Re:2e hands bose 321/acoustimass of iets anders?
« Reactie #30 Gepost op: 4 september 2015, 20:12:58 »
Nee hoor we hebben nog geen speakers.  Gezien we beide naar muziek luisteren. Al is mijn smaak iets anders.  Vrouw is van Anouk en ik kan wel genieten van Celtics of een lekker portie synthesizer.  Voor ons beiden moet het dus wel klinken. De vrouw wil het liefst geen speakers zien. Dus die is echt voor de Böse.   Echter weten we niet hoe het klinkt.  Wat we gaan doen op korte termijn een audio zaak opzoeken rondom den Bosch.  En kijken of we daar naar een Böse set kunnen luisteren die we 2e hands zouden willen kopen. En een set zoals Wim heeft samen gesteld.   We hebben besloten dat beter klinken boven het uiterlijk gaat mits het niet te groot word. Dus max boekenplank speakers. Dat is echt de max.   Dus we zijn er nog niet.   Hebben geen haast, willen het goed doen voor ons.

*

Be tweeter

• 9396
  • Nog meer niet snappen is maar een kleine stap.
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #31 Gepost op: 4 september 2015, 20:57:13 »
Ik heb onlangs een set samengesteld uit twee Canton satellietjes bij Conrad en een op maat gemaakte sub voor in een kast. Geen vergelijk met zo'n Bose set.
We do not embrace reason at the expense of emotion. We embrace it at the expense of self-deception. (Herbert Muschamp)

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #32 Gepost op: 4 september 2015, 20:58:26 »
luister eens naar de cambridge MINX ,dat klinkt echt prima!

*

Wim72

• 1284
« Reactie #33 Gepost op: 4 september 2015, 22:19:32 »
Wharfedale maakt ook een kleinere satellietachtige speaker maar die is nog vrij fors en je bent nog steeds een sub nodig ze gaan tot 70 hz maar zijn maar iets kleiner dan een boekenplankspeaker.

http://hificorner.nl/speakers/home-cinema-speakers/satelliet/wharfedale-diamond-10-sr

Boston maakt ook leuke boekenplankspeakers de A serie warvan de A23 ook vrij klein is en aardig klinkt die gaan tot 80 hz in het laag en zijn vrij klein maar iets breder en dieper dan Bose melkpakken en hebben een volwaardige tweeter en kleine woofer en wel een volwaardig geluid met een subje erbij.
Helaas zijn ze haast niet meer verkrijgbaar in Nederland , ze waren ongeveer 79 Euro per stuk.
Nu bij andere buitenlandse leveranciers te duur...

http://www.crutchfield.com/S-7S4xjhELcYx/p_065A23B/Boston-Acoustics-A-23.html

Een hele goede boekenplankspeaker waarbij je geen sub nodig bent zou ook een oplossing kunnen zijn maar daar hangt een heel ander prijskaartje aan.

Bijna onzichtbare satellietspeakers met sub met een zelfde goede geluidskwalitiet van goede vloerstaanders of een heel goede boekenplankspeaker is echt onmogelijk mischien dat heel goede systemen in de buurt komen maar ook niet meer dan dat.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #34 Gepost op: 4 september 2015, 22:26:28 »
Citaat
Bijna onzichtbare satellietspeakers met sub met een zelfde goede geluidskwalitiet van goede vloerstaanders of een heel goede boekenplankspeaker is echt onmogelijk mischien dat heel goede systemen in de buurt komen maar ook niet meer dan dat.

nog niet de cambridge minx luidsprekers gehoord schijnbaar
dat klinkt gewoon goed,net zo goed als sommige vloerstaanders.
ook daar heb je kwaliteitsverschil in,du een vloerstaander hoeft niet perse goed te klinken.

en dit is echt ruimschoots goed voor een NIET audiofiel,en voldoet aan de eisen van klein en goed.

btw is dat Boston hier in Nederland gewoon naar de kl*ten geholpen,qua prijzen.
vandaar hier niet meer leverbaar,en in Buitenland voor de normale prijzen

« Laatst bewerkt op: 4 september 2015, 22:28:17 door TANNOY »

*

Wim72

• 1284
« Reactie #35 Gepost op: 4 september 2015, 22:31:54 »
Citaat

ook daar heb je kwaliteitsverschil in,du een vloerstaander hoeft niet perse goed te klinken.

en dit is echt ruimschoots goed voor een NIET audiofiel,en voldoet aan de eisen van klein en goed.

Een Cambridge systeem is altijd 10x beter dan Bose en zal zeker goed klinken in vergelijking met Bose maar meer merken hebben vergelijkbare systemen...
Ik denk dat meneer en mevrouw gewoon moeten luisteren in div zaken en zich niks op de mouw moeten laten spelden door gladde Bose verkopers !

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #36 Gepost op: 4 september 2015, 22:34:10 »
Citaat

Een Cambridge systeem is altijd 10x beter dan Bose en zal zeker goed klinken in vergelijking met Bose maar meer merken hebben vergelijkbare systemen...
Ik denk dat meneer en mevrouw gewoon moeten luisteren in div zaken en zich niks op de mouw moeten laten spelden door gladde Bose verkopers !
uhh niet helemaal,veel van die kleine speakertjes hebben gewone drivertjes.
het mooie bij de cambridge zit hem in de speciale gebruikte units..en dat scheelt een jas!

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #38 Gepost op: 4 september 2015, 22:43:36 »
 :o
juist! ;D

*

Wim72

• 1284
« Reactie #39 Gepost op: 4 september 2015, 22:49:09 »
Alleen kosten de satellieten van Cambridge 150 Euri per stuk en dat is volgens mij zonder sub.
Gebruikt bijna niet aan te komen ik denk dat het systeem nieuw met sub buiten hun budget valt ...

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #40 Gepost op: 4 september 2015, 23:07:56 »
Alleen kosten de satellieten van Cambridge 150 Euri per stuk en dat is volgens mij zonder sub.
Gebruikt bijna niet aan te komen ik denk dat het systeem nieuw met sub buiten hun budget valt ...
sub kan je ook van een ander merk kopen
of je neemt de kleinere minx..
die zijn goedkoper,klinken wel wat minder dan zijn grotere broer.

btw weet ik wel een gebruikte set te vinden hoor.
maar die is wel met de originele sub als set.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #41 Gepost op: 4 september 2015, 23:12:43 »

Citaat
400-500 euro

dat is toch het budget?

blijft er nog geld over voor een mooie sub.

*

Wim72

• 1284
« Reactie #42 Gepost op: 4 september 2015, 23:21:51 »

Het oogt mooi met die kleine sub..
Die sub heeft veel van mijn onlangs aangeschafte sub van Heco.

Ik denk dat dit een heel mooie kwalitatief wel goede vervanger/alternatief  is voor een Bose prullen.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2015, 23:27:34 door Wim72 »

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #43 Gepost op: 4 september 2015, 23:23:25 »
er komt behoorlijk wat laag uit!
er zitten 3 luidsprekerunits in!

*

Wim72

• 1284
« Reactie #44 Gepost op: 4 september 2015, 23:34:18 »

Ik heb onlangs deze Heco binnengehengelt uit Duitsland , hetzelfde concept met een 325 watt klasse D versterker dat ding heeft mijn Mivoc 15 inch vervangen en klinkt echt mooi strak laag:)

Jamo maakt ongeveer een gelijkend model maar gaat niet zo laag maar heeft meer vermogen...