*

minplus

• 8645
  • relax, don't do it
Re: Horen bij Horn
« Reactie #585 Gepost op: 11 juni 2019, 19:58:17 »
Fraai!
Ik ben razend benieuwd hoe je ze vindt klinken. Ik heb ze zelf nooit gehoord maar heb gelezen dat mensen als Sinatra hem in huis hadden. En dat er diverse varianten van zijn.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

jpio

• 4614
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #586 Gepost op: 12 juni 2019, 09:41:25 »
Heel apart n mooi :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, HK cdspeler, Nakamichi deck, Philips 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

« Reactie #587 Gepost op: 12 juni 2019, 12:59:44 »
Super tof retro stukje techniek en ontwerp.... Kun je hem uit elkaar halen of moest je hem als 1 geheel verplaatsen

Mijn nieuwe speaker de JBL Paragon
2 dagen erover gedaan om hem op te halen en hier op te stellen meer dan 300 kg weegt het ding  ;D
nu ben ik bezig met het afstellen ervan en componenten matchen
http://www.audioheritage.org/html/profiles/jbl/paragon.htm

|Harman Kardon AVR8500|Marantz DV-8300|OPPO UDP-203Modified|Project 1.2+Benz|Rel Q200E|Kef-RMD3/R300/Model 100|DS216play-6TB|van den Hul bekabeling|

*

chansig

• 10957
« Reactie #588 Gepost op: 12 juni 2019, 13:11:07 »
Gaaf ding zeg. Hondje past er helemaal bij. Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

*

Benco

• 5801
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #589 Gepost op: 12 juni 2019, 13:23:40 »
Ziet er zeer mooi uit zo , als het klinkt zoals het oogt .... Super !
Veel luisterplezier !

*

mumsoft

• 2870
  • Breng eens een zonnetje onder de mensen
« Reactie #590 Gepost op: 12 juni 2019, 15:50:59 »
Jee, dacht toch werkelijk even dat Horn de weg kwijt was, geen hoorn meer? Maar nee, zeker niet... https://en.wikipedia.org/wiki/JBL_Paragon
Ik hoop ooit ng eens mijn oorn te luisteren kunnen leggen in het Limburgse, maar ik wed dat er vr die tijd al heel wat recensies  bij zijn gekomen. Het ziet er alvast hĺ gaaf uit. Wel fijn dat je luisterplek op de begane grond is, h. Zo'n Sinatra woonde natuurlijk ook in een kast van een villa en niet ergens driehoog achter.

In n woord: geweldig!
Marc
Do re mi fa so la ti do
Lekker hangen op de ...

*

Jeronimo

• 8069
« Reactie #591 Gepost op: 12 juni 2019, 16:57:46 »
Dit is voor mij onvoorstelbaar om in huis te hebben, wat zeg ik, om te beluisteren. Iest wat in de buurt zou kunnen komen is een stel zelfbouw hoornspeakers die ik een aantal jaren bij een toevallig bezoek (ik verkocht deze persoon een Siltech interconnectkabel en hij liet mij zijn installatie horen) heb gehoord. En die voor mij aanleiding waren om subiet afscheid te nemen van mijn zojuist gemodificeerde B&W 7NT's, waar ik idolaat van was. Gigantische kasten, alleen losstaand niet zoals die van Horn in een cabinet/meubel. Ik vind die van Horn wel erg mooi. Veel mooier. Het valt mij op dat de hoornspeakers hier niet gericht zijn op de luisterplek. Ik meen mij te herinneren dat die zelfbouwer zijn hoornspeakers in de kasten op de luisterplek richtte met behulp van lasers. Nou ja, dit is dan een obseservatie van een niet deskundige.  ;)

« Laatst bewerkt op: 12 juni 2019, 16:59:39 door Jeronimo »
- AVM CD1 Plus Transport+Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Furutech ADL Esprit DAC/ADC, Yamaha CDR-HD1000
- Micro Seiki DD-5E+AT33 PTG/II MC, Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
- Class CP-500 en CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
- Heil AMT Syrinx, Philips Fidelio X2
- Audioquest

