*

D3ltA

• 424
  • don't just rip Audio CDs, AccurateRip them
Re:Exact Audio Copy (EAC) CD naar FLAC?
« Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2015, 20:55:34 »
Volgens mij zijn Copy controlled cd's niet secure te rippen. Geen idee of dit is te omzeilen maar ik heb er ook een paar gehad die heb ik maar overgeslagen.
Je kan altijd nog proberen in burst mode (niet exact)

De non-compliant cue sheets van EAC zijn inderdaad om te branden en niet compatibel met foobar om af te spelen.

Roksan Caspian integrated amp, cd, tuner, reference phono SE - Sansui SR-929 - Denon Dl-304 - Squeezebox touch - B&W DM4

*

Fab

• 168
« Reactie #16 Gepost op: 3 augustus 2015, 21:14:11 »
Idg zal ik de cd's die moeilijk doen opzij leggen en later proberen te downloaden in FLAC, alhoewel....

En anders is het gewoon jammer hahaha. Spotify neemt het vandaar dan over.  :laugh:

Edit:

De FLAC bestanden worden overigens afgespeeld op de reeds aangeschafte Cambridge 851N
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2015, 21:49:10 door Fab »
Cambridge Audio Azur 851N    Rotel RA-1070    Rotel RB-1072    B&W 683     Interlink M850i

*

D3ltA

• 424
« Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2015, 22:55:19 »
De FLAC bestanden worden overigens afgespeeld op de reeds aangeschafte Cambridge 851N
Mooi! dat ziet er uit als een geweldige speler. Word tijd om mijn squeezebox te upgraden naar zo iets.

Roksan Caspian integrated amp, cd, tuner, reference phono SE - Sansui SR-929 - Denon Dl-304 - Squeezebox touch - B&W DM4

*

Opa Spylac

• 5925
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2015, 22:57:03 »
Volgens mij zijn Copy controlled cd's niet secure te rippen. Geen idee of dit is te omzeilen maar ik heb er ook een paar gehad die heb ik maar overgeslagen.
Je kan altijd nog proberen in burst mode (niet exact)

De non-compliant cue sheets van EAC zijn inderdaad om te branden en niet compatibel met foobar om af te spelen.

Ah, ok, dan snap ik 't. Dan ga ik nog wat experimenteren en als 't niet lukt maak ik de cue sheets met "Easy cue".

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

mumsoft

• 2791
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #19 Gepost op: 3 augustus 2015, 23:14:11 »
Ben na zo'n drieduizend cd's nog geen copy protected geval tegengekomen. Zal wel aan mijn smaak liggen. En lui als ik ben gebruik ik gewoon de ripsoftware in mijn streamer. Is niks aan in te stellen. Heeft moeite gehad met hooguit 10 cd's van die berg.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Geef om/aan muziek van nu!
Lekker hangen op de ...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #20 Gepost op: 3 augustus 2015, 23:16:55 »
Is niks aan in te stellen. Heeft moeite gehad met hooguit 10 K3 cd's van die berg.

ja logisch!

*

Fab

• 168
« Reactie #21 Gepost op: 4 augustus 2015, 00:03:22 »
Mooi! dat ziet er uit als een geweldige speler. Word tijd om mijn squeezebox te upgraden naar zo iets.
Ik zou hem zeker eens gaan luisteren. Ik word er elke dag meer blij mee.  ;D

Ben na zo'n drieduizend cd's nog geen copy protected geval tegengekomen. Zal wel aan mijn smaak liggen. En lui als ik ben gebruik ik gewoon de ripsoftware in mijn streamer. Is niks aan in te stellen. Heeft moeite gehad met hooguit 10 cd's van die berg.

Norah Jones - Feels Like Home (deluxe edition)

Weet niet of dat je smaak is ?  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2015, 00:08:07 door Fab »
Cambridge Audio Azur 851N    Rotel RA-1070    Rotel RB-1072    B&W 683     Interlink M850i

*

mumsoft

• 2791
« Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2015, 11:13:29 »
Norah Jones, rings a vague bell in me. Zal eens googelen. Ik heb hier 90% klassiek met nadruk op hedendaags, 9% jazz en wereld. Ook wel pop, dat is oude liefde.
Norah Jones zal ik er wel niet bij hebben. Wel Francien van Tuinen, van een bezoeker.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

mumsoft

• 2791
« Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2015, 11:18:31 »
Verhip, die Jones is een dochter van Ravi Shankar. Daar heb ik weer zat muziek van.
Wat betreft die copy controlled issue, daar zal mijn Olive vast ook over struikelen. Maar ja, om daarvoor die cd's te kopen...  :-\
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

mumsoft

• 2791
« Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2015, 12:46:28 »
Nog maar een verhipje. Blijk ik zomaar toch een cd van haar te hebben, in de Blue Note verzameling. Come away with me.
Sorry voor het stelen van je topic, mijn punt is gewoon dat EAC overkill is, daar begon het mee.
Rippen duurt hier hooguit een minuut of 10 en levert vrijwel altijd uitstekende resultaten.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

D3ltA

• 424
« Reactie #25 Gepost op: 4 augustus 2015, 17:48:53 »
Sorry voor het stelen van je topic, mijn punt is gewoon dat EAC overkill is, daar begon het mee.
Rippen duurt hier hooguit een minuut of 10 en levert vrijwel altijd uitstekende resultaten.

