*

Rubble

• 10378
Devialet Phantom
« Gepost op: 23 november 2015, 20:04:48 »
Ik kwam deze dingen net tegen op een buurforum. Interessant maarrrrr, is het het ei (pun intended) van Columbus, of is Devialet het nieuwe Bose?

Ik heb zelf geen idee en ben benieuwd of anderen deze al gehoord hebben. Ik vind wervende teksten als "The Best Sound in the World—1000 Times Superior to Current Systems" wel wat voorbarig overigens. 

http://www.stereophile.com/content/devialets-weird-wonderful-phantom#qywwGy0EXiSX6fWw.97

« Laatst bewerkt op: 23 november 2015, 20:08:58 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

jantje

• 121
Re: Devialet Phantom
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2015, 20:15:26 »
Ik kwam deze dingen net tegen op een buurforum. Interessant maarrrrr, is het het ei (pun intended) van Columbus, of is Devialet het nieuwe Bose?

Ik heb zelf geen idee en ben benieuwd of anderen deze al gehoord hebben. Ik vind wervende teksten als "The Best Sound in the World—1000 Times Superior to Current Systems" wel wat voorbarig overigens. 

http://www.stereophile.com/content/devialets-weird-wonderful-phantom#qywwGy0EXiSX6fWw.97

Transformers!

« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2015, 20:16:03 »
Ik weet niet hoe ze klinken maar voor mij is dit wel de toekomst van muziek luisteren: twee speakers en een smartphone of tablet.

Ik denk alleen dat ik liever zelf iets in elkaar frommel, met hulp. Waarbij vooral dat laatste essentieel is...

;D

*

Rubble

• 10378
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2015, 20:36:22 »
Ze claimen 16 Hz bij +/- 2 dB en 20 Hz bij +/- 0,5 dB, en aan boord 3 kiloWatt voor de Silver versie. Indrukwekkend, maar hoe doen ze dat? Klinkt allemaal iets 'too good to be true'.

Edit: ze geven 'peak' vermogen op.  :o
« Laatst bewerkt op: 23 november 2015, 20:38:11 door Rubble »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2015, 22:21:52 »
Dat is niet zo vreemd als je zou denken  ;)  Hoge RMS–vermogens zijn niet zo heel nuttig bij muziekweergave, omdat het benodigde RMS–vermogen bij muziek een factor 4 tot 100 (!) onder het benodigde piekvermogen kan liggen. Het hebben van een hoog RMS–vermogen heeft dus absoluut geen zin als het piekvermogen niet nog veel hoger is.

In dit geval zal het RMS–vermogen waarschijnlijk een paar honderd Watt zijn en dat is ruim, zéér ruim voldoende  :) 

Voor wat betreft het frequentiebereik: 20 Hz binnen 0.5 dB is een specificatie die het goed doet in een foldertje en die ook best zal kloppen, maar zonder opgave van de maximale geluidsdruk bij 20 Hz zie je er niks aan. Een koptelefoon haalt de 20 Hz ook gemakkelijk, maar als je er drie meter vandaan zit klinkt het nog steeds niet indrukwekkend  ;D

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2015, 22:35:49 »
Dikke woofers in een klein kistje stoppen en er een hoop vermogen tegenaan gooien is overigens niet zo revolutionair. In de jaren '90 had je de "True Subwoofer" van Sunfire (Bob Carver) al, met min of meer hetzelfde idee.

Maar goed, kijk voorbij de kilometers marketingblabla en het is nog steeds een tof product: goed concept en voor zover ik het kan inschatten met aardig wat technisch vernuft uitgevoerd. Ik ben erg benieuwd hoe ze klinken (en ook hoe ze meten trouwens :) ).

Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge.  ~ Charles Darwin
The first principle is that you must not fool yourself — and you are the easiest person to fool.  ~ Richard Feynman

*

chansig

• 10640
« Reactie #6 Gepost op: 24 november 2015, 07:52:57 »
Ik lees er wisselende berichten over...van hallelujah tot het is niets. Helaas afgelopen VAD show niet goed opgelet anders hadden we ze kunnen beluisteren.

Buiten dat is het qua design niet mijn ding. En daarnaast rolt het ws alleen maar als het valt. Ik wil speakers hebben die butsen in de muur maken als ze vallen. ;D

Gr Hans
Dutch & Dutch 8M, Sonos, SPL min Phonitor, ZMF Blackwood

*

Rubble

• 10378
« Reactie #7 Gepost op: 24 november 2015, 08:48:45 »
Dat is niet zo vreemd als je zou denken  ;)  Hoge RMS–vermogens zijn niet zo heel nuttig bij muziekweergave, omdat het benodigde RMS–vermogen bij muziek een factor 4 tot 100 (!) onder het benodigde piekvermogen kan liggen. Het hebben van een hoog RMS–vermogen heeft dus absoluut geen zin als het piekvermogen niet nog veel hoger is.

