Probleem Tascam 2488 HD recorder/mixer
« Gepost op: 9 oktober 2015, 20:53:46 »
Hallo ik heb een Tascam HD/Mixer recorder nu is het probleem ,dat als ik hem via mijn Inkel mixer instuur ik rare geluiden hoor, bij het opstarten is het net of ik de HD hoor, daarna geeft ie een soort fluittoon, wie kan mij helpen met DE oplossing..
Mvg Ton.

*

Nicolas

• 18345
  • Last night a DC saved my life with a song
Re: Probleem Tascam 2488 HD recorder/mixer
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2015, 21:15:55 »
Omschrijf je probleem eens wat gestructureerder Ton.

Citaat
als ik hem via mijn Inkel mixer instuur ik rare geluiden hoor

Wat is je setup? Waarom stuur je een mixer via een mixer in? Hoe zijn ze op elkaar aangesloten? Werkte deze setup vroeger wel of nooit? Werkt het wel correct als je niet via de Inkel aansluit?

Citaat
bij het opstarten is het net of ik de HD hoor
Er zit een HD in (Seagate meestal bij Tascam) en die maken lawaai, dus dat is toch normaal? Bij mijn (Tascam) Hd recorders hoor je die ook. En dit heeft toch niks meer met de Inkel te maken, want nu is de Tascam nog aan het starten? Komt het geluid uit de behuizing of via de speakers?

Citaat
daarna geeft ie een soort fluittoon
Uit de kast of via de speakers? Fluittoon kan de HD zijn, de koelfan, de voeding, backlight van de display...Of als het via de speakers komt een feedbackloop ofzo.

Kortom: je moet je situatie en probleem met veel meer structuur en detail omschrijven voordat iemand er vanop afstand iets zinnigs over kan zeggen. Belangrijk in fouten opsporen is oorzaken uitsluiten. Begin zo simpel mogelijk: alleen de Tascam en een koptelefoon, en een bron rechtstreeks op de Tascam. Alleen de Inkel. Dan beiden combineren. Dat soort zaken.

Tussen de regels door en veronderstellend dat de geluiden uit de speakers komen, denk ik dat je met een feedbackloop zit. Maar je moet je setup heel goed omschrijven voordat we daar iets over kunnen zeggen en oplossen.
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2015, 21:17:45 door Nicolas »
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

.....

• 2709
Re: Probleem Tascam 2488 HD recorder/mixer
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2015, 19:59:05 »
Ben het met Nicolas eens, omschrijving is te summier om er wat over te schrijven.

Zelf heb ik deze recorder lange tijd gebruikt, ook een pieptoon gehad die op een feedback leek.(op drie kanalen/sporen de rest was stil).

Kort daarop gaf de c.d brander de geest, oorzaak heb ik nooit kunnen vinden na het vervangen van de brander heeft ie altijd probleemloos gewerkt.