Daar heb je ook wel gedeeltelijk gelijk in en ik betwijfel of iemand het verschil hoort tussen een exacte rip en een burst mode rip met mogelijk een aantal kleine foutjes.
Maar het is ook weer logisch om wel exact te rippen omdat het kan en omdat het niets meer kost dan wat tijd.
Zeker als je een mooie nieuwe streamer hebt dan kan ik me voorstellen dat je alles goed wil hebben.
Je weet dat er een verschil is tussen uitstekend en perfect. En perfect is gewoon haalbaar.
Het is niet fijn als je later gaat twijfelen bij het beluisteren van een opname van is er iets met de de apparatuur of is die rip niet goed?
Eenmaal goed gedaan hoef je het ook nooit meer over te doen.

*

Fab

• 168
« Reactie #26 Gepost op: 4 augustus 2015, 18:26:14 »
Gewoon lekker je mening delen en vragen stellen is toch prima!
Er zijn vele wegen die leiden naar Rome, dus een sorry is zeker niet nodig. ;)

Om mee te beginnen, heb ik de ballen verstand van dat rippen. Ik doe het, met de top-adviezen van Delta waar ik heel blij mee ben.
Zelf ben ik een pietje precies en ik heb het idee dat Delta dit ook is, dus dat is lekker in mijn straatje.

Mijn collectie wil ik eigenlijk 1x heel goed rippen om daarna de cd-collectie in een doos op zolder te bewaren.

Uiteraard is het een tijdrovende klus, maar liever 1x goed dan dat ik dadelijk tegen beperkingen aanloop.
Mochten er sowieso geen beperkingen zijn/komen, dan ben ik lekker lang met mijn hobby bezig geweest.
Wat vandaag niet klaar komt, doe ik morgen of de dag daarna....met andere woorden...er zit totaal geen druk achter.

Ik bewerk ook elke cd-cover zelf. Elk plaatje gaat "naar mijn standaard" in het juiste mapje. Vele zullen me voor gek verklaren, maar voor mij is het dan helemaal af. Je ziet het toch op je IPad/telefoon en op het scherm van de netwerkspeler.  ;D

Ook ben ik het met Delta eens, dat een mooie nieuwe netwerkspeler de aandacht en tijdsinvestering (eigenlijk) wel verdiend.

:D

*

mumsoft

• 2791
« Reactie #27 Gepost op: 4 augustus 2015, 22:38:20 »
Je zou voor de grap eens wat rips (in WAV) van EAC en een vlottere huis-tuin-en-keuken ripper moeten vergelijken. Lijkt me sterk dat je verschillen vind.

Juist als je op het punt staat er flink wat tijd tegenaan te gooien loont dat.
Ik zou dan iets kiezen wat het beste met de metadata omspringt.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

Fab

• 168
« Reactie #28 Gepost op: 5 augustus 2015, 00:35:48 »
Je zou voor de grap eens wat rips (in WAV) van EAC en een vlottere huis-tuin-en-keuken ripper moeten vergelijken. Lijkt me sterk dat je verschillen vind.

Juist als je op het punt staat er flink wat tijd tegenaan te gooien loont dat.
Ik zou dan iets kiezen wat het beste met de metadata omspringt.

Ik waardeer je goede bedoelingen, maar van alle keuzes die je in de wereld van audio-grabben kan maken, heb ik deze gemaakt.
Zoals je zelf al aangeeft met...
Lijkt me sterk dat je verschillen vind.
...lijkt er in die zin geen spraken te zijn van "goed" of "slecht".
Feitelijk is het een enorm grijs bos waar je tot in de eeuwigheid kan blijven dwalen.

Mijn keuze voor EAC is geen toeval. Dit programma is me door meerdere mensen uit de audio-branche geadviseerd en berichten op het internet zijn veelal positief.
Dit icm het goede advies van Delta, die 100% gezorgd heeft dat ik hier nu kan grabben met een goed gevoel, maken dat ik ver uit dat grijze bos blijf.

Tenzij je kunt onderbouwen, dat ik nu echt fout bezig ben, dan hoor ik dat graag. Maar dat lijkt mij nou weer sterk.  ;D

*

mumsoft

• 2791
« Reactie #29 Gepost op: 5 augustus 2015, 01:22:07 »
Nee, je bent zeker niet fout bezig. Maar wellicht overbezorgd dat je een bitje mist. De kans daarop is zeer gering. Ik vind andere parafernalia véél belangrijker dan het mogelijk, eventueel, soms missen van een bitje.
En als tijd geen rol speelt, niet verder zoeken. Maar ik heb ook wat met EAC gespeeld en ben verder gegaan met wat mijn Olive biedt aan ripsoftware. Daar ben ik nu 7 jaar mee bezig, zei de gek. De Azure zal ook wel kunnen rippen schat ik zo, en als je standaard bij je muziek op dat apparaat kunt komen, is er denk ik geen enkel bezwaar om het daarmee te doen. Staat het meteen waar het hoort.
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...