*

T82

• 1767
Re: Prog rock
« Reactie #15 Gepost op: 6 november 2015, 12:41:39 »
Eh, oh, je bedoelt audiofreaks!

;D

Nee, de enige plek waar mensen last van me hebben is hier.
Ik denk dat Jeronimo doelt op je profielpagina van Last.FM.

http://www.last.fm/user/jeromach
Pioneer A-70 | Sony CDP-XB930 | Sony MDS-JB940 | Sony DVP-NS900V | Pioneer VSX-924 | Pioneer PLX-1000 | AT440Mla - Ortofon 2M Blue - Grado Prestige Gold | Cambridge 651P | Cambridge Dac Magic PLus

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #16 Gepost op: 6 november 2015, 13:36:35 »
Eh, oh, je bedoelt audiofreaks!
 ;D
Nee, de enige plek waar mensen last van me hebben is hier.
Ik denk dat Jeronimo doelt op je profielpagina van Last.FM.
http://www.last.fm/user/jeromach
Dát ís ém! Dank T82.  :)
AVM CD1 Plus (met Guido Tent Clock), Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

Opa Spylac

• 5677
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #17 Gepost op: 6 november 2015, 18:00:55 »
Ah, oeps, sorry, dat had ik zelf kunnen bedenken. Maar ik was in de war ivm "waarop je gedraaide albums postte", dat doe ik namelijk niet zelf, dat gaat volautomatisch  ;D.
With sufficient thrust, ducks fly just fine.

*

Opa Spylac

• 5677
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #18 Gepost op: 6 november 2015, 18:03:19 »
Last.fm is overigens dramatisch achteruit getuind qua mogelijkheden. In het kader van een vernieuwing om het onze gebruikers nog beter naar de zin te maken is het lelijker en onoverzichtelijker geworden en is er enorm gesneden in functionaliteit. Ik weet dat ik een ouwe zeurkous ben, maar in dit geval zijn er zelfs anderen die 't met me eens zijn. Doodzonde.

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2015, 11:36:16 »
Even n.a.v. een uitwisseling met OpaS op het andere draadje hierin geplaatst. Aanleiding was het album Far Out -idem (LP, 1973/2000 lim ed., Duitsland). Progrock. Japans. Voorloper van Far East Family Band. Van die laatste heb ik eerder het album Nipponjin (1976) gepost.

https://www.youtube.com/watch?v=-i_UaYFY88o Nihonjin (kant B)

Oudere Japanse bands waren indertijd heel keen op het oppakken van de prog rock. Ze pikten het ook al op in de jaren 60 (.o. The Mops). Van wat ik ervan ken (niet veel) was dat heel erg copycatterig. Wat ik mooi vind aan eerdergenoemde bands is dat ze heel intelligent spaarzaam psych-elementen en het daarmee vaak verbonden synthgebruik in hun eigen visie van progrockmuziek verwerkten. Het resultaat vind ik erg afgewogen. Het lijkt wat op de heel vroege Pink Floyd, weliswaar heel wat minder experimenteel, maar je zou ook kunnen zeggen: ietwat wat volwassener. En bijzonder op albums van met name FEFB zijn de special effects. Ook die zijn subtiel en intelligent verwerkt en geven het geheel mede een mysterieus (oosters) tintje. Met OpaS zet ik deze bands niet helemaal bovenaan mijn progrock favorietenlijstje. Bij mij staan ze wel met stip bovenaan in de subtop. ;) Ander goed album van FEFB: Parallel world (76). Japanners maken tegenwoordig overigens ook goede post-rock (o.a. Mono).
« Laatst bewerkt op: 8 november 2015, 11:50:22 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2015, 19:25:04 »
Amon Düül II - Hijack (LP, 1974, Duitsland). Ik meen dat dit album niet erg positief werd ontvangen. Er staan enkele aardige nummers op. In de catalogus van de band staat het m.i. ook niet bovenaan. Maar wel leuk om 'm in de - nog uit te bouwen - Amon Duul verzameling te hebben.

https://www.youtube.com/watch?v=gIUx4AKqyZs Album
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

Opa Spylac

• 5677
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2015, 21:28:34 »
Hijack gaat nog wel, is mijn bescheiden mening, maar als je mijn onbescheiden mening wilt weten, vind ik dit wel de eerste van de niet virtuose albums.

Ik vraag me af wanneer het nummer Düülirium is opgenomen, want dat is goede oude Amon Düül II, maar wel met zangeres Renate Knaup-Krötenschwanz (;D) reeds met haar "oudere" stem, oftewel, ergens in de mindere periode. Had ik trouwens al gezegd dat ik met John Weinzierl gemaild had? En zowaar ook antwoord kreeg! Misschien moet ik 't 'm maar gewoon eens vragen :).

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #22 Gepost op: 11 november 2015, 18:51:43 »
Hijack gaat nog wel, is mijn bescheiden mening, maar als je mijn onbescheiden mening wilt weten, vind ik dit wel de eerste van de niet virtuose albums.

Ik vraag me af wanneer het nummer Düülirium is opgenomen, want dat is goede oude Amon Düül II, maar wel met zangeres Renate Knaup-Krötenschwanz (;D) reeds met haar "oudere" stem, oftewel, ergens in de mindere periode. Had ik trouwens al gezegd dat ik met John Weinzierl gemaild had? En zowaar ook antwoord kreeg! Misschien moet ik 't 'm maar gewoon eens vragen :).
Ik heb ook eens rondgeneusd op het web. Het nummer staat als bonusnummer bij een remaster van Wolf City uit 2007. Het album Düülirium uit 2010 (heel gemixt ontvangen) heeft dit nummer niet, wat in diverse recensies van dit album ook uitdrukkelijk wordt vermeld. Ik denk dus dat Düülirium als nummer speciaal gemaakt is als een bonustrack voor de CD Wolf City van 2007 en later en als werktitel heeft gefungeerd voor het gelijknamige album uit 2010. Ik denk dat het 12pagina tellende booklet bij de remaster van Wolf City meer kan vertellen.

