*

horn

• 2096
  • hoorns en buizen
Re: Horen bij Horn
« Reactie #615 Gepost op: 23 juni 2019, 15:02:45 »
ik zou wel eens willen weten wat dat brengen gekost heeft ;D
https://www.youtube.com/watch?v=AANRU9OqaT8

*

mumsoft

• 2877
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #616 Gepost op: 23 juni 2019, 15:41:41 »
Bloed, zweet en tranen   ;D
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

« Reactie #617 Gepost op: 26 juni 2019, 17:20:02 »
Minder dan dat de kasten jezelf uit de handen waren gevallen.

« Reactie #618 Gepost op: 13 juli 2019, 01:15:54 »
Het is en blijft een basshorn, bovendien is het nog de vraag of de woofers reconed zijn? Dit ivm. slijtage rand/spider.
Met vintage JBL gaf buizen hoog / transistor laag beste resultaten hier.

Overigens staat op Audio-markt.de een setje Everest DD66000 voor ~16.5k. Een spotkoopje als je het mij vraagt, zal wel stukprijs zijn?

*

mumsoft

• 2877
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #619 Gepost op: 13 juli 2019, 10:17:19 »
't Is niet niks. 8)
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

jpio

• 4650
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #620 Gepost op: 13 juli 2019, 11:49:01 »
Maar hoe klinkt het nou..??
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

minplus

• 8786
  • relax, don't do it
« Reactie #621 Gepost op: 13 juli 2019, 16:16:11 »
Vooral met de Mac 275, want die zou je eind juni een tijdje kunnen lenen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Roots

• 2092
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #622 Gepost op: 13 juli 2019, 18:08:50 »
Het is en blijft een basshorn, bovendien is het nog de vraag of de woofers reconed zijn? Dit ivm. slijtage rand/spider.
Met vintage JBL gaf buizen hoog / transistor laag beste resultaten hier.

Overigens staat op Audio-markt.de een setje Everest DD66000 voor ~16.5k. Een spotkoopje als je het mij vraagt, zal wel stukprijs zijn?

En eigenlijk ook de voorloper van Bose Direct reflecting system....De hoorns reflecteren hun geluid via de parabool de ruimte in.
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX

« Reactie #623 Gepost op: 15 juli 2019, 00:54:11 »
Daarmee wilde ik Hoorn niet beledigen, vergelijking met Bose  ;D ;D ;D Maar je hebt gelijk, het is een reflecting systeem. Voor de midhoorns geldt eigenlijk hetzelfde.

*

horn

• 2096
  • hoorns en buizen
« Reactie #624 Gepost op: 20 juli 2019, 11:04:45 »

het is allemaal maar een tijdelijke test opstelling zo
de apparatuur gaat weg daar er komt links en rechts niets naast de luidspreker te staan.

De Mcintosh uit 1963 knort lekker op de Paragon muziek is gewoon een live ervaring  niks luidspreker gewoon muziek.
Het kan ook onbegrensd oorverdovend hard zonder ook maar een greintje vervorming of dat je het idee hebt het moet nu zachter omdat er ergens een grens zit je hebt het idee dat het altijd nog makkelijk dubbel zo hard kan.
niet dat dat moet of dat ik zo hard draai maar het geeft een weergave die heel echt klinkt ,schoon heel snel
een diep en goed laag.
De speaker geeft geen extreem stereo beeld dat helpt ook mee aan een weergave die heel natuurlijk klinkt toch de diepte en ruimtelijkheid maar geen kunstmatig links rechts gebeuren.
de macintosh klinkt wat warmer en in het laag wat ronder dan de Aitos die is ook heel mooi
het beide goed maar de mcintosh is meer in stijl met de luidspreker en uit dezelfde periode
kost me wel weer een smak geld de Aitos heb ik gewoon staan

*

i2Paq

• 3208
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reactie #625 Gepost op: 20 juli 2019, 11:13:21 »
Ik kan er gewoon niet over uit hoe prachtig dat kabinet is, laat staan hoe het (misschien) klinkt.

Als de Mcintosh dat kleine beetje meer geeft wat het plaatje compleet maakt en je kunt het je veroorloven dan zou ik geen moment twijfelen.
Hoe afgezaagd dit ook mag klinken; morgen kan zo maar anders zijn en stel dat je niet meer kan genieten van het leven.
Daar moet je toch niet aan denken?

Voor de Aitos vindt je vast een liefhebber, hoe groot is de kans dat je een dergelijke Mcintosh nog eens vindt?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

*

groovy.

• 11914
  • Old school audio.
« Reactie #626 Gepost op: 20 juli 2019, 11:25:09 »
Prachtig meubel,kan ook een plantje op ;D
Ik geloof direct dat het genieten is.
Lenco l78 widebody 12 inch DV.  Lenco 88 Ortofon rmg 212. Lenco b51 Burn & Jones Super. Lenco l70v. Luxman l507s. Luxman t-550v. Yamaha M2. Yamaha c4. Elipson 1404.  Cabasse Prao. Harman Kardon 5650. Composed dv1 dt. Emt 938.

In to each life some rain must fall.

*

horn

• 2096
  • hoorns en buizen
« Reactie #627 Gepost op: 20 juli 2019, 11:33:19 »
Prachtig meubel,kan ook een plantje op ;D
Ik geloof direct dat het genieten is.
ja dat hoort ook zo  :)

*

horn

• 2096
  • hoorns en buizen
« Reactie #628 Gepost op: 20 juli 2019, 11:46:44 »
je kan er vanalles opzetten maar ik vind dat je er geen apparatuur op moet zetten

ook een leuke foto  8)

*

a.b.

• 9706
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #629 Gepost op: 20 juli 2019, 12:36:02 »

En het maakt idd niet uit dat je niet in het midden van je LS gaat zitten.

De speaker geeft geen extreem stereo beeld dat helpt ook mee aan een weergave die heel natuurlijk klinkt toch de diepte en ruimtelijkheid maar geen kunstmatig links rechts gebeuren.

Dat vind ik wel interessant. Ik beschouw weergaven waarin bijv stemmen overdreven groot zijn/breed staan en niet aan te wijzen zijn als kunstmatig. Net als weergaven waarin nauwelijks links en rechts wat gebeurt. 

Verder kan het niet vaak genoeg gezegd worden: wat een gaaf geval!

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin