*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
Plaatsen van een foto
« Gepost op: 22 augustus 2015, 10:15:42 »
Ondertussen staat de technische vooruitgang ook niet stil en omdat ik moe werd van het omslachtige plaatsen van foto's op 't web en vandaar hier op 't forum heb ik gezocht naar een wat handiger oplossing, en gevonden.

Benodigd;

Als je een account hebt aangemaakt op Imgur (andere provider kan eventueel ook, maar deze heb ik gedaan), dan open je ShareX, ga je in het keuzemenu naar "Bestemmingen" en dan naar "Bestemmingsinstellingen..." en dan krijg je dit plaatje te zien;

Klik hier op "Stap 1: Open de toestemmingspagina..." en log in op je Imgur account.
Je krijgt dan een  'verification code" die je vervolgens weer intikt of copy/pastet in het ShareX vakje onder "Verificatiecode (Te vinden op de toestemmingspagina) en vervolgens klik je op "Stap 2: Vervolledig toestemming".

Als je dat gedaan hebt is ShareX verbonden met je Imgur account en kan je eenvoudig afbeeldingen uploaden.

Er zijn twee manieren om dat te doen;

1) Je klikt op het bestand wat je wil downloaden en sleept het met je muis naar ShareX;

Het bestand wordt dan automatisch geupload en als dat gedaan is verschijnt er een thumbnail op je scherm waar je op kan klikken en dan opent je browser en kan je de url kopiŽren en in het forum plakken.

2) Je kunt ook vanuit het contextmenu bestanden direct uploaden, alleen moet je daar even een instelling voor aanpassen in ShareX.
Klik vanuit het hoofdmenu naar "Instellingen programma..." en zet een vinkje bij de optie "Toon een "Upload met ShareX" knop in het context menu.

Als je nu met je muis op een bestand gaat staan en de rechter muisknop indrukt krijg je de mogelijkheid om het bestand direct te uploaden.

Kortom, geweldig programmaatje.

Heb ik 't niet goed uitgelegd? Sorry, maar dat heeft dan te maken met jouw of met mijn intelligentie, welke van de twee weet ik nu nog niet.

Maar anders gewoon even proberen. En oh ja, 't heeft nog veeeeeeeeeeeeeeel meer mogelijkheden, zoals een instant print screen PLUS upload (cool!!!), een beeldbewerkingsprogrammaatje en vast nog een hele hoop andere dingen.

Veel plezier er mee!

With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

minplus

• 6629
  • relax, don't do it
Re:Plaatsen van een foto
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2015, 17:34:56 »
Tjeezus, wat ingewikkeld! ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

groovy.

• 11065
  • Looking for fun and feeling groovy.
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2015, 17:46:45 »
 ;D ;D
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 sme 3009    Luxman l507s. Elipson 1401. Elipson 1704. Rodec sm200.
Elementen.At12s-Goldring Eroica-At-f5occ.
Satin 117g. Tapedeck Akai 201d.

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:08:29 »
Bedankt minplus, voor je opbouwende kritiek!

I know, rijst is in bergvorm niet lekker, maar daar achter liggen de negentig maagden, dat weet zelfs een kind waarvan de testosteron en/of de oestrogeen nog niet eens in bloei staat!

>(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

chansig

• 10297
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:09:14 »
En hoeveel handelingen scheelt het nu met bv een Tinypics: Website openen, bestand zoeken, uploaden en link kopiŽren.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:10:04 »
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:11:27 »
En hoeveel handelingen scheelt het nu met bv een Tinypics: Website openen, bestand zoeken, uploaden en link kopiŽren.

Gr Hans

Ik zou zeggen, probeert 't!  ;D
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:14:26 »
Bedankt Theo; 1 minuut 27, Hans  ;D

Zo'n filmpje kan je er trouwens ook mee maken.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

chansig

• 10297
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:17:11 »

Gr Hans

Ik zou zeggen, probeert 't!  ;D

Dat is inderdaad de beste mogelijkheid om erachter te komen.

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

minplus

• 6629
  • relax, don't do it
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2015, 19:30:33 »
Bedankt minplus, voor je opbouwende kritiek!

I know, rijst is in bergvorm niet lekker, maar daar achter liggen de negentig maagden, dat weet zelfs een kind waarvan de testosteron en/of de oestrogeen nog niet eens in bloei staat!

Geen dank, Opie en ik zal de grijns van m'n gezicht proberen te vegen.  :angel:
En dank voor het herinneren aan de rijst want plusmin had het er vanmiddag over dat er nog een rijst-toetje voor me was en dat was ik vergeten en dan was ik zomaar 90 maagden misgelopen. :-*

Hoe pas je in dit systeem het formaat aan?

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2015, 19:46:49 »
Waarom zou je het formaat willen aanpassen? Kan misschien hoor, maar er zijn meerdere wegen naar Rome.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2015, 19:52:06 »
Waarom zou je het formaat willen aanpassen? Kan misschien hoor, maar er zijn meerdere wegen naar Rome.
omdat sommige fotos formaat poster hebben  ;D ;D

*

minplus

• 6629
  • relax, don't do it
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2015, 20:09:47 »
Ik zie idd. af en toe dat een foto pas na een halve minuut compleet is en zou het uiterst storend vinden als ik die geplaatst had. Heb ook wel eens een foto naderhand extra verkleind omdat ik hem te groot op het forum vond komen.

*

Opa Spylac

• 5861
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2015, 20:50:33 »
Het forum (dit forum kan ik beter zeggen) is ingeŽnt tegen grote foto's. Daarom maak ik m'n foto's de laatste tijd "clickable", dan krijg je het (grotere en detailrijkere) origineel te zien als je er op klikt.

Misschien dat ShareX het ook kan, maar dat heb ik nog niet uitgezocht. Er is wel een heel handige windows tool voor en die vind je hier; https://imageresizer.codeplex.com/.
Met dit programma kan je een paar vaste (kleinere) maten instellen of eventueel custom. Het voordeel is dat het van je originele foto een kopie maakt, die kan je dan gebruiken om te uploaden terwijl het origineel onaangetast blijft.

In het forum zelf kan je ook de maat aanpassen. Als je een post maakt en je genereert er een voorbeeld van, dan zal je zien dat er tussen de IMG tags door het forum zelf een width= en height= ingevoegd is, met als cijfers de maten van de foto. Die cijfers kan je zelf aanpassen. Bij het geven van een reply is het irritant (behalve bij Roger Waters, daar was 't grappig :)) als je constant de foto's meerepliet. Je kunt ze eenvoudig tien keer kleiner maken door bijvoorbeeld de image maten van width=200 en height=150 aan te passen naar width=20 en height=15.

Voorbeelden? De onderstaande foto is oorspronkelijk 4272x2848. Het forum lust dat niet en heeft 'm automatisch aangepast naar 800x533. Als je er nu op klikt krijg je in een apart browservenster het origineel te zien.

De volgende foto is met image resizer verkleind naar 1366x768, maar door het forum weer nog verder verkleind naar opnieuw 800x533. Als je echter op deze foto klikt zal je zien dat 't origineel een stuk kleiner is dan de eerste.

Als je nu repliet op mijn post MET de foto's er in, dan kan je de maten van de foto's in je reply zelf nog aanpassen door ze op ťťn tiende van het (forum-)origineel te zetten, zoals hier;

Nog meer wensen?  ;D

>(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2015, 20:54:58 »
veels te vermoeiend allemaal!

;D ;D