergeeft voor films en spellen. Beyerdynamic T1 + A1 + Arcam irDac? De vraag is, hoeveel geld moet ik aan de vertserker uitgeven als ik vooral films kijk en spellen speel? Iets minder neem ik aan, maar ik wil wel zeker het beste geluid hebben.

Ik wil alles tweedehands kopen! Ik heb tijdelijk nog niet het geld. Ik schat over 2 maanden dat ik het heb. Duurt sowieso nog even tot ik alles op marktplaats vind. Ik kan bv wel alvast de hoofdtelefoon kopen, tot ik later weer geld heb.

Graag jullie advies!

*

TANNOY

• 39604
Re:Beyerdynamic T1
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2015, 13:16:51 »
het beste geluid..
humm dat is zeer persoonlijk..

maar ik vond een buizenversterker het erg prettig doen op een T1

*

Abupa

• 300
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2015, 14:43:48 »
Zo'n versterker zou mij ook heel goed lijken. Maar merk je dat ook enig zins met films? : de stemmen worden ook mooier weergeven? En als ik een buizenversterker zou nemen, is dat niet veel onderhoud? : bias afstellen elk jaar? Minder lange levensduur van de buizen? Duurder? Tweedehands kopen groter risico: of iig nog een keer afstellen?

Ik kreeg als advies de Marantz HD-DAC1. Deze heeft een remote, dac, Ún is een hoofdtelefoonvertserker. Een alles in een, en nog eens mooi ook.. Kan hem alleen waarschijnlijk nog niet 2e hands kopen.
Ik kan de MARANTZ NA8005 tweedehands halen voor hetzelfde bedrag, waarschijnlijk goedkoper. Is deze niet beter?
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2015, 00:21:38 door Abupa »

« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2015, 17:19:14 »
Combinatie tussen hoofdtelefoons en DAC/versterker is altijd een gok, dus, als dat kan,  ga eerst testen / beluisteren, wellicht deze zal werken voor je

http://ifi-audio.com/portfolio-view/micro-idac/

T1 zijn niet de makkelijkste om te sturen

Zelf, gebruik ik NAD Viso HP50, koppel ze aan PS4 draadloos controller en spelen maar, ook prima onderweg voor films en muziek.

« Laatst bewerkt op: 3 september 2015, 17:25:33 door Blackmore »

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2015, 17:38:11 »
Combinatie tussen hoofdtelefoons en DAC/versterker is altijd een gok, dus, als dat kan,  ga eerst testen / beluisteren, wellicht deze zal werken voor je

http://ifi-audio.com/portfolio-view/micro-idac/

T1 zijn niet de makkelijkste om te sturen

Zelf, gebruik ik NAD Viso HP50, koppel ze aan PS4 draadloos controller en spelen maar, ook prima onderweg voor films en muziek.

de Ifi doet het ook niet echt lekker op een T1 vind ik.
de T1 lijkt redelijk makkelijk,maar het is een moeilijke hoofdtelefoon,niet de makkelijkste is best een understatement.
de t1 heeft nogal een grillig verloop.

een t1 wil echt een zware ,sterke hoofdtelefoonversterker zien.
zonder komt ie gewoon niet lekker uit de verf

Re: Beyerdynamic T1
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2016, 11:26:08 »
Abupa, en uiteindelijk gekozen voor de T1 en zo ja, tevreden?

Wij willen deze graag als studio headphone aanschaffen (overigens niet voor muziek maar spraak), maar nog een beetje in dubio gezien de prijs.
En is de T1 echt vele malen beter dan de 'low cost' DT modellen van rond de 200 euro?

Mochten er trouwens nog voice-overs meelezen, wij zoekt er nog enkele, zie http://voicecowboys.nl/stemacteur-gezocht :)

Groet! Anne