Draadloos, kansloos?
« Gepost op: 23 november 2015, 23:23:07 »
OK, ik ben na mijn ouwe RF Philipsje uit het jaar 0, toe aan een nieuwe draadloze koptelefoon. De RS 170 in huis gehaald en de volgende dag direct teruggestuurd naar Bol. Het ding blijkt te zijn uitgerust met een afschuwelijke booster/limiter die de dynamiek volslagen om zeep helpt. Wat je met Kleer wint, ben je aldus meteen weer kwijt. Nog afgezien van het irritante aanzwellen en afkappen.

Nader onderzoek op internet leert dan dat de meeste draadloze koptelefoons van nu kennelijk met deze ellende behept zijn. Ook populaire modellen als bv. de RS 120. Veel mensen klagen over de symptomen, zonder te weten waar ze door worden veroorzaakt...

Mijn vraag dus nu is: heeft iemand een idee aangaande een redelijke RF koptelefoon, die absoluut geen limiter, compressor en/of ander nonsens aan boord heeft?

*

Wim72

• 1269
Re: Draadloos, kansloos?
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2015, 12:06:43 »
Gewoom maar weer een hoofdtelefoom met snoertje nemen...

« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2015, 13:27:02 »
Bij mijn weten heeft de 170 bassboost en surround.
Maar die kun je uitzetten.
Heb je dat gedaan?

« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2015, 15:10:47 »
@Vincent
Ja; heb alle settings geprobeerd, inclusief de attenuater. Maar een booster/limiter blijft een booster/limiter...
Achteraf begin ik te twijfelen of de accu's wel in orde waren. Van de beloofde 106 dB pressure was ook weinig terug te vinden, vooral omdat ik de analoge bron niet kon opdraaien. De zaak ging al bij twee streepjes over z'n nek.

« Reactie #4 Gepost op: 4 december 2015, 16:47:29 »
Update:

Voor een boterzacht prijsje een RS 160 op de kop getikt en guess what...... Geen geboost en gelimit! De pijn zit 'm in de "Digital Volume Control".
Onder die prachtige benaming hebben ze bij Sennheiser kennelijk gemeend een lullige B/L in de duurdere modellen te moeten prutsen. Was bij alle
specificaties en reviews niet tot me doorgedrongen.

Dit dingetje klinkt zonder die ellende echt de helft beter dan de dure 170, maar blijft overgevoelig voor een wat stevige input. "Hijkendusniekeienkeihard...."

Het wordt nooit een bedraad model, maar het is werkbaar.

Hoe dan ook; ik ben d'r uit.