En heb je de tekst van dit nummer al eens gelezen? Wat een mafkikkers zeg.  ;D   "Es menschelt wieder, es menschelt wieder, im Düülirium"
« Laatst bewerkt op: 11 november 2015, 18:59:28 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

Opa Spylac

• 5677
  • O<erveen
    • Second Life Audio
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2015, 20:05:20 »
Tuurlijk heb ik die tekst gelezen, geweldig! En ook al eens integraal gepost trouwens;

Ich sag's doch: Eßt mehr Hund!
 Alles wird gut
 Wolkenkratzer haben auch was
 Baut hoher!

Hoe kom je er op, "wolkenkrabbers hebben ook wat, bouw hoger!", ik vind 'm geweldig.

Ik denk niet dat dit nummer speciaal als bonustrack gemaakt is, alhoewel 't natuurlijk wel zou kunnen, maar als je kijkt wat er op de diverse albums als bonustracks is terechtgekomen, 't is nogal een divers allegaartje. Ik denk eerder dat er gewoon her en der nog wat op de plank lag wat ze aan iedereen die er wat voor over had toegeschoven hebben. Vergeet niet dat dit eigenlijk allemaal hippies in hart en nieren zijn, met in ieder geval een tamelijk rabiaat verleden van het nuttigen van hallucinogene genotsmiddelen. En daarom menschelt es wieder im Düülirium denk ik  ;D.

Maar als je wilt kan ik 't wel even vragen aan mijn vriend John.  ;D

Hoe dan ook, ik blijf ze geniaal vinden en samen met Beefheart en Cardiacs staan ze rotsvast in mijn top drie. Overigens heeft dochterlief een spreekbeurt over ze gehouden, dat viel in goede aarde bij de lerares Duits!

« Reactie #24 Gepost op: 13 november 2015, 07:43:48 »
Amon Duül, ben ik ook nog steeds (en al een tijdje) aan het ontdekken. Wolf City is wat ik tot zover het mooiste vind van hun, die zou ik best op vinyl in mijn kastje bij willen zetten ;D

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #25 Gepost op: 21 november 2015, 09:57:00 »
Dochterlief aan de Amon Düül, bijzonder!

Ik heb net voor de tweede keer deze opgezet. Prog-rock met klassieke elementen. Toch wel een bijzonder verhaal. Mandalaband - The Eye of Wendor: Prophecies (LP, 1978, UK). Bij de prog-rock-oudgedienden onder jullie natuurlijk overbekend, maar voor mij pas recent. Zo ook het verhaal achter deze opname: Uitvoerenden Eric Stewart en Graham Gouldman, Justin Howard, Noel Redding, Maddy Prior, Les Holroyd en The Halle Orchestra bij, bijeengebracht door de bekende geluidstechniscus David Rohl. Het was de bedoeling om een serie van drie concept albums uit te brengen, die de lotgevallen in een imaginair koninkrijk Wyndor zouden beschrijven. Beetje in de geest van Lord of The Rings. Het is bij dit album gebleven, dat al twee jaar opnametijd in beslag nam. Omdat de prog-rock golf uit de jaren 70 na het uitbrengen van dit album was gaan liggen, zo lees ik op internet, is het blijkbaar hierbij gebleven. Ik vind het eigenlijk wel een mooi album.

Heb 'm uit een 2e handsbak getrokken en gekocht toen ik de namen van de bandleden las, die ik dan weer wél ken.  ;D     

Nu heb ik van die 10CC gasten ook het (uitvouwbare) album Space Hymnes (Ramases, 1971), maar helemaal niets van 10CC zelf.  :laugh:  <zelfspot>
« Laatst bewerkt op: 21 november 2015, 10:32:29 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #26 Gepost op: 21 november 2015, 10:05:47 »
(..)
Maar als je wilt kan ik 't wel even vragen aan mijn vriend John.  ;D
(..)
Ja, doe maar! Ook wel interessant te weten waarom ze nummer Düülirium niet hebben toegevoegd aan het album met die titel of waarom het album die titel heeft.
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

« Reactie #27 Gepost op: 21 november 2015, 11:19:36 »
Dit plaatje staat zeer vaak op hier, de leden van deze band spelen in rock, pop, metal en death metal bands.

Denk aan Pink Floyd meets Direstraits, met lichte surfrock invloeden, melancholisch aandoende instrumentale nummers afgewisseld met meer 80' pop/rock.

https://youtu.be/QTyFMTrZARI

*

Jeronimo

• 5854
« Reactie #28 Gepost op: 21 november 2015, 14:11:14 »
Dat is i.d.d. een mooie Gloedglas. Het heeft wat weg van Monster Magnet, maar gaat veel meer de metal kant op. Dat pakt goed uit hier zeg. Genoteerd!  :)
Heil AMT Syrinx speakers
Audioquest kabels

« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2015, 09:19:52 »
Je bedoelt dat Monster Magnet meer metal is Jeronimo?

Hoor geen spat metal in de Magna Carta Cartel plaat, zal Monster Magnet eens opzoeken dat is echt lang geleden dat ik die naam hoorde vallen en geluisterd heb.