In dit geval zal het RMS–vermogen waarschijnlijk een paar honderd Watt zijn en dat is ruim, zéér ruim voldoende  :) 

Voor wat betreft het frequentiebereik: 20 Hz binnen 0.5 dB is een specificatie die het goed doet in een foldertje en die ook best zal kloppen, maar zonder opgave van de maximale geluidsdruk bij 20 Hz zie je er niks aan. Een koptelefoon haalt de 20 Hz ook gemakkelijk, maar als je er drie meter vandaan zit klinkt het nog steeds niet indrukwekkend  ;D
Aha, op die fiets. Toch vind ik het raar dat een 'high end' merk als Devialet in car-audio termen communiceert. Zoals Herman Finkers al zei: "Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig."  ;D

Rodney Dangerfield

*

Koen K

• 8746
    • Klarde und Happers
« Reactie #8 Gepost op: 24 november 2015, 09:08:15 »
Een klasse–D–versterker die in één van mijn ontwerpen gebruikt wordt levert volgens de specificaties 1550 W bij 8 Ω. Bij onze eigen metingen bleek dat het piekvermogen ruim boven de 3000 W ligt, ondanks dat de voeding maar 2200 W continu kan leveren. De spanning die er uit komt is (piek-piek) maximaal 320 V, de stroom 30 A. Het RMS–vermogen houdt bij 950 à 1000 W wel een keer op, hoewel je dat thermisch amper vol kunt houden. Dat is in praktijk ook niet nodig: bij het op vol vermogen (tegen clipping aan) uitsturen van signalen die ook maar enigszins normaal zijn komt het RMS-vermogen niet gauw boven 200 W. Samen met een 18" woofer betekent dat: op vijf meter afstand wapperende broekspijpen en niet meer scherp zien omdat je oogbollen te hard trillen.

Als jij nog weet welk getalletje nuttig is zonder de andere te weten...  ;)

Ik weet overigens niet hoe die PMPO-vermogens bij cheape rommel opgegeven worden, maar ik vermoed dat dat zoiets is als "het vermogen dat de versterker voor 1 nanoseconde bij een belasting van 0.1 Ω kan uitkotsen alvorens op spectaculaire wijze de geest te geven".  :P
« Laatst bewerkt op: 24 november 2015, 09:16:52 door Koen K »

*

Niemand

• 20701
  • geluid sja ook ,maar muziek maakt het zeker
« Reactie #9 Gepost op: 24 november 2015, 09:13:39 »
Heb ik daarom die leesbril nodig?? :o :o ??? ???

*

Rubble

• 10378
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2015, 09:20:48 »

Ik weet overigens niet hoe die PMPO-vermogens bij cheape rommel opgegeven worden, maar ik vermoed dat dat zoiets is als "het vermogen dat de versterker voor 1 nanoseconde bij een belasting van 0.1 Ω kan uitkotsen alvorens op spectaculaire wijze de geest te geven".  :P
;D ;D ;D

Rodney Dangerfield

*

hrcc

• 642
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2015, 20:00:52 »
Was deze niet te horen op de laatste X-Fi ?
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

*

Rubble

• 10378
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2015, 15:35:23 »
Voor wie zin heeft in een experimentje, je kan ze gratis 45 dagen op proef krijgen.  ;D

Op zich leuk, maar mij teveel gedoe.

http://en.devialet.com/expert/#request-listening/

Rodney Dangerfield

*

Not Tubeless

• 2946
  • Zukke grote wappers jonguh!
« Reactie #13 Gepost op: 29 november 2015, 15:46:43 »
Kweenie... Naast dat ik 'm spuuglelijk vind, wordt ie overhyped in de media. Dat beloofd wat...

Ik ben ook heel benieuwd welke doelgroep zo'n merk dan voor ogen heeft om dit in deze vorm te fabriceren. Hipsters? Mensen die even te veel geld hebben en iets anders willen dan de vriendengroep die allemaal een Sonos hebben?
Als je iets revolutionairs verzint en je wilt echt bij de die hards doorbreken, dan moet je niet met kindersurprise vormgeving aankomen. Wat Hans schrijft, als 't valt moeten de butsen in de muur zitten. Als dit valt ben je 'm kwijt, want dan rolt ie zo onder een stoel of kast...

Desalniettemin ben ik wel nieuwsgierig hoe of dat 't klinkt.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2015, 15:50:52 door Not Tubeless »
If it got no swing, it ain't my thing...

*

richard

• 3805
« Reactie #14 Gepost op: 29 november 2015, 15:53:11 »
Ze speelden onlangs op een audiobeurs in Leeuwarden. Daar hebben ze in ieder geval niet mijn aandacht getrokken. De Dynaudio X18 daarentegen wel, maar dat is een conventioneel kistje.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2015, 15:54:43 door richard »
Genoeg is beter.