*

horn

• 2090
  • hoorns en buizen
« Reactie #592 Gepost op: 13 juni 2019, 21:10:09 »
Bedankt allemaal
Ik ben er ook heel blij mee het klinkt in ieder geval ongelofelijk dynamisch en het kan onbegrensd hard zonder enige krimp te geven het stereo beeld en ruimtelijke afbeelding is niet zo als een standaard  stereo opstelling laat horen maar het klinkt wel heel life en het maakt niets uit waar je staat of zit het "midden" in het stereo beeld blijft op dezelfde plaats.
dat is mooi maar het is ook even wennen er is minder stereo beeld of zeg maar extreem stereo
maar het speelt ook nog niet perfect hoor ik ben nog aan het klooien met het filter versterkers enz.
Ik moet nog kijken wat het best matcht.
Ik merk wel dat de Paragon minder goed overweg kan met kleinere se triode versterkers
dat had ik niet verwacht ze hebben toch ook een redelijk hoog rendement maar misschien zijn het de filters
ik heb nog een hele weg te gaan maar dat is ook leuk en de hobby voor mij

*

a.b.

• 9619
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #593 Gepost op: 14 juni 2019, 07:20:58 »
Bedoel je misschien dat het overal ruimtelijk klinkt, en dat een sterke focus op bijv het in het midden staan van een stem, of twee stemmen afgebakend naast elkaar, er minder is? 
Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

B. Gehakt

• 7354
  • Ik post niet op woensdag.
« Reactie #594 Gepost op: 14 juni 2019, 09:18:04 »
Wat een prachtige en bijzondere aanwinst. Echt supercool, een beter baasje kan hij zich niet wensen.  8)

Deskundige

« Reactie #595 Gepost op: 14 juni 2019, 20:26:05 »
Mooie luidspreker. Heb zelf interesse in de c45 van hun. Deze is minder " prominent" aanwezig. Wat ik me alleen afvraag is waarom je hem op een sokkel geplaatst hebt? Jammer dat je hem niet aan de lange kant van de kamer kan opstellen..

*

horn

• 2090
  • hoorns en buizen
« Reactie #596 Gepost op: 15 juni 2019, 10:23:12 »
het podium zitten 12 wielen onder zo kan ik hem verplaatsen
en bij korte luister afstand tot 5 meter moet hij eigenlijk op een verhoging zegt men
ik heb het zelf niet geprobeerd ik denk zelf dat het geen probleem is maar ik heb het maar gedaan zoals "MEN"  :) doet over het algemeen
er is nog van alles te experimenteren ik heb hem pas een week.
Ik kan hem ook tegen de lange muur rijden maar dat geeft teveel laag.
de c45 Metregon is niet echt een hoorn luidspreker .
daar kan ik niet mee gaan spelen dan klopt mijn nickname niet meer  ;D

*

Niemand

• 21210
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #597 Gepost op: 15 juni 2019, 11:30:56 »
Gaaaaaf!!!
HvdHeide,s structuurinfo-Berret-ThvW.
Audiolamp+variac+gelijkrichter.v.v.Tegels-Berret
Tannoy15dc2838 Hornloaded DF kast-Peter GRF2+Filter Tannoyspecs -Peter GRF2,materiaal volgens ThvW)
Chaos-Bocama224bThvW
CD104-ThvW-Berret
draad-ThvW
At8000-Sander
Onbehandeld:
Div.Draaitafels

« Reactie #598 Gepost op: 15 juni 2019, 15:45:43 »
Mijn nieuwe speaker de JBL Paragon
2 dagen erover gedaan om hem op te halen en hier op te stellen meer dan 300 kg weegt het ding  ;D
nu ben ik bezig met het afstellen ervan en componenten matchen
http://www.audioheritage.org/html/profiles/jbl/paragon.htm

Kolere zeg wat gaaf, een absoluut meesterwerk als het om kastenbouw gaat.
Heb je die van 35k van AudioMarkt gekocht?  :o :o Ooit eens naar gekeken maar vind de prijzen belachelijk, daar koop je een set bijna nieuwe Everests voor :(
nͫٴiͤٴcͫٴeͤ੮Һ૯ ცɿ૭ ૭คעٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴ ٴٴٴ

*

Roots

• 1961
  • I have Reggae Mylitis.
« Reactie #599 Gepost op: 15 juni 2019, 18:54:01 »
Wat mij opvalt is dat ze nog zo gaaf zijn, het lijkt wel nieuw uit de doos...Is dat niet vreemd voor een speaker van dik 60jaar oud?
Thiel 3.6, Krell FPB200C, Krell KRC HR/KPE Ref, Sony SCD-555ES, North Star usb 32, Thorens TD160Smk4/SME3/Goldring Eroica LX