Sony minidisc ja20es laadje niet open
« Gepost op: 7 september 2015, 11:18:01 »
Beste leden,

Na een tijdje niet meer te zijn gebruikt gaat het laadje van de speler niet meer open.

Er zit nog een disc in en spelen gaat zonder problemen!

Iemand enig idee om het laadje open te krijgen?

Dank en groet

Fasteddie

*

T82

• 1767
Re:Sony minidisc ja20es laadje niet open
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2015, 12:14:22 »
Hallo,

Dit heb je neem ik aan zowel bij de eject-knop op de speler als via de afstandsbediening?

Ik weet niet of het bij deze speler mogelijk is maar sommige Sony apparaten kan je als volgt resetten.
De powerknop minimaal 5 seconden (of langer) ingedrukt houden, er verschijnt in ieder geval bij één van mijn Sony's "Factory reset" in beeld.
Dit vervolgens bevestigen met "enter" op de AB.

Edit:
Bij de onderstaande links kan je de service manual downloaden.
http://minidisc.org/manuals/sony/service/sony_MDS-JA20ES_service_manual.pdf
http://minidisc.org/manuals/sony/service/sony_mdsja20es_service.pdf

Hierin staat hoe je een zelfdiagnose kan uitvoeren, dit kan je ook eens proberen.
« Laatst bewerkt op: 7 september 2015, 12:20:36 door T82 »
Pioneer A-70 | Sony CDP-XB930 | Sony MDS-JB940 | Sony DVP-NS900V | Pioneer VSX-924 | Pioneer PLX-1000 | AT440Mla - Ortofon 2M Blue - Grado Prestige Gold | Cambridge 651P | Cambridge Dac Magic PLus

« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2015, 18:07:27 »
Ok dank je, geprobeerd, helaas geen factoren reset....denk toch dat ie naar de reparateur moet gaan...

*

T82

• 1767
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2015, 18:10:39 »
Wacht zeker ook nog even af op andere reacties, wellicht heeft iemand de gouden tip die je verder kan helpen...  ;)
Pioneer A-70 | Sony CDP-XB930 | Sony MDS-JB940 | Sony DVP-NS900V | Pioneer VSX-924 | Pioneer PLX-1000 | AT440Mla - Ortofon 2M Blue - Grado Prestige Gold | Cambridge 651P | Cambridge Dac Magic PLus

« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2015, 19:24:18 »
Typ in het zoekvak: Sony ja20es. Ik had die vraag ook gesteld hier op het forum, en met de juiste reacties  kon ik het gemakkelijk zelf oplossen!

Het snaartje moet dan vervangen worden. Door de onderplaat te verwijderen, is het snaartje heel gemakkelijk te vinden. ;)
« Laatst bewerkt op: 7 september 2015, 19:28:00 door buiske2007 »

« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2015, 20:45:41 »
Perfect dank voor de reactie!

« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2015, 21:09:20 »

Graag gedaan, is zomaar gefixt als je het juiste snaartje koopt. Ik heb via jou e-mail de link gestuurd van de Ebay verkoper: oh5oh waar ik het juiste snaartje heb gekocht voor slechts € 6,00 inclusief versturen. Deze snaar past perfect! ;)

« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2015, 14:20:01 »

Graag gedaan, is zomaar gefixt als je het juiste snaartje koopt. Ik heb via jou e-mail de link gestuurd van de Ebay verkoper: oh5oh waar ik het juiste snaartje heb gekocht voor slechts € 6,00 inclusief versturen. Deze snaar past perfect! ;)

Mijn berichten via jou PM krijg ik terug van Posmaster. Daarom hier nog eens de link van de Ebay verkoper:

http://www.ebay.ie/itm/400255108115?redirect=mobile 

« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2015, 19:58:46 »
Dank je, kon je bericht al niet vinden...begon aan me zelf te twijfelen!

« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2015, 20:30:14 »
Dank je, kon je bericht al niet vinden...begon aan me zelf te twijfelen!
;D ;D :D :D Succes! ;)

Re: Sony minidisc ja20es laadje niet open
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2015, 12:01:15 »
Ik heb twee van deze apparaten, Sony minidisc JA20ES.  Waarvan de ene dezelfde klacht had. Toen ik gisteren de tweede probeerde, na enige tijd niet gebruikt te zijn, dezelfde klacht. En dat is teleurstellend, voor zulke goede degelijke apparatuur. Eerst een apparaat aan de bovenzijde geopend, alles ziet er als nieuw uit, maar niets te zien. Daarna deze site geraadpleegd en dus vervolgens de bodem plaat verwijderd. Daar kwam de oorzaak in beeld, het snaartje, helemaal uitgerekt. Twee nieuwe besteld via ebay op de site die ook hier werd aangegeven. Worden nog deze week ontvangen.
Bedankt voor de informatie, die ik hier heb aangetroffen.  :D :D :D :D - Ik kan weer lachen!

« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2015, 12:59:12 »
Ik heb twee van deze apparaten, Sony minidisc JA20ES.  Waarvan de ene dezelfde klacht had. Toen ik gisteren de tweede probeerde, na enige tijd niet gebruikt te zijn, dezelfde klacht. En dat is teleurstellend, voor zulke goede degelijke apparatuur. Eerst een apparaat aan de bovenzijde geopend, alles ziet er als nieuw uit, maar niets te zien. Daarna deze site geraadpleegd en dus vervolgens de bodem plaat verwijderd. Daar kwam de oorzaak in beeld, het snaartje, helemaal uitgerekt. Twee nieuwe besteld via ebay op de site die ook hier werd aangegeven. Worden nog deze week ontvangen.
Bedankt voor de informatie, die ik hier heb aangetroffen.  :D :D :D :D - Ik kan weer lachen!
Mooi dat je weer kan lachen! ik was ook blij dat mijn 20es weer in orde was dankzij de goede tips die ik hier ook kreeg. Een simpel snaartje vervangen, en je apparaten werken weer prima ;)

« Reactie #12 Gepost op: 9 november 2017, 01:08:28 »
De lade van mijn ja20es gaat ook niet meer open. Snaartje is op. Maar er zit nog een md in en afspelen gaat prima.
Nu hoorde ik vandaag dat je niet zomaar het snaartje kunt vervangen en dan eject indrukken. Het kan zijn dat de stand vh tandwiel dat de lade opent niet meer correct staat en dat je daarom met het openen het binnenwerk kapot kan draaien bij het openen.

Herkent iemand dit?

« Reactie #13 Gepost op: 10 november 2017, 00:49:49 »
Ik heb het snaartje een paar jaar terug gewoon vervangen, en alles werkt weer perfect. 😉
De lade van mijn ja20es gaat ook niet meer open. Snaartje is op. Maar er zit nog een md in en afspelen gaat prima.
Nu hoorde ik vandaag dat je niet zomaar het snaartje kunt vervangen en dan eject indrukken. Het kan zijn dat de stand vh tandwiel dat de lade opent niet meer correct staat en dat je daarom met het openen het binnenwerk kapot kan draaien bij het openen.

Herkent iemand dit?