*

richard

• 3580
Re: Het beste geheim van (Noord) Nederland?
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2016, 06:40:22 »
Natuurlijk een goede opname. Maar als een installatie over zijn nek gaat omdat er wat meer energie moet worden weergegeven dan bij doorsnee audiofiel verantwoordt gepingel wordt wat mij betreft net wat te vaak de schuld gegeven aan de kwaliteit van de opname.
Je kan natuurlijk ook de conclusie trekken dat in dat geval het gedemonstreerde niet iets voor jou is (afgezien van de prijs).
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2016, 06:42:59 door richard »
Genoeg is beter.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:53:13 »
Natuurlijk een goede opname. Maar als een installatie over zijn nek gaat omdat er wat meer energie moet worden weergegeven dan bij doorsnee audiofiel verantwoordt gepingel wordt wat mij betreft net wat te vaak de schuld gegeven aan de kwaliteit van de opname.
Je kan natuurlijk ook de conclusie trekken dat in dat geval het gedemonstreerde niet iets voor jou is (afgezien van de prijs).

mbt goede opnames ,bedoel ik een breed scala aan opnames die goed zijn opgenomen,die goed laten horen wat de set kan.
daar hoort dus ook de genoemde energie bij..

het is niet altijd alleen de opname,maar ook de kamer kan roet in het eten gooien.

*

richard

• 3580
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2016, 19:31:10 »

mbt goede opnames ,bedoel ik een breed scala aan opnames die goed zijn opgenomen,die goed laten horen wat de set kan.
daar hoort dus ook de genoemde energie bij..

het is niet altijd alleen de opname,maar ook de kamer kan roet in het eten gooien.
Daar moet je zeker bij shows serieus rekening mee houden. De zaaltjes zijn zelden optimaal, ook is de akoestiek voor de luisteraar vreemd. Daar moet je bij je beoordeling eigenlijk ook rekening mee houden; bij luide muziek zijn ongewenste en ongecontroleerde ruimte-invloeden ook sterker.
Genoeg